Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemme stereo, mye rart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjemme stereo, mye rart

Ok, her er det jeg lurer litt på. Ser en på Soundgarden sine sider er det en strøm ledning der som koster 19995 kroner. 20000 kroner for en stømledning som skal føre strøm fra nettet til forsterkeren. Det de sier om denne ledningen må vel være bare piss ikke sant? http://www.soundgarden.no/shop_item....205,220&id=528

For det første bør det være å øke tverrsnitt og tilkoblingsflater som er det kritiske ved tilførsel av strøm, ikke om det er "støy" på strømmen? Samt hindre at det kommer "støy" den siste meteren er vel litt unødvendig når en har et helt strømnett før denne siste biten? Og uansett spenningsfall fra kontakt og inn i veggen er vel ikke så kritisk når en har 230V? Er jo smartere å legge pengene i andre kabler i allefall. Ser også at de har høytaler kabel til 170.000 kr der og.

Hilsen Kaasin som lurer på om HIFI, er HIHI for selgere..
    __________________________________________________ __________
    Kristoffer Kåsin
    Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

Man vet jo at tilgangen på strøm kan ha noe å si. - Visst nok. Jeg er ikke noen HIFI-ekspert.. Men jeg klarer ikke helt å tro på den teksten de har på nettsiden sin.. For den er så utrolig dårlig skrevet.. Ser bare ut som en haug med BS. Men jeg skal ikke si at ikke noe av det stemmer..

Har jo hørt om folk som flytter nærmere trafoer (ol.) for å få "renest mulig" strøm, og skikkelige HIFI-entusiaster som bare lytter til musikk midt på natten for da er forstyrrelsene minimale i strømnettet.. Men jeg vetta søren jeg.. Det høres litt over the edge ut for meg, ass..
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Da har avforum en grei guide på hvordan man lager egne kabler. blir jo endel billigere kan man jo si..
      http://avforum.no/forum/generelle-gu...ettkabler.html

Men ja har hørt om folk som liker å høre på musikk kl 3 om natten og sånn, fordi det da er minst forstyrrelser..
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Jeg har hørt at placeboeffekten er ufattelig stor hos folk, spesielt om du betaler veldig mye penger for det.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

og kan skryte av at du har gjort det :P
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]

Comment

Hahahaha! Skulle gjerne like å møte en som hører forskjell på en normalt god strømkabel og denne til 20k! Og i tillegg kan fortelle meg hva som låter best.

Om noen har ett anlegg som faktisk beviser at denne er værdt kronene, så tar jeg gjerne imot en invitasjon til en lytteprøve!
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

"vanlige strømkabler som bare har 50 % eller mindre av lysets hastighet. Faktisk har Valhalla en utbredelsesfart på hele 90 % av lysets hastighet! Dette betyr store forbedringer i både lyd - og bildekvalitet.
              "

Hvor målbart er det på 0,5m da?

Comment

Dette med at anlegget låter bedre om natta kan jeg skrive under på. Om det har å gjøre med en annerledes "sinnsstemning", eller mindre forstyrrelser på strømnettet skal jeg ikke begi meg utpå.

Strømkabel kunne vært morro å teste. Kanskje jeg skal ta meg en tur ned på hifi-klubben og høre om jeg får låne hjem den dyreste de har..?
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Jeg kan være tilbøyelig å tro at visse ører faktisk kan høre forstyrrelser i strømnettet, og derfor lytter til musikk om natten eller bor nærmere trafor-stasjoner..

Men denne kabelen høres jo ut som rent tøv. De har jo ikke klart å skrive overbevisende om produktet sitt en gang.. Det er litt skremmende..

Men hadde vært morro om noen kunne fått testa litt med en slik kabel, og kommet med et rapport her
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
                    Men hadde vært morro om noen kunne fått testa litt med en slik kabel, og kommet med et rapport her
                    Sendte akkurat mail til klubben, og spurte om å få låne den dyreste de har. Så får vi nå se hva de sier

Comment

Får vel ett nei, for de tør ikke at folk skal begynne å fatte sannheten ..
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Nei, vi får se.
                        De har ikke svart enda, så nå sendte jeg mail til soundgarden også. Kanskje de er mer velvillige.

Comment

jobbet med en i fler år som brukte over 100k på strøm,signal og høyttaler kabler, og han satt kun på natta og hørte når han skulle nyte musikk.. Resten lå vel på rundt 450k

dette i rent stereo opsett

Comment

Da liker jeg bedre historien om den gamle læreren på Musikkonservatoriet i Kristiansand som hadde en gigantisk musikksamling, men et stereoanlegg som knapt nok kostet 5000,- samlet. Folk som ikke kan høre på musikk fordi innspillingen er for dårlig eller utstyret ikke er "riktig" synes jeg mest synd på

Comment

kvalitet på strøm faktisk!
                              da har jeg hørt det også.. har enda ikke fått noen klager på strømmen vi leverer (everk) :P

hvor mye kan de to metera der ha og si da PN en til kontakta er som den er..
                              kan jo like godt legge PN'en rett inni stereoen da.. da burde det vel bli enda bedre mtp. det de skriver=P

Comment

Working...
                              X