Hei, første virkelig innlegget her på forumet (etter presentasjonen av meg annet sted på forumet). Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Ford Puma som bil nummer to i familien (bil nummer en er en Volvo V50 som samboeren kjører). Pumaen blir bilen jeg kommer til å bruke og derfor bilen jeg kan innstallere litt stereo i. Selv er jeg mest opptatt av SQ enn SPL og i tillegg trenger jeg den lille plassen det er i bagasjerommet på en Puma. Derfor er jeg er tvunget til å finne en annen plassering av subwoofer(e). Til mellomtonen kommer jeg til å bruke den original plassen og diskantene i a-stolpene. På sub siden trenger jeg innspill.
Jeg har kommet over disse panelene som jeg tror kan være en løsning.
Disse panelene aksepterer to 6,5" i hver dør. Tenkte kanskje at fire JL Audio
6w0 ville passet godt inn der. Panelen må selvfølgelig boltes godt fast i døren og døren dempes godt, men spørsmåler er jo om dette kunne ha funket?
Hvordan kan jeg få redusert effekten disse to subbene vil ha på mellomtonene som sitter i samme døra? Tenkte å dele rundt 100Hz, kan jeg da skjerme mellomtonen med en liten "kopp" og i så fall finnes det noen mellomtoner som går ned til 100 Hz i en bitte liten kopp (maks 0,5 liter vil jeg tro) som kunne passe inn i dørpanelets hull og ikke hindre vinduet?
Andre forslag enn JL'ene mottaes samt forslag til løsning.
Jeg har kommet over disse panelene som jeg tror kan være en løsning.
Disse panelene aksepterer to 6,5" i hver dør. Tenkte kanskje at fire JL Audio
6w0 ville passet godt inn der. Panelen må selvfølgelig boltes godt fast i døren og døren dempes godt, men spørsmåler er jo om dette kunne ha funket?
Hvordan kan jeg få redusert effekten disse to subbene vil ha på mellomtonene som sitter i samme døra? Tenkte å dele rundt 100Hz, kan jeg da skjerme mellomtonen med en liten "kopp" og i så fall finnes det noen mellomtoner som går ned til 100 Hz i en bitte liten kopp (maks 0,5 liter vil jeg tro) som kunne passe inn i dørpanelets hull og ikke hindre vinduet?
Andre forslag enn JL'ene mottaes samt forslag til løsning.
Comment