Announcement

Collapse
No announcement yet.

Panamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Erik André View Post
    Ta deg ei bolle.. blir så jævlig dumt å tro noe du tydligvis ikke har peiling på!

    Delene du setter sammen er 99.99% like, pakningene du bruker er 99.99% like og boltene du bruker er 99.99% like. Man skrur med momentnøkkel når man setter sammen en motor.. hvor i den motoren skal du da hente 40-50hk mer?

    Og hvis det dukker opp en motor med 40-50hk mindre enn de andre skal jeg love deg at den hadde blitt kassert... selv på nissan
    les hva jeg skriver da, ett gap på 40-50hk mellom dårligste å beste, da har du en normal på +- 20-25 gamp, og med håndskrudde motorer i sterilt område, så kan jeg lett tro at det kan variere alt etter hvem som skrur, og hvilke deler du har den dagen.

    Mulig det ikke så mye, men syns alikavel det er bedre enn å skryte på seg XX antall hester.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Delene blir frest og smidd med maskiner med rimelig sinnsyk presisjon som overgår det noen mennesker kan få til. Så der finner du ingen forskjeller.
      Motorene settes nok sammen etter en fast rutine der alle bruker samme rekkefølge og moment på alle bolter. Så der får du heller ikke store forskjeller.
      Da må Nissan ha en mekaniker som går på tofu blanda med heroin siden han tydeligvis klarer å sette inn egne ventilfjærer eller noe annet rart..

      Tror heller ikke en motor som har 40-50hk mindre enn annen av samme type er særlig holdbar. Må jo være noe inni helvette galt der inne om det plutselig mangler 10%!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Finn den vareheisen i norge som sluker en bil på høykant:P

        Bare til opplysning..

        Nissan og porshe har krangla om hvem som er rasket rundt ringen siden midt på 80 tallet, når porshe lanserte 944 og nissan lanserte skyline GTR R32.. Nissan banka porshe da og.. rått parti til nissan selvsagt.. men uansett krangla har de..

        Dette bikkje slagsmålet bør avgjøres på ringen på samme dag, med samme sjafør på likt føre og med lik banelengde....

        Og det med hester i nissanen.. det er vel en kjent sak at de fleste modellene av skyline GTR har blitt oppgitt til mindre enn de faktisk er.. Dette er selvsagt mye pga av denne magiske 280hk grensa japsene hadde.. (avgifts eksplosjon)) denne er selvsagt ikke brukt på GTR.. Men hvorfor ikke innbille folk at de får mere enn de betaler for ?

        -Rekk opp handa den som tror at en dyno i japan og en i usa benker det samme på samme motor med samme map.... dyno er et tuning verktøy EOD..
        Last edited by LLH; 06-05-2009, 16:49.
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #19
          Originally posted by Erik André View Post
          Ta deg ei bolle.. blir så jævlig dumt å tro noe du tydligvis ikke har peiling på!

          Delene du setter sammen er 99.99% like, pakningene du bruker er 99.99% like og boltene du bruker er 99.99% like. Man skrur med momentnøkkel når man setter sammen en motor.. hvor i den motoren skal du da hente 40-50hk mer?

          Og hvis det dukker opp en motor med 40-50hk mindre enn de andre skal jeg love deg at den hadde blitt kassert... selv på nissan
          Takk hehe

          Neptyr er sta i dag.

          Neptyr: Jeg vil tippe det er maks 5-10 hester forskjell fra den beste til den dårligste. Og det er MAKS.

          Om en maskin får motorene til å bli mer like, betyr det at mekanikerne ikke er flinke nok i det hele tatt og ikke gidder å bruke skikkelig verktøy slik som momentnøkkel osv. Og da hadde dem brukt maskiner.

          Så maks 5-10 hester fra den dårligste til den beste motoren er jeg helt sikker på. Ville blitt et utrolig oppstyr hvis en GTR hadde racet fra en annen GTR på en dragstripe. Da hadde det kommet opp som en stor nyhet på youtube, og som følge av det ville nissan blitt nedringt av kunder og spurt hvorfor osv, og den generelle interessen for bilen hadde sunket som følge av kvalitetssvik på bilene mener jeg.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #20
            According to independent dynamometer tests, the GT-R produces 416 hp (310 kW) to 475 hp (354 kW) and 414 lb·ft (561 N·m) to 457 lb·ft (620 N·m) at the wheels.
            Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_GT-R
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              http://www.edmunds.com/insideline/do...leId=124083#18

              Og les denne, og se på bildene, der ser du en teknikker som driver å setter sammen motorene.

              Edit: girkassa er og håndbygd, så ikke fortell meg at du ikke kan få ganske varierende tall på hjulene, når så mye er håndbygd.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #22
                HAHAHA!

                Sorry, neptyr, men nå måtte jeg le litt.

                Som sagt, les mer før du sier noe.

                Det er UTROLIG stor forskjell på dynamometere og det finnes mange typer. USA Dynojet er for eksempel veldig "snill" og viser mer effekt enn det det egentlig er. Dynapack er en dyno som er veldig nøyaktig og god.

