Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan funker det med årsavgift, om man ofrer bilen sin til bilgudene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan funker det med årsavgift, om man ofrer bilen sin til bilgudene?

    Volvoen min er litt mer arbeid enn jeg gidder for tiden, føler jeg.. Så jeg har vurdert å enten selge den veldig billig eller sende den over til de evige jaktmarker.
    Har akkurat fått årsavgiften dumpende ned i postkassen min.. Men årsavgiften gjelder fra 01/09 til 01/10, bare at forfallsdatoen er senere, eller?
    Hvor mye får jeg refundert om jeg leverer inn skiltene mine nå?

    Tenkte å kjøpe meg en 406 eller noe i den duren, heller..
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    Fristen for å vrake bilen for å slippe årsavgift gikk ut 31.12.2008. Du kan nok søke om å få igjen halve årsavgiften, men ikke forvent å få utbetalt de pengene i løpet av dette året...

    Comment


    • #3
      Dette du sier gjelder ved innlevering av skilter.

      Ved vraking, dvs du får stempla og datert papirer fra en godkjent mottaker før 20 mars(forfall på regninga du får i posten) bortfaller kravet.
      Mellom 20 mars og 30 juni tilbakebetales halva avgiften.

      http://www.naf.no/Kjope-eller-selge-bil/Arsavgiften/

      dvs en BRA vinter bil er EU godkjent og koster 1500kr..
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        Wooh.. da har jo jeg god tid på meg da. Om jeg betaler den teite avgiften, og selger den for 6000 eller noe, så er jo det bare 1500 unna å la være, og bare vrake den.

        Synd og skam da, det er 95 modell, akkurat byttet batteri, registerreim og ECU, spylærveskemotor, alle mulige sensorer.. Men ork.
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #5
          LLH: det var jo gode nyheter

          Ville absolutt ikke skrotet den i hvert fall, så sant den er brukbar. Ser ikke helt vitsen, så lenge man kan få solgt til noen som ikke gjør noe av å skru litt.

          Og ja, kjøp deg en 406

          Comment


          • #6
            Mmm.. Fikk nesten til og med jeg lyst på en fransk liten forførerinne
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Det der er vel en 407 av type ostehøvel?
              Men joa, 406 er en helt okay bil, men det heller kanskje litt mer mot en A6. Litt mer chill interiør, og litt mer knapper å trykke på.. Og v6'ere er meg ikke imot heller!

              Må bare selge unna litt dritt først, og ta opp et lite lån..^^
              98' Audi A4
              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

              Comment


              • #8
                veegard: 407? Ostehøvel? Det er en 406 Coupé 3.0 V6...

                thomas: Hva venter du på? Fingeren ut av toeren! http://www.youtube.com/watch?v=jWg0SsE5AC0

                Comment


                • #9
                  Originally posted by veegard View Post
                  Det der er vel en 407 av type ostehøvel?
                  Men joa, 406 er en helt okay bil, men det heller kanskje litt mer mot en A6. Litt mer chill interiør, og litt mer knapper å trykke på.. Og v6'ere er meg ikke imot heller!

                  Må bare selge unna litt dritt først, og ta opp et lite lån..^^
                  Det der er en 406 designet av Pininfarina, ikke en 407!

                  Mmmmm... fransk... Også blå 'a gitt
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Tony: Pininfarinadesign ja. Skal ikke ødelegge for deg ved å si at det opprinnelig var Pininfarinas forslag til Coupé Fiat Fiat bestemte seg for å la Fiat Centro Stile (med designsjef Chris Bangle) ta seg av eksteriøret og brukte Pininfarinas interiørutkast. Det kan man forsåvidt også se, ettersom Fiat-interiøret er langt penere enn det folkene hos Peugeot har skriblet sammen..

                    Fiat:


                    Pug:
                    Last edited by epifant; 21-02-2009, 02:48.

                    Comment


                    • #11
                      jeg må si att det er en av de få pene peugeot'ene jeg har sett.. nesten litt intressert selv ikke en bil alle har heller, en liten bonus

                      Comment


                      • #12
                        Hva? Det er jo så moro å møte 35 stk med samme bil bare på vei til butikken (ref. VAG)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by epifant View Post
                          thomas: Hva venter du på? Fingeren ut av toeren! http://www.youtube.com/watch?v=jWg0SsE5AC0
                          Så opptatt du har blitt av Exhaust-lyd i det siste 'a?

                          Blir ikke fransk på meg, med mindre noen klarer å skaffe meg en pen utgave av Clio V6 Sport (2nd gen)... Dét kunne vært interessant..

                          Men skal si det var forskjell på interiøret som var slengt inn i den 406'ern og hva som egentlig var meningen... Hmm..
                          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                          • #14
                            Humm.. Nå står det mellom å kjøpe meg en grei 406 til 70 laken, eller fleske til med en a6 1.8t eller v6er.. Humm!
                            98' Audi A4
                            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                            Comment


                            • #15
                              Da vedder jeg et par bånddiskanter på at du feiger ut og ender opp med VAG
                              (gjelder kun om du kjøper 406 Coupé)

                              Comment

                              Working...
                              X