Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor lang tid fra betalt produkt til sending?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor lang tid fra betalt produkt til sending?

Hei!

Sitter nå og venter på noe jeg har kjøpt brukt og lurer på om det er jeg som er veldig utålmodig eller om det er selger som er treig evt. har lurt meg, så derfor spør jeg:

Hvor lenge mener dere man bør vente fra man legger inn pengene for en vare på konto til varen skal sendes? (tenker her da på privatpersoner og ikke fra butikk)

det bør ikke gå mer en 1 dag fra du overfører til mottaker har pengne på sin konto.
    Da bør selger igjen få sendt avgårde varen dagen etter dette (ikke alltid man får sett hvem som har betalt inn før en dag etter mottak på konto).
    Om ikke det skjer, bør selger opplyse pr tlf/mail/sms om at det er forsinket "pga bla bla"

Det er ihvertfall min mening, andre er gjerne mye mer liberale, og kan la det gå både dager og uker før de gjør noe desverre...

Comment

Helt enig med Svein her!

Mellom private bør det ikke gå lenger enn 1 dag. Maks 2. Mellom privat og bedrift bør det ikke gå lengre enn samme dag, eller dagen etter hvis bedriften ikke har sjanse før da om ikke annet er avtalt.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hmm.. Okey, For å forklare min sak og se om jeg er utålmodig:

Kjøpte en vare av noen her på forumet for 2 uker siden idag, og denne personen skulle sende varene dagen etter hvis jeg la inn penger med en gang. Så jeg la inn pengene inn via nettbanken samme kveld, og sendte selger et screenshot i tilfelle tvil.(dette fordi jeg gjerne ville ha varen fortest mulig)

Gikk så noen dager uten noen pm eller noen ting om at varen var sendt så jeg maset på brukeren over pm uten å få svar. Sendte også meld uten svar og ringte til slutt en uke etter at betalingen skulle vært overført for å høre hva som skjedde.(fredag) Fikk da beskjed om at varen var sendt på onsdag og jeg unnskyldte at jeg maset og la på.

Nå er det jo straks fredag, ingen pakke er her og brukeren har ikke svart meg på en sms hvor jeg spurte etter sendingsnr, dette selv om han har vært pålogget her timer etter at meldingen ble sendt.

På grunn av at jeg føler at jeg kanskje er utålmodig og brukeren har noen positive kommentarer her på forumet så vil jeg selvsagt ikke henge ut han med navn, men begynner å bli litt bekymret da jeg har overført en del penger og ikke fått noe bekreftelse eller bevis om at varen faktisk er sendt i tillegg til at selger lar være å svare på henvendelser...

Comment

Gi det noen dager til. Hvis ikke du da får varen, foreslår jeg at du nevner navn, slik at andre ikke går i en eventuelt samme felle
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hallo....

Syntes det begynner å bli litt for mange som er på en måte misfornøyd med diverse kjøp&salg her på forumet når det kommer til det Økonomiske.... Har dere blitt kjiipe....og merker finanskrisa....
            Jeg vil i allefall gjøre mitt for et så ryddig oppgjør som mulig,og derav prøve å dra "lasset" sammen m de som er seriøse Dealere og ha mitt på det tørre.... Men som sagt... Ting KAN skjære seg,og en ikke får gitt beskjed.... Men det er opp til hver enkelt å skape trygghet slik at en kan "stole" på noen i allefall....

Bol
            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Seriøst.. I disse dager er det mye som skal skjære seg så man ikke får gitt beskjed.. Er alltid mulig å få sagt ifra
              www.eirikaspaas.com

Comment

Eneste unnskyldninga for å ikke sende dagen etter mottatte penger er etter min mening at man jobber i en eller annen bortreistjobb og av en eller annen grunn har avtalt salg mens man er borte. Ufattelig dårlig å ikke informere om slikt da, jeg hadde i allefall aldri inngått en slik deal uten at alt var avtalt på forhånd. Samtlige jeg har handlet med har sendt varen første virkedag etter mottatte grunker.
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Unnskyldningen var at pakken hadde kommet i retur grunnet at adressen hadde blitt skrevet på for klussete i tillegg til at han hadde jobbet døgnet rundt. Han skulle sende pakken og sendingsnr til meg dagen etter. Dette var en fredag.

I dag er det mandag og jeg har enda ikke fått høre noen ting selv om han var pålogget for mindre enn en time siden. Har nå sendt en meld for å mase men begynner å bli lite optimistisk nå gitt.....

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                    det bør ikke gå mer en 1 dag fra du overfører til mottaker har pengne på sin konto.
                    For alle oss andre tar det i hvertfall flere dager dersom avsender har en annen bank enn mottaker..

Syns folk driver og er voldsomt skråsikre på ting her på forumet for tida.. Chill 'n litt a folkens......
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Som Thomas sier, det kommer alt an på hvilken bank mottaker og sender har.
                      Jeg har opplevd både 1, 2, 3, 4 og 5 dagers venting for at de forskjellige bankene skal "godkjenne" overføringen.
                      Men som regel så går det på 24T, altså den minimumsgrensa banken har satt mellom forskjellige banker.

Innenfor samme bank derimot så går ting fortløpende i løpet av noen minutter
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Vel har enda ikke hørt noe fra selgeren så sendte han meld på tirsdag og skrev at hvis det ikke kom noen sendingsnr i løpet av dagen så kunne han bare sette pengene tilbake på konto. hørte ikke noe mer og sendte han derfor en pm her på forumet når jeg kom hjem.

Har selvsagt ikke skjedd noe mer siden jeg sendte pm og han ser ikke ut til å ha logget på noe mer senere. Så om han er dæv eller hva det er vet jeg ikke men håper jo ikke det av div grunner. Prøver å ringe han imorgen og får jeg ikke tak i han så blir det negativ feedback og anmeldelse.(gidder ikke å skrive nå da jeg skal sove)

Brukeren dette gjelder er ihvertfall Ost.

Comment

Working...
                        X