Kjøpte da min første bil i dag! Satt et anlegg i den..Er noe feil med koblinger og litt tror jeg. Har ikke kabelsko, aner ikke hvor viktig dette er for koblinger til forsterkern ? Dette er en Vw Passat 90`. lurer på hvorfor cd spillern skrur seg av og på når jeg skifter mellom fjernlys og parklys osv. Og hvorfor forsterkern kutter når jeg starter bilen? Det er hovedproblemet. Har ikke fått sett over så mye enda. Men jeg er ganske fersk i dette :P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hjelp?:P Jeg er nybegynner.....
Collapse
X
-
At spilleren kobler ut er vell fordi du har kobla strøm til den via ein ledning som henger i samme "ledningsnett" som lysa, og dei kobler ut i det sekundet du går fra 1. nivå til neste. Det er ein bryter tross alt. Finn deg ein ny plass å hente strøm i fra, eller trekk opp ny fra + på batteriet for å stå i trygg sandGolf 2 GT 91-mod
Hertz Pioneer Audioson
-
Mulig dårlig jord eller batteri.
Kanskje startmotoren stjæler strømmen fra forsterkeren når du vrir om tenningen. (dårlig batteri)
Nå kan ikke eg si noe sikkert på dette, er noe eg tror kan være feil.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostMulig dårlig jord eller batteri.
Kanskje startmotoren stjæler strømmen fra forsterkeren når du vrir om tenningen. (dårlig batteri)
Nå kan ikke eg si noe sikkert på dette, er noe eg tror kan være feil.
Comment
-
Til og med på min helt nye bil skrur cd-spilleren seg av når jeg starter og den sitter det er 95AH batteri i.
En god oppgradering som ikke koster stort er å bytte kabelen fra motorblokk til karosseri, fra dynamo til batteri og fra batteri til karosseri. Dette er bare noen korte stumper med ledning og bør byttes til kabler med større tverrsnitt. Da vil du få høyere ladespenning til batteriet, noe som alltid er braMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Fikk ikke noe spesielt høyere eg da.
før: 12v
etter: 12,2v
Men eg har dårlig jord fra karosseri til motorblokk, er det som gjenstår.
ellers har eg fra batteri-karosseri, dynamo-batteri.
har nettop byttet motor på verksted, så de har skrudd en lang bolt nedi motorfestet til jordingen og ødelagt gjengene, og kabelskoen kan eg dra opp og ned langs bolten.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
hmm. okei. Jeg la signalkabler på andre sia i dag, i og med at de var lagt på samme side som strømmen så klart... Men nå funker alt. Det viser seg at tilkoblinga til batteriet, den + polen er helt irra, det er nesten ikke noe igjen av den. Men tenker jeg går for det du sier! Oppgraderer motorrommet. Men tverrsnitt på dette ?
La forresten ny ledning fra batteri -> spiller i dag også. kobla den fra batteriet sammen med Tenning, og batteri. Men nå tømte jeg akkurat batteriet for strøm og får ikke starta, så det er moro. Har forresten satt på kabelsko, og skjøta og teipa, sånn at det ble bra.. fantes ikke en kabelsko på hele anlegget når jeg fikk den i går! :SLast edited by Henning-; 20-07-2007, 21:16.
Comment
-
Du kan bruke 35mm2 eller 50mm2.
Selv bruker eg 50, men så har eg litt mere behov for det, men for mye blir det ikke.
Orginalt ligger rundt 20.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Okey. Men jeg får fortsatt ikke no liv i forsterkern mens bilen står å går.
Et par ting jeg har tenkt på som mulig feil.
-Dårlig jording?
-Remote ligger sammen med strømmen ? Aner ikke om det har noe å si...:S
Rart om det skulle få blitt for lite spenning når bilen går, ettersom jeg har målt forsterker på 12,6V med tenning på, 13,6 når bilen går. Det er strøm på forsterkern, mens det lyser ikke i power knappen eller noe... Det kanke være for mye med 13,7 volt på en Cube 424 forsterker ? takker for svar gitt =)Last edited by Henning-; 21-07-2007, 00:30.
Comment
-
Får du ikke liv i den?
Forsterkeren slår seg av når du slår av spilleren, eller slår av tenningen, eller den bryteren? og den slår seg på?
er det tegn til liv i forsterkeren?
Kan ikke være dårlig jord hvis du ikke får den på, enten får den jord kontakt eller ikke.
Remoten kan ligge sammen med alle kabler.. er snakk om en plass fra 300mv til 6 eller 7v som går gjennom den (avhengig av spilleren din)
Så lenge det er over 11,5v så skal forsterkeren slå seg på. og den tåler nok opp til 15v iallefall. På de fleste forsterkere blir effekten målt ved 14,5v.
Hvis det er strøm på terminalene på forsterkeren, så har du jord.
Men ta og gå over den remoten, prøv og koble til et 1,5v batteri.
Da tar du en ledning fra - på batteriet til jord på forsterkeren, og remoten på +. (tror dette skal være rett) da skal forsterkeren slå seg på.
Hvis ikke er den død.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Nei. Saken er. Anlegget funker som faen, når jeg bare har på tenninga, men så fort jeg starter bilen ( Jeg veit at det kutter akkurat i det man starter bilen) , så er den død.Asså. (når motoren er i gang dør forsterkeren) Det er strøm på forsterker, men power lyser ikke lenger når bilen går..
Comment
Comment