Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseriarbeid??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Karosseriarbeid??

Vet dette er et bilSTEREOforum, men spør likevel:

Noen her som er gode på karosseriarbeid/bygging?

Det som skal gjøres er å bygge om bakluken på en Tigra A. (Fjerne den svære ruta, og ordne så det blir en "pick-up" istede)

Sånn ser bakluka ut nå:
    http://robson.m3rlin.org/cars/wp-con...gra_1996-3.JPG

jeg vil at det skal bli sånn som dette:
    http://laubi.canalblog.com/images/tigra_pick_up_2.jpg

Eller sånn som den i denne videoen:
    http://www.youtube.com/watch?v=Uqt65jFkbco

Er du, eller kjenner du noen som er, god på karosseriarbeid, og har lyst til å tjene noen kroner, så ikke nøl med å ta kontakt!=)
    Last edited by aFFekak; 13-03-2009, 01:11.
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Unneberg-bil.no hjalp meg å bredde Clio'en i stål. Disse gutta kan jobbe med stål, men det koster. Vil tippe at denne jobben fort kommer på 30-40.000 før det er klar til lakk
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
      Unneberg-bil.no hjalp meg å bredde Clio'en i stål. Disse gutta kan jobbe med stål, men det koster. Vil tippe at denne jobben fort kommer på 30-40.000 før det er klar til lakk

Uhm.. Takk for tipset, men hva i F**N skal de ha så masse penger for en så enkel jobb for?:S Det vet sikkert ikke du når jeg tenker meg om, men jeg syntes det var sinnsykt dyrt!

Jeg skal uansett høre med de, så takk igjen for tipset=)
      Mvh.
      Roy

Comment

Så enkel jobb?

For meg ser det ut som en rimelig heftig ombygging ..
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
          Så enkel jobb?

For meg ser det ut som en rimelig heftig ombygging ..

Denne løsningen er veldig enkel:

Den andre er litt heftig ja, det har du rett i..

Men den på bildet der er veldig enkel.. Hadde jeg bare hatt peiling på det selv, så hadde jeg klart det på en dag.. Ta av ruta som er bak, og sveise en ramme som det kan enten støpes i glassfiber/plast på. Eller sveise på plater, det funker også..
          Mvh.
          Roy

Comment

Jeg har jobbet med stål og sveiset en del. Kan si med hånda på hjertet at det der vil ta mer enn en dag skal man ha det pent. Det blir mye puss, sveising, plansliping, måling, beregning, tegning, pluss kostnaden for materialer etc. etc.. Og de fleste verksted tar 800-1100 kroner timen
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
              Jeg har jobbet med stål og sveiset en del. Kan si med hånda på hjertet at det der vil ta mer enn en dag skal man ha det pent. Det blir mye puss, sveising, plansliping, måling, beregning, tegning, pluss kostnaden for materialer etc. etc.. Og de fleste verksted tar 800-1100 kroner timen

Ikke spør meg hvor jeg fikk "en dag" fra, for jeg tenkte på en helg.. Skrivefeil kaller jeg det, eller det faktum at jeg ikke har sovet noe i natt.. :P

Men da kan jo du ta på deg denne jobben da? Snakker om den enkle versjonen, er den jeg har mest lyst på..

Dessuten hadde jeg ikke tenkt å sette den bort på et verksted, for det er som du sier, dyrt! Hadde håpet på at en privatperson med rimelig peiling kunne ta seg av det..

Noen!?
              Mvh.
              Roy

Comment

Hehe. For opptatt til slikt om dagen

Men hør på et annet forum slik som 200SX-OGN eller det forumet som har alle bilmerker. Kan ikke linke pga regler.

Uansett, der er det nok veldig mange som er flinkere enn meg og gjerne vil ta på seg denne jobben
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                  Hehe. For opptatt til slikt om dagen

Men hør på et annet forum slik som 200SX-OGN eller det forumet som har alle bilmerker. Kan ikke linke pga regler.

Uansett, der er det nok veldig mange som er flinkere enn meg og gjerne vil ta på seg denne jobben

Du kunne jo bare brukt så lang tid du ville.. Bilen bare står der uansett!=)

Men ok, skal se meg litt omkring.. Takk for svar!=)
                  Mvh.
                  Roy

Comment

enkel å enkel. jobb.. eg er temmeleg sikker. på at en sånn jobb vil gå langt over ei helg (vil tippe en 3veker klar til lakk minst) . med skikkelege effektive timer.
                    er ikkje gjort på en 2 - 3 for en sånn jobb.alle dei so ombygger her på forumet. en av verstingane. lars engen, pipen osv. kan vel bekrefte at en so omfatande jobb so detta vil gå so lang tid.?

var mitt syn på denna jobben. 30 - 40 lapper hørtest ut so en "overkomeleg" pris for en sånn jobb.

Comment

30-40 lapper for det her er rimelig spør du meg, det er tross alt ikke snakk om å smekke på noe ferdig kit, er det vel? Get real!
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                        30-40 lapper for det her er rimelig spør du meg, det er tross alt ikke snakk om å smekke på noe ferdig kit, er det vel? Get real!
                        Faen skjer med folk? 30-40k for å sveise og kappe litt?

30-40k er en "ny" bil jo! Nei, dette er nok mye enklere enn dere tror folkens..
                        Mvh.
                        Roy

Comment

Hvordan kan du som ikke har peiling vurdere hva som er enkelt og hva som ikke er det? En cøstom ombygging vil alltid koste heroin om du ikke er istand til å utføre jobben selv, eller via habile bekjentskaper. Sånn er det bare.

Mvh Raymond Pedersen
                          Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                          Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Originally posted by Rudolf View Post
                            Hvordan kan du som ikke har peiling vurdere hva som er enkelt og hva som ikke er det? En cøstom ombygging vil alltid koste heroin om du ikke er istand til å utføre jobben selv, eller via habile bekjentskaper. Sånn er det bare.

Mvh Raymond Pedersen

For jeg ser på bakluka mi at dette er en enkel jobb, så lenge man kan å sveise og kappe i stål, og muligens også støpe litt.. Jeg har både sveist og kappet i stål før, og jeg kan med hånda på hjertet si at det var ikke akkurat den vanskeligste jobben jeg har gjort..

Eneste grunnen til at jeg ikke vil gjøre dette selv, er for at jeg ikke har prøvd med på noe sånt før, så jeg er redd for at det kan gå til hel*****.. Hadde jeg hatt en ekstra bakluke kunne jeg godt funnet på å gjøre det selv, men jeg føler at det blir bortkasta penger, siden jeg helt sikkert ikke får det som jeg vil.

Men 30-40k er helt sinnsykt, og sånn er det bare! Om jeg viser frem bilen og bildene, og forklarer til en fagkyndig ossen jeg vil ha det, og han sier at han skal ha 30k++ for jobben.. Ja da har enten jeg, eller han, missforstått noe vesentlig her i livet..

Jeg tror nok alle de som har postet her at det skal bli så jævla dyrt, ikke skjønner helt hvor enkelt det er. Og det forstår jeg, for det ser ganske heftig ut. Men en rask titt på bakluka på en Tigra, så ser man fort hvor enkelt dette kan være, så lenge man har sveiseapparat og litt stål tilgjengelig.

Men-men, takk til Pål, som er den eneste som har kommet med forslag til noen som kan gjøre jobben for meg=)
                            Mvh.
                            Roy

Comment

Helt ærlig ser ikke jeg heller hvorfor dette skal koste 30-40k!
                              Det man trenger er jo to plater, en som blir "planet" og en som står i høykant og blir "bakveggen".
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                              X