Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemme stereo, mye rart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det var vel TV2 hjelper deg, ja..? Har ikke sett den, bare hørt om det..

Var det ikke slik at Biltema og Clas Ohlsson har vel så gode HDMI-kabler, til en "folkelig" pris? Hehe, jeg kan se for meg han selgeren... Lol, stakkar..
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

men åssen gikk blindtesten!!??
      vis noen har en link til det tv 2 hjelper deg klippet så post så fort som mulig

Comment

Jeg hadde claas olson optisk kabel i bilen min jeg, funka den til 150kr.. kontaktene satt bra også. Tvilerpå at jeg hadde hørt foskjell på en som koster 10 ganger så mye..
        sound.vision.soul

Type R

Comment

Nååh.. Man kan aldri vite. Best å være på den sikre siden, veit du

Comment

morro med hifi som hobby.
            Har vært ganske adict på dette selv for noen år siden.
            Hadde høytalerkabler til 30.000 (2x2,5m)
            isotrafor til over 20.000 og strømkabler til 1500kr stk
            mdf rack med titaniumsben til 7990 pr hylle(40.000)
            signalkabler til 7500 kr pr sett på 1m
            og en digitalkabel til 3500 kr

kan skrive under på at det er forskjell også på strømkabler.Men i mitt tilfelle så var det ikke de dyreste som var best.Men settingen og anlegget må være "riktig for å høre forskjell"

selv har jeg opperert pga dårlig hørsel ett pr ganger men kan likevel høre forskjell.

men gode hifikabler er ofte drittdyre.Dette kommer mye av at de blir laget i ett mindre opplag og dermed blir dyre å produsere.
            Mens en biltema kabel blir laget i bøttevis og da går produksjonskostnadene ned.

kan på en måte sammenlignes med data/pc og plasmatv

kjøpte en for 4 år siden til 35.000 og kjøpte en nå nylig for 6900 og den er bedre.
            har kjedd litt på elektronic siden også selvfølgelig men det meste er pga produksjonskostnader.

Comment

Originally posted by 2fastgt4 View Post
              morro med hifi som hobby.
              Har vært ganske adict på dette selv for noen år siden.
              Hadde høytalerkabler til 30.000 (2x2,5m)
              isotrafor til over 20.000 og strømkabler til 1500kr stk
              mdf rack med titaniumsben til 7990 pr hylle(40.000)
              signalkabler til 7500 kr pr sett på 1m
              og en digitalkabel til 3500 kr

kan skrive under på at det er forskjell også på strømkabler.Men i mitt tilfelle så var det ikke de dyreste som var best.Men settingen og anlegget må være "riktig for å høre forskjell"

selv har jeg opperert pga dårlig hørsel ett pr ganger men kan likevel høre forskjell.

men gode hifikabler er ofte drittdyre.Dette kommer mye av at de blir laget i ett mindre opplag og dermed blir dyre å produsere.
              Mens en biltema kabel blir laget i bøttevis og da går produksjonskostnadene ned.

kan på en måte sammenlignes med data/pc og plasmatv

kjøpte en for 4 år siden til 35.000 og kjøpte en nå nylig for 6900 og den er bedre.
              har kjedd litt på elektronic siden også selvfølgelig men det meste er pga produksjonskostnader.
              har du en side på AVforum? ble litt nysgjerrig

Comment

måtte selge det da jeg ble pappa.

men når man har slik elektronikk i ypperste hi-end klasse så er det utrolig hva man kan høre forskjell på.

da jeg jobba på hifi centeret og hadde en kvinnelig pianospiller som kunda bytta jeg ut høytaler kablene fra 250kr.pr.m med kabler som kosta 1500.pr.m og hun så at det var det jeg bytta trodde hun jeg hadde bytta musikk(var hennes egen innspilling)Før seansen sa hun at hun umulig kunne høre forskjell.

bytta de tynne stømkablene med solid core strømkabler(ikke tvunnet/filter)

aldri sett en dame med større hakeslepp

hunn kom inn for å bruke 10.000kr på anlegg.Det gjordet hun bare på kabler....

på det første anlegget ville hun nok ikke hørt noe forkjell men hun gikk gladelig opp i kvalitet da anlegget begynte å rettferdigjøre pianoet hun pleide å bruke på konserthuset.

Comment

Slike kunder er jo en drøm!

Comment

Ehm...

Det var disse strømkablene da..

Nå har jeg tilogmed spillt den dyreste inn i en uke! Men blindtest gadd vi ikke gjennomføre. Uten bind for øynene klarer vi heller ikke skille mellom de forskjellige kablene.

Ser kule ut da. Men der stoppet det i mitt oppsett...
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                      Detta er så bullshit...
                      Som nevnt, hjelper jo faen ikke en dritt at den siste meteren med kabel koster 20 000kr når de første 15-20meterene koster 50kr.
                      Tja.... det er jo noe som heter strømrens da som en plugger i stikkontakten og så kommer de fancy strømledningene etter denne

Blir litt det samme som i bilstereoverdenen hvor en kanskje har 5 batteri baki men kun en 60a dynamo og en pinglete kabel fra dynamoen til hovedbatteri... Virker i utgangspunktet litt meningsløst med de 5 batteria men en glemmer at det kan være snakk om batteriladere itillegg og da er det ikke så håpløst alikevell.

Comment

Working...
                      X