Dette er ganske kortfattet, men kanskje litt moro å se hvordan miljøet og scorene har endret seg siden 2003
2003 - 149,44dB
Dette var siste året på den gamle målemicen, en epoke med mye mic-varmgang plaget nok en og annen dommer.
Kun to "biler" var over 150dB dette året, de var faktisk over 160dB også, men dette var jo tross alt lekebiler.
Ellers var dette på ett nivå hvor deltakere flest brukte sine vanlige biler.
2 biler var over 150dB dette året.
2004 - 149,82dB
Mitt første år som deltaker, nivået var jo da etter min mening høyt, hehe, jeg var med i ett Team hvor nesten alle lå mellom 145 og nesten 150dB, noe som jeg synes var voldsomt den gangen, man har vel i ettertid sett at dette ikke var skremmende høyt, men helt greit
Også dette året var det lekebilene som tok toppscorene, hvor Øyvind Jacobsen ga seg på 165,9dB i Powerwheels klassen.
2 biler var dette året over 150dB
2005 - 148,15dB
Powerwheelsene tok seg en pause og snittet gikk ned, Team Blaupunkt gjør seg kjent i Norge og spiller 161,2dB i Super Street 1+
Dette var også ett år jeg deltok lite av diverse årsaker, men