Hei
Lurer på om det er noen her med litt peiling på vag sin 1.8 turbo motor.
Har en Audi A4 1.8 turbo 1997 modell stasjonsvogn. Km stand 303000.
Jeg plages med at vis jeg gir for fort, så begynner den å hakke, og rykke imot. Det er justerbart turbotrykk på den, og det er skrudd helt ned. Så den lader 0,5 bar. Men gir jeg gass for fort, så lader den plutselig 0,9 bar, og motoren bare hakker imot. Den hakker så mye at det er ubehagelig å sitte på, men motoren stopper ikke. Føles som om det er noen som trykker hardt på bremsen fort mange ganger når jeg gir gass. Men mellom hakkingene, så akser den igjen.
Jeg har netopp byttet luftmengdemåler, og da var den grei i 3 dager. Men rett etterpå var den like gal, om ikke værre. Turboen begynner å bli sliten, og brenner en god del olje, så den ryker godt.
Så lurer på om det er noen som har hadd samme problem, eller vet hva det kan være?
Frykter at det kan være turboen, men vil høre litt med dere før jeg bytter noe.
Lurer på om det er noen her med litt peiling på vag sin 1.8 turbo motor.
Har en Audi A4 1.8 turbo 1997 modell stasjonsvogn. Km stand 303000.
Jeg plages med at vis jeg gir for fort, så begynner den å hakke, og rykke imot. Det er justerbart turbotrykk på den, og det er skrudd helt ned. Så den lader 0,5 bar. Men gir jeg gass for fort, så lader den plutselig 0,9 bar, og motoren bare hakker imot. Den hakker så mye at det er ubehagelig å sitte på, men motoren stopper ikke. Føles som om det er noen som trykker hardt på bremsen fort mange ganger når jeg gir gass. Men mellom hakkingene, så akser den igjen.
Jeg har netopp byttet luftmengdemåler, og da var den grei i 3 dager. Men rett etterpå var den like gal, om ikke værre. Turboen begynner å bli sliten, og brenner en god del olje, så den ryker godt.
Så lurer på om det er noen som har hadd samme problem, eller vet hva det kan være?
Frykter at det kan være turboen, men vil høre litt med dere før jeg bytter noe.
Comment