Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beregning av kasse til hjemmekino, DD9518

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by B2 Audio View Post
    Kanskje akkurat derfor at det ikke har vært noen prioritet fra DD's side i å oppgi t/s da toleransen har vært for sprikende
    Men hallo i luken!

Det er jo mange elementer fra mange produsenter som er håndlaget, og dem gir jo ut parametre, så tviler vel egentlig på at det er derfor...

Da hadde det nok kommet frem klager, og hvertfall om man bruker 2 eller flere elementer i samme kasse og parametrene er for sprikende. Det ville nok blitt lagt merke til.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

ja akkurat, hallo i luken. Derfor bør det jo være en smal sak at DD oppgir disse parametrene, og se gjerne på smileyen min på slutten av innlegget mitt som er ment som en gøyal notis. Men det er jo deg som er DD mann og hvis unnskyldningen for ikke å gi ut T/S parametre er at de kun gjelder ved 1 watt, ja da er det vel "company policy".
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
        ja akkurat, hallo i luken. Derfor bør det jo være en smal sak at DD oppgir disse parametrene, og se gjerne på smileyen min på slutten av innlegget mitt som er ment som en gøyal notis. Men det er jo deg som er DD mann og hvis unnskyldningen for ikke å gi ut T/S parametre er at de kun gjelder ved 1 watt, ja da er det vel "company policy".
        Jojo, ikke noe vondt ment tilbake. Bare litt sånn "heads-up"...

Nei faktisk så vet jeg ikke hvorfor dem ikke oppgir parametrene, men jeg vet at dem ikke har såpass stor differanse at dem ikke legger dem ut.

Jeg lurte selv i begynnelsen på om det kunne være for at andre ikke skal kopiere konstruksjonen, men det blir vel ikke lettere å kopiere elementer om alt av specs ligger ute heller så jeg vet helt ærlig ikke. Har ikke spurt om hvorfor, bare om de kan skaffe specs.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post

Jeg lurte selv i begynnelsen på om det kunne være for at andre ikke skal kopiere konstruksjonen, men det blir vel ikke lettere å kopiere elementer om alt av specs ligger ute heller så jeg vet helt ærlig ikke. Har ikke spurt om hvorfor, bare om de kan skaffe specs.
          Da har du en oppgave foran deg, spør om specs en gang til, og spør om hvorfor de evt. ikke kan gi denne informasjonen til deg
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Originally posted by J.T. View Post
            Da har du en oppgave foran deg, spør om specs en gang til, og spør om hvorfor de evt. ikke kan gi denne informasjonen til deg
            Jojo, men de har den dessverre ikke. Hvertfall ikke i Sverige. Men jobber med saken

Comment

Originally posted by Karnappen View Post
              Ser ut til at jeg fikk sparket i gang en diskusjon her, det er bra ;-)

Har du, Dag, mulighet til å lage en liste over hvordan de forskjellige parameterene måles? Så kunne jeg ha gjort det med 9518.
              Har digitalt scoop, frekvensgenerator, 4/8ohm dummylast og selvsagt multimeter. Noe annet som trengs?
              Jeg bruker egne pc-programmer til måling, men det lar seg gjøre med frekvensgenerator, frekvensteller og nøyaktig multimeter.
              I tillegg trenger du en tom kasse, i alle fall om du skal ha Vas nøyaktig.

Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Da ble en kasse omsider ferdig.
                Endte opp med 900 liter netto. (450l pr element)
                Rørene ble 2 stk 400mm. Disse kan være fra 4,4cm (bare baffelen) til 70cm.

MÅLT tuningsfrekv med 70cm rør ble: 22.5Hz
                MÅLT tuningsfrekv uten rør (4,4cm) ble: 31Hz

Fs til elementene er: 29Hz

Noen som har erfaring på hva tuningen på noe slikt bør være for hjemmekino+musikk?

Er det dumt å tune så lavt som 22.5Hz når Fs er på 29? Er det ikke noe med at total effekttålighet til systemet blir vesentlig degradert i så tilfelle?

Comment

Kult

Dette trenger bilder

Dag kan vel gi et bra svar her, men 450l pr element??? Det bør vel spille noe helt sinnsykt. Hvertfall dypt hehe

Comment

Working...
                  X