Men jeg skal teste noen andre kabler, og se om det hjelper litt.. Men irriterer meg med den bromminga som er uten kabler i også, om noen har noe forslag.
Er det kun i subben du har brum? Og det er "elektrisk" brum i elementet, ikke trafoen som brummer? Ingen nye komponenter eller koblinger som ble gjort rett før det inntraff?
Er det kun i subben du har brum? Og det er "elektrisk" brum i elementet, ikke trafoen som brummer? Ingen nye komponenter eller koblinger som ble gjort rett før det inntraff?
er en gammel sub, så nai, vært der siden jeg fikk den.
Det som er gjort er å døtte ett SWS15 element.
hvilken sub/merke/modell er dette? ingenting å si jordet kontakt eller ikke når det også brummer uten at andre signal kilder er tilkoblet... men det høres ut som du har såkalt rippel i rail spenninge, dette er den symetriske spenningen til utgangs transistorene. Mål med voltmeteren over kondenatorene i forhold til jord til høytaller utgangenmen, set multimeteren i AC område, da skal du ha mindre enn 0,5volt AC... men desto mindre er jo best. Forresten ganske typisk på innebygde bas forsterkere at power supplyene blir dårlig pga dårlig kjøling
Comment