Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW e34

    Siden bilen min mest sannsynlig blir kondemdert (kondemndert?) så må ny bil kjøpes..

    lurer litt på en e34.
    noen som har noen tips på hva jeg skal se etter? slitasje, motor etc.. hva er lett og fikse og hva går ikke og fikse?

    lurer på 520 stv eller sedan (ikke bestemt, men vill ha stv pga stereo), helst manuell..


    er jo en del her med e34 så håper på tips!

  • #2
    kondemnere - (fra lat. 'fordømme') erklære for ubrukelig, uskikket til reparering

    Comment


    • #3
      BMW E34 er en bil med stort stereopotensiale Spør bare Joakim her inne om akkurat det. Han vet også litt om disse bilene, siden han har hatt 2-3 stykker mener jeg.

      Har selv en E34 518, gullende god bil. Trygg og stabil bil uten alt for mye feil, annet en vanlige slitedeler.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Jeg har hørt att slitedelene er en smule dyre og att jobben er krånglette så man må være litt dyktig til og fikse div. selv?
        odr e34'en til joakim er jo porno....

        masse ideer og hente.. men vill også ha en langtraver, alltså lange turer uten de største problemene, tror den passer greit til det.. også vurderer jeg oså stv pga reising + stereo!

        også er den pen med tanke på pris og alder da!

        Comment


        • #5
          Er en MYTE at deler til de bilene er så svinaktig dyre. Og kjøper du originaldeler så kan du spare litt istedet for å kjøpe det fra Mekonomen
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            stemmer, vi prata vell om det før når jeg tenker meg om...

            noen som vet hva man skal se etter når man titter på bilen?
            noen kjente feil? lekasje, rust(hvor?)
            så man har en bra pekepinne og følge lissom!

            Comment


            • #7
              Joakim vet mer om de bilene en meg

              Men:
              - Rustne lufterør til bensintanken
              - Fukt under baksetet der det sitter noen styringsbokser og releer
              - På min 518 så var oljerøret til kamakselen halvveis tett. Kanskje noe å se etter uansett modell.
              - Sjekk for litt ymse foringer foran og bak
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                takktakk, bare og vente til joakim ser tråden da

                Comment


                • #9
                  Generelt så er E34 veldig gode biler, men har jo noen år på baken, så litt må man regne med.

                  Anng. 520 så ville jeg absolutt valgt automat og ikke manuell! Manuell utgaven er så latterlig lett giret at man ligger på 3000omdr. i 100kmt i 5.gir. Automat utgaven har 5-trinns automat som er nydelig tilpasset bilen og faktisk har lavere bensinforbruk og er langt mere dynamisk og kjøre. Jeg har manuell og faren min har automat. Hans virker faktisk sprekere og er langt bedre å kjøre, siden girkassa tilpasser turtall og gir så utrolig bra til enhver tid, at man må kjøre meget aktivt for å holde samme stil med manuell kasse.

                  Delepriser er blitt veldig bra iallefall til eldre bmw, så det bør du ikke bekymre deg for! Orginalt er veldig ofte billigst!

                  Anng. feil, så sjekk foringer i bakstilling (de yttre på traversen) casterforinger i forstilling (merkes godt ved skjelving ved svak bremsing) Hjelpesnekkeforing er også en liten luring som gir slækk styreopplevelse og sporing. Men ingen av disse tingene er dyrt eller vanskelig å fikse.
                  Skal du ha touring så sjekk at soltaket funker som det skal, rust er det ikke mye av, men sjekk rundt tanklokk, spylerpåfylling innenfor bakluka og kanaler.

                  Er det modell med vanosmotor ('93 og nyere) så skal denne gå veldig mykt og pent og ikke ha skjelvinger på tomgang, eller ulyder ved rusing, motoren skal også dra helt jevnt og fint opp til turtallsperra, "kommer litt" fra ca.4000omdr og oppover, men skal ikke lagge oppover i turtall.

                  Er vel ikke så mye som er glemt nå, men se på forumet til www.bmwccn.no - www.bimmers.no - www.bmwe34.net så finner du mye info!

                  At kjerra ikke er så ille å bygge stereo i heller er jo ganske positivt!
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    takk, akkurat det svaret jeg ville ha!

                    Comment


                    • #11
                      Litt eldre bmw'er står det jo mye av hos huggere etter hver vinter, er jo bare å ringe dit når man trenger deler
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X