Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra EMMA Molde 16.06.07

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilder fra EMMA Molde 16.06.07

Får komme med litt bilder da, som Pål ønsket i posten min
    Skulle egentlig ta halv 8 ferja ifra Brekstad, her jeg bor, og over til andre siden av fjorden, men de sovna jeg såklart ifra. Begynnte å bli litt stresset for jeg var redd jeg kom "litt" for sent, så ble det til at jeg tok den ferja som gikk halv 9, som da var den neste ferja. Turen gikk først til Rindal, så over til Kvanne, der ferja nr 2 gikk ifra. Så over til "et annet sted", og turen gikk videre nedover til Molde. Og på tur nedover møtte vi en kjent Audi A8, med en ganske så uvanlig Golf 1, bak på en henger, nemmlig, Jon Ola. Endelig kom vi frem til der Kjetil Skjei holdte EMMA kl 12:30 ca, og de som var der var Tommy Tiger, Jonny B, Erik Andre og Jan Nergård, noen Max Power fotofolk og Kjetil Skjei. Tengte med meg selv, kommer det ikke flere enn dette?? Rundt 15:00 tiden rydde det på med folk, kom folk nå og da, men rundt 3 tiden på dagen rydde det inn med alt mulig rart. Alt fra stereobilder til amrikanere med breidekk, skikkelig V8 motorer og noen små japsebilder. Dagen var toppers, kjempe fornøyd med dagen. Vær var bra, tempratur var også bra. Spør Tingern om hvordan det var å dømme min bil? Høy temp? Hehe! Som nevnt så var det Tommy Tiger som dømte bilen min, og resultatet var over all forventing med tanke på installasjonen min, men på kablingen fikk jeg 0, og der hadde jeg ikke forventa noe annet uansett. Eller så var det mellomtonen min som trakk en del poeng på lyden, men midbassen derimot, den var skikkelig rå sa han, den imponerte. Lysbildet var heller ikke så galt, left-center og right-center var litt for mye til venstre vegge 2, så der må det justeres litt (Jonny? ). Han ante ikke hvilken amp(er) som drev dette helt til jeg åpna bagagerommet, da fikk jeg tilbake "Detta er rått, detta er bare helt sinnsyke saker". "Jeg trodde du hadde peisa på med monoblokker og en 4 kanaler jeg, med tanke på hva subben klarte". Stereon var Gaina veldig høyt sa han, og det spillte veeeldig bra, men som sagt så var det mellomtonen som ødla litt her. Fikk også -1 på System Noice, og det var så lite at det utgjorde kun på papiret, men det skyldes høy gaining sa han, så til å ha så høyt gaina anlegg så var det veldig lite støy. Ingen dynamostøy heller Hadde 2 konkurenter, en med Hertz Mille og Audison amper, og en med Hertz Mille og Brax. De begge vant over meg, med noen få poeng mer, som forventa Fikk også møtt og hilst på Kjetil, Erik Andre og Stig Anundsen fra AudioCustom.no . Fikk også lytta i bilen til Erik Andre, og det imponerte meg mektig! Og som fortjent så vil jeg gratulere Erik Andre med 1.plass i sin klasse med 407 (?) poeng. Tigern på 2. og Jonny på 3.plass. Den som vant overlegent i sin klasse, også den eneste i klassen var Jan Nergård med sine 452 poeng!! Så må jeg får påpeke at jeg KNUSTE Jonny B i ESPL Det syns jeg var litt morsomt. De som vant over meg sitter vell med alt fra 500w og oppover på subbene sine, mens jeg kom på 4 (5?) plass med mine 140 Genesis Watt, og 130.3dB Tigern var vell han som kom noen få dB høyere enn meg, og nermest meg med sin DY9812 og en BF7501 koblet i 4 ohm på subben. Så alt i alt, en MEGET vellykket dag i Molde Imorgen går turen til BRS i Tr.Heim på LIB 2007. Skal vell hive meg på der også, og prøve å måle antall dB imorgen. Kommer med resultat i tråden min

Litt bilder fra treffet må til. Desverre Pål, så ble det ikke noe av vaskedamene

Stakkars Roy (aFFekak her på forumet), var fyllesyk og trøtt:

Her er vi kommet til Kyrksæterøra, et meget stort arbeidsområde:

En aldri så "liten" foss vi tilfeldigvis kjørte forbi:

Her er Golfen til Jan Nergård, med Alpine og Genesis

Her er vell den mest berømte Cossien I Norge, iallefall i stereosammenheng:

Et meget vellbygd motorrom av Jonny Børset (eier):

Et stykke strøken Boble, som var en smule kalvbeint:

Baki Astraen til Erik Andre, desverre ingen bilder av bilen:

Så den berømte BMW'n til Tigern med dynabel utstyr:

Her er 1 av mine 2 konkurenter den dagen:

Her er konkurent nr 2, som var i samme klasse som meg:

Teltet og Bilen som Kjetil Skeji kjørte, EMMA bilen:

Bilen min og min konkurent nr 1:

Her har Tigern fått sin gode plass i Opel'n min:

Begynnte å ta seg opp med biler på banen også etterhvert:

En aldri så rosa liten Celica:

Denne kom også etterhvert, og hadde knall kul farge. Bedøm selv:

En ny BMW var også på plass, meget gjennomført bagagerom. Komplett JL Audio:

Her en er Golf 4 med 4x12" GZ som vant ESPL, Gratulerer:

Men, Jonny, da. Det var da toalett der, var det ikke det du fortalte meg? :

En stk SYK SRT-10 som måtte få litt fart på bakhjula:

Her er vi på tur hjem, Jan først, og Jonny som nr 2:

Her er da min første Premie, fikk denne og en "Race film":

En meget hyggelig da, og ble kjent med en del inne EMMA gjengen
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Absolutt ett knall treff ja! Morsomt å møte så pass mange folk fra forumet! Mange biler som imponerte! Selv deltok vi bare med celicaen og sliter endel med å få nok strøm... Var nede i 11v så...

Den orange/gule/grønne Preluden der er en bil vi snart skal montere anlegg i. Så den kommer nok på flere treff fremover.

Comment

fint du fikk se bilen min i sol lys da Tommen,du trodde vel kanskje det ikke var effekt lakk på den
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
        fint du fikk se bilen min i sol lys da Tommen,du trodde vel kanskje det ikke var effekt lakk på den
        Har jo sett bilen flere ganger, men da i garagen og uten lys på. Den lakken din, Jonny, den var dritrå.. Vi sees imorgen Jonny!
        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

"En ny BMW var også på plass, meget gjennomført bagagerom. Komplett JL Audio:"

Vet du hva som sto i denne?`Ser det er 1000/1 monoblokko, men ikke noe mer
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Grattis EA med 1.plass Ting begynner å falle på plass leser jeg.Vi snakkes senere.Igjen Grattis.
            Per
            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
            Audison Music Expression
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Originally posted by NeDD View Post
              "En ny BMW var også på plass, meget gjennomført bagagerom. Komplett JL Audio:"

Vet du hva som sto i denne?`Ser det er 1000/1 monoblokko, men ikke noe mer
              Hadde jeg hadd mer info har jeg såklart lagt det ut, men så det har jeg desverre ikke. Vet det er den 1000/1 ampen og 2 like 10" som EA har i sin Astra
              VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Working...
              X