Så gøy. Flere kaffihoder.
Hva slags bønner brukes? Min "dagligdagse" favoritt er Lavazza, den de har på coop obs i kilos poser. Ellers er jo Kona bønner veldig godt da..
Stadig prøve noe nytt
Black gold. namnam.
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Malabar har jeg ikke testet. god?
Kaffebønner er kaffebønner, å kalle noen for espresso bønner blir litt vagt. Men det som kalles "espresso" bønner er ofte en ganske dark roast. Men nå er noe sånt som 94% av kaffien som selges fra Arabica bønner, så noe annet er jo sjeldent i enhver sammenheng. Ihvertfall kona, er vel snakk om 1% eller noe sånt.
Kona bønner fra hawaii er nok det beste jeg har testet, får det i hvilken som helst roast man ønsker.
Det neste blir vel å teste Kopi Luwak
Wendelboe, Wilfa og Isomac blir nok en annen verden enn sur traktekaffe ja Fornøyd med Wilfa-kverna? Tenkte å føre opp en på ønskelista.
Wilfaen er knall, fra alt til Moccamaster, presskanne og aeropress. Til espresso maler den dessverre ikke fint og presist nok.
Har lyst på enten Rocky eller MDF, ser Legatia har har MDFen stående der
Men Legatia, det var skremmende mye kaffe du hadde der.. de blir jo gamle før du rekker å åpne posen?!
Wilfaen er knall, fra alt til Moccamaster, presskanne og aeropress. Til espresso maler den dessverre ikke fint og presist nok.
Har lyst på enten Rocky eller MDF, ser Legatia har har MDFen stående der
Men Legatia, det var skremmende mye kaffe du hadde der.. de blir jo gamle før du rekker å åpne posen?!
Kvernern er jeg gullefornøyd med.
Masse kaffe ja, var nettop en tur i sverige. Så mye nytt og spennende til en fin pris så måtte dra med meg litt.
Legger bønnene i frysern, holder seg lenger da. Og så går det unna på kaffen her i huset.
Lade gaards pilsner er knallgod! Av alle produsenter så er det grans som står for den.
Her går det i juleøltesting. Ringnes og Sørlands juleøl. Gode begge to, ringnesen en tanke lys til å være juleøl. Sørlands juleøl var kanon! kan minne om en stout med litt brentpreg.
Comment