Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som fortsatt bruker gode gamle Velocity?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som fortsatt bruker gode gamle Velocity?

Som topic.

Har ikke sett noen som helst bruke Velocity på mange år. Eksisterer disse enda?

Var vel meget gode subber den gangen BRS solgte dem. Husker dem trøkket godt, var store, veide mye og kostet mye. Noen som kjører med slike elementer i bilen sin nå?

EDIT: Mulig jeg husker litt feil men var Velocity en serie med subber til Blaupunkt, eller kjøpte Blaupunkt dem opp?

Husker bare ett eller annet med velocity i forbindelse med blaupunkt
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Velocity har aldri blitt kjøpt opp av Blaupunkt, da de er et Varemerke som eies av Blaupunkt. I begynnelsen var produktene tiltenkt det amerikanske markedet, men ble senere også introdusert i Europa.

De har produsert mye annet enn subber, faktisk en hel line up som også inkluderer Spillere, forsterkere, høyttalere, osv.

VPW serien er en svært påkostet woofer som gang på gang har satt rekorder i dB drag. Faktisk nok også de eneste som har vært med til World Finals i USA.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Comment

Okei. Husker bare fra litt fjerne minner at det bare stod Velocity på en del av subbene, og lurte derfor på om dette kanskje var et eget merke eller noe

Men da vet jeg det

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Sto vel kun Velocity i begynnelsen mhp markedsføringen. Etterhvert ble Blaupunkt innlemmet for å fremme varemerket.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

Comment

de subbene som var i salg under din fars tid i BRS var Vcs serien, spesielt Vcs1200 med crommet bakside.

Har hatt mange av disse, og prøvd det meste av Velocity etter jobben ble forhandler i 2002 og frem til nyttår når Bosch sluttet salget av Blaupunkt.

Comment

Vcs1200 var vel den på 1200 makswatt/600 RMS eller noe slikt?

Min bror har en slik en, men har ikke testet den enda, så det kan jo bli spennende. Den er stor og tung, og lyser av kvalitet hvertfall

Comment

veier vel ikke så mange kilo,men spiller bra, syntes ihvertfall jeg! har hatt slike ved 3 anledninger, angrer like mye på salget hver gang

Comment

Working...
              X