Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBDII-lesere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• OBDII-lesere

Hva er forskjellen på dem?
    Biltema har en til 800 spenn. Inklusiv pc-software står det, men det står ikke noe om hva programmet kan gjøre.. Noen som vet hvilken programvare (evt med medfølgende hardware) som er best?
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Anbefaler deg software til og lese bestemt merke, fremfor billig software som leser alle merker, men du kan kun gjøre få ting pr. merke. Dyrere fungerer selvsagt greit, men da må du på 5 tallssifer.
    Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Jeg har blitt anbefalt Autotap, og den softwaren så jo ut til å være ganske bra! De har kommet godt ut i tester og sånt, iallefall.. Og bilen min er jo VAG, så de fleste har jo god støtte for dem!
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

www.ross-tech.com
        Kjøper de hos www.vag-com.no
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Som alt jeg prøver å sure for tiden så er selvsagt den norske forhandlerens side søkk vekk den også...
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075

Comment

http://www.obd2.no/ har jo litt også
            Mvh Tony Andrè
            Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
            Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Det kostet flesk også. Tror jeg holder meg til ebay
              Man får 7.2 kroner per dollar for tiden da. Hva kan jeg si.. auch.
              98' Audi A4

Comment

De 2700 en skikkelig original vag-com koster vil du ikke se på som "flesk" når du har eid den ei stund. Folk kommer sigende og skal ha deg til å rette feil i ett kjør, her kan du gjøre deg litt halvgrå penger om du vil.Uansett hva du gjør, så gå for ross-tech sin, da har du flest muligheter åpne. Anbefales
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075

Comment

Jeg var inne og så på programvaren, den så veldig gammelmodig ut da.. Litt sånn windows-95 tematikk. Kan jeg bruke kabelen med tredjeparts programvare? Lages det oppdateringer til programmet? Kan den gi meg flere grafer samtidig?

Edit: Så litt nærmere, menyene ser gode og greie ut de. Helt basic design med enkel tekst og bokser, akkurat sånn som jeg liker det. Men grafer var det dårlig med..!

Hva kan jeg si.. dette her fristet meg mye! http://www.autotap.com/autotap_for_w...creenshots.asp
                  Last edited by veegard; 04-03-2009, 14:50.
                  98' Audi A4

Comment

Programmet oppdateres stadig vekk det. Det er litt tungvindt å sette seg inn i til å begynne med, men det går seg til. Du kan logge 3 målegrupper i slengen, det vil si opptil 12 verdier samtidig, grafisk om du vil. Men ærlig talt så tror jeg ikke det er så all verdens mye å logge på den motoren du har uansett... Vann, oljetemp, lambda og lmm er vel det du kan regne med som er av interresse motormessig.

Har du meldt deg inn i audi-vw klubben? Forumet der inne er vel mer rette plassen å stille spørsmål om bilen din. www.vwaudi-club.no
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075

Comment

Kan den måle bensintrykk? Er det en sensor for det? (vanskelig spørsmål om du ikke har A4 sikkert, hehe).
                      Jeg er jo interresert i bensintrykk, oljetemp, oljetrykk, rpm-graf med historikk, og trenger god støtte for startsperren.. For den kuker seg.
                      Det er jo en enkel motor da, men jeg var igjennom bra mye obskønt på volvoen for å finne feil, better safe than sorry
                      Les editen min over også, du svarte mens jeg skrev.

Og niks, ikke medlem av det forumet.. 400 spenn i året, for hva nøyaktig?
                      Last edited by veegard; 04-03-2009, 14:55.
                      98' Audi A4

Comment

http://bildiagnosebutikken.no/index....08959bb3663919

er også denne siden da.. jeg bestillte kontakta mi der.. kosta 299.. så kan du kjøpe software ved sidenav
                        www.eirikaspaas.com

Comment

Tviler på at du får logga bensintrykk, sånt er det ikke sensor for selv på min 2001mod a4. Det er motorstyringa det kommer an på, ikke vag-com kabel og software. Den støtter samtlige måleblokker motorstyringa di har. Oljetemp - Ja. Oljetrykk - Nei. Det sitter kun en trykkBRYTER i motoren, som enten sier OK eller LAVT. Synd men sant. Rpm graf er null problem, logging av spenninga i det elektriske anlegget er også trolig med. Jeg skal se om jeg får sett igjennom hvilke blokker du har.

Fant i allefall ut at du kan logge bensinnivået i tanken
                          Last edited by r3mark; 04-03-2009, 15:14.
                          Roar Sørlie
                          Tlf 90127075

Comment

Oioi, det var billig. Interfacen er jo lik på alle, omtrent? Den interfacer jo bare OBD2-paralellgreiene til seriell-linje uten kryptering og annet juks?
                            Kom over denne her på skuten.
                            98' Audi A4

Comment

Bestilte den du anbefalte, Eirik!
                              Så får jeg kjøpe meg Vagcom softwaren om jeg ikke finner noe cracket noe på nettet for å teste først!
                              98' Audi A4

Comment

Working...
                              X