De må være E-merket eller DOT-merket for å bli godkjent i Norge. Men vær klar over at det finnes mange falske godkjenninger av slike lamper og det meste av slike ettermarkedslamper er bare søppel.
Bosch, lukas, valeo og andre som lager lamper bruker veldig mye ressurser på å lage lamper med mest mulig effektivt lysbilde osv. Dette klarer ikke søppelprodusentene å gjenskape. Så regn med å få mye dårligere lys med slik lamper, kontra orginale.
Mener jeg leste et sted at det ikke trenger å være e-merket langer så lenge lysbildet er riktig.
Men som nevnt bør du unngå slike billiglykter. De gir fra seg et helt grusomt dårlig lys, ser ofte helt jævlige ut når du mottar de, har håpløs passform og blir fort ripete. Jeg synes det er horribelt å bytte ut lyktene slik at du får dårligere lys!
Så om du skal bytte lykter gå for noe som koster mer enn en tusenlapp
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Ja.. det tenkte jeg egentlig ikke så voldsomt mye på. Tenkte bare at aii, de der så bra ut!
Originallysene lyser jo bra da, jeg tenkte bare å endre den litt visuelt.. Nye lys og RS4-grill hadde tatt seg bra ut på den!
Noen greie leverandører for kvalitetslamper til bil da? Tusen kroner er ikke såå lite, husker jeg kjøpte BMW-lamper til eksen sin bil for rundt en 600 paret, OEM. De hadde iallefall helt likt lys som OEMene. Svarte baklys hadde også vært bra, siden bilen er svart.
98' Audi A4 Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2
Om det er en eldre a4 med separate blinkers så er jo originale facelift-lykter et godt steg i riktig retning da! MYE penere enn de blasse fæle lyktene før faceliften på B5.
Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Det er en av de første '98 B5ene som rullet ut av fabrikken tror jeg, så det er de gamle ja..
Festet på høyre blinkeren min er knekt også, og de også er av typen blass og fæl. Det er ganske dyrt å kjøpe OEM-lykter da.. Har jo hatt greie erfaringer med uroignale deler på sånt før.. Kan se på ebay!
Skal lage en prosjekttråd på bilen snart!
98' Audi A4 Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2
Comment