                Dette har jeg holdt på med lenge, og hadde ALDRI vært så skråsikker om jeg ikke kunne dette ganske godt. Så jeg tror at i akkurat denne diskusjonen bør du kanskje gi opp.

                Mye jeg har å lære om lyd, og mye om bil. Men velger å påstå at jeg kan en god del grunnleggende, og har drevet med motorsport siden jeg var en guttunge. (IKKE for å skryte, men rett og slett for å trekke en slutning i diskusjonen )
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #23
                  Det er UTROLIG stor forskjell på dynamometere og det finnes mange typer. USA Dynojet er for eksempel veldig "snill" og viser mer effekt enn det det egentlig er. Dynapack er en dyno som er veldig nøyaktig og god.
                  Det er jeg fult klar over, men nesten 80gamp?

                  Jeg gir meg ikke på at det er forskjell på de forskjellige GTR'ene, Nissan sa det sjøl og i ett eller annet interviju, men jeg er ikke kar om å finne det idag :/

                  Hadde det vært samlebåndsbil, med roboter som skrudde hele bilen, så skulle jeg ikke sagt noe.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by neptyr View Post

                    Hadde det vært samlebåndsbil, med roboter som skrudde hele bilen, så skulle jeg ikke sagt noe.
                    Så de har ansatt folk istedetfor roboter for å få større variasjon fra motor til motor? :P
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hifonic View Post
                      Så de har ansatt folk istedetfor roboter for å få større variasjon fra motor til motor? :P
                      Haha, seff

                      Men tviler på human hands får til det samma gang etter gang på samma måte som maskiner.
                      Det er vel for å få ekslusivitet over det, og det "lille" ekstra osv.

                      Men jeg er ferdig her nå, folk sier at jeg prater om ting jeg ikke forstår meg på, men enkelte burde rydde i egen hage først

                      Tilbake til Panamera:

                      Bare meg som syns den er gørrstygg?
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by neptyr View Post

                        Men jeg er ferdig her nå, folk sier at jeg prater om ting jeg ikke forstår meg på, men enkelte burde rydde i egen hage først
                        Hehehe.. ventet en stund på den kommentaren nå. Men jess, endelig kom den

                        Men så kan det jo sies at når jeg har sagt ting som ikke stemmer så har jeg lagt halen mellom bena med en gang, og sagt typisk "da forstår jeg. Takk for rettelsen". Men i ditt tilfelle har du jo bare dummet deg mer og mer ut, da du aldri klarer å gi deg.

                        Ble litt frustrert nå, men mener jeg har god grunn til det.

                        Nok om dette nå, ikke la et forum gjøre ubekjente til uvenner hehe
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                          Hehehe.. ventet en stund på den kommentaren nå. Men jess, endelig kom den

                          Men så kan det jo sies at når jeg har sagt ting som ikke stemmer så har jeg lagt halen mellom bena med en gang, og sagt typisk "da forstår jeg. Takk for rettelsen". Men i ditt tilfelle har du jo bare dummet deg mer og mer ut, da du aldri klarer å gi deg.

                          Ble litt frustrert nå, men mener jeg har god grunn til det.

                          Nok om dette nå, ikke la et forum gjøre ubekjente til uvenner hehe
                          Jeg gir meg ikke når jeg vet at det jeg sier stemmer, jeg bommer kansje litt på tallene her og der, men Nissan har sagt selv at det er variasjon på motorene, og derfor satt 480gamp grensa. Så får resten av kreftene komme som bonus.

                          Og den kommentaren var ikke ment til deg
                          Hvem den var til er ett fett.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Haha, seff

                            Men tviler på human hands får til det samma gang etter gang på samma måte som maskiner.
                            Det er vel for å få ekslusivitet over det, og det "lille" ekstra osv.

                            Men jeg er ferdig her nå, folk sier at jeg prater om ting jeg ikke forstår meg på, men enkelte burde rydde i egen hage først

                            Tilbake til Panamera:

                            Bare meg som syns den er gørrstygg?
                            Hehe

                            Jeg tenker at de som setter sammen motoren for hånd gjør det ypperste hver gang. Derfor blir det nok ikke variasjoner her

                            Jeg er enig i at Panamera ser ikke så altfor pen ut! Bakparten ser jo helt jævlig ut på bilder!
                            Vi får håpe den ser bedre ut i virkeligheten!
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              Okei, neptyr, da beklager jeg. Var vel kanskje litt kjapp på avtrekkeren når jeg trodde den var til meg

                              Jo naturligvis er det sikkert forskjell, men maks 5-10 hester. Det er nesten umulig å få mer forskjell. Jeg kan en del om motorens oppbygning og har plukket og totaloverhalt flere motorer, og ser selv at det kan nesten ikke gå ann å få mer differanse enn 5-10 hk..

                              Men nå har jeg sagt mitt... Vi har alle rett til våre meninger
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Hifonic View Post
                                Hehe

                                Jeg tenker at de som setter sammen motoren for hånd gjør det ypperste hver gang. Derfor blir det nok ikke variasjoner her
                                Vel, det er en mulighet, forholder meg bare til hva Nissan sa sjøl når den ble lansert
                                Mvh
                                Rolf Try Nygård

                                Comment

                                Working...
                                X