Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikkerhet ved postoppkrav

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sikkerhet ved postoppkrav

I en annen tråd ble det diskutert hvor sikkert postoppkrav er for kjøper. Følgende ble sagt:

Hvis det viser seg at pakken ikke inneholder det som skal være der,tar postfunksjonæren pakken tilbake og omgjør innbetalingen og pakken går i retur. Men hvor grensa gå hva som angår innholdet i pakken vet jeg ikke... Som regel vet en hva som ska ligge i pakken. Dette har jeg gjordt flere ganger og fått postfunksjonæren til å bivåne når pakken åpnes,før jeg sier det er greit og pengene overføres til selger. Har stått å sett på at pengene IKKE GÅR TIL SELGERS KONTO før jeg får sett hva som er i pakken(eller hvordan pengene overføres). De holder postfunksjonæren i hånda faktisk
    Jeg sendte en forspørsel til Posten om hvordan de stiller seg til et slikt utsagn, og her er svaret jeg fikk:

Hei , og takk for din henvendelse !

Dette er svært beklagelig og høre, da det selvfølgelig ikke er anledning til å behandle postoppkravssendinger på denne måten. Dersom det hadde blitt forelagt oss konkrete tilfeller av dette, ville saken selvfølgelig bli tatt grundig og alvorlig opp med de av våre salgssteder som hadde operert på en slik måte.

Med vennlig hilsen
    Så den eneste sikkerheten man har ved å åpne pakken på utleveringsstedet, er at man har et vitne som ser hva som er i pakken. Postoppkrav i seg selv sikrer kun at man får noe utlevert når man betaler.

Frode

flott å høre etter mye rare historier rundt om fra butikk ansatte som står i postibutikk osv

Man har ikke rett til å åpne pakken før den er betalt, og posten har såvidt jeg er bekjent samme system som postbanken, dvs at de ikke kan tilbakekalle pengene..

Comment

Originally posted by golfnos View Post
      flott å høre etter mye rare historier rundt om fra butikk ansatte som står i postibutikk osv

Man har ikke rett til å åpne pakken før den er betalt, og posten har såvidt jeg er bekjent samme system som postbanken, dvs at de ikke kan tilbakekalle pengene..
      Litt O.T. på denne tråden også(jeg bøyer meg i støvet.....)...
      Hvis en bank eller postbanken om du vil(eller en privat-person for den saks skyld) gjør en feil å overfører/setter inn på gal konto(taster feil kontonummer) så kan de(banken) ikke røre pengene på den konto uten eiers samtykke? Eller kan de bare "ta pengene tilbake lissom"? Bare lurer... For hvis de kan det,så kan de også "Omgjøre" en postoppkravs-pakke med galt innhold.... Det er jo å ta penger tilbake fra en konto uten eiers samtykke...
      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

De kan ikke omgjøre en oppkravspakke, under noen omstendigheter. Postfunksjonæren har ingen forutsettning for å vite hva som egentlig skulle ha vært i pakken, om du har mottatt feil vare, eller blitt svindlet. Har du blitt svindlet, så er det en sak for Politiet, ikke Posten.

Har du overført penger til feil konto, så ordner banken dette med kontohaver som har mottatt pengene og hans bank. Jeg har klart den bragden en gang. Men de kunne ikke hjelpe meg umiddelbart. Det gikk noen dager før jeg hadde pengene tilbake.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Angående overføring til feil konto: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=165401

Frode

Comment

Ser ikke forskjellen dær......Sorry ass....
            En konto er en konto.... Og åssen pengene kommer dit er jo uinteressant... Derfor må jo politi bli innvolvert i en feilaktig innbetaling. Ellers er det jo ulovlig og røre de pengene fra bankens side..... Banken kan jo ikke bare ta seg tilrette...

Eks 1:Uppps... Vi gav den kunden 10000 for mye. Da må vi bare hente de tilbake.... Done....
            Eks 2ette er ikke det jeg bestilte.... OK,da får du få pengene tilbake...Done...
            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Men nå har vi vel fått vite åssen det fungerer etter postens retningslinjer?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                Ser ikke forskjellen dær......Sorry ass....
                En konto er en konto.... Og åssen pengene kommer dit er jo uinteressant... Derfor må jo politi bli innvolvert i en feilaktig innbetaling. Ellers er det jo ulovlig og røre de pengene fra bankens side..... Banken kan jo ikke bare ta seg tilrette...

Eks 1:Uppps... Vi gav den kunden 10000 for mye. Da må vi bare hente de tilbake.... Done....
                Eks 2ette er ikke det jeg bestilte.... OK,da får du få pengene tilbake...Done...

En gang fikk jeg 6000kr inn på min konto, vet ikke hvem de kom fra...

De var i vetfall borte dagen etter, uten mitt samtykke...

Så jeg tror ikke de trenger noe hjelp fra verken politi eller konoeier for og ta tilbake pengene...

Comment

Working...
                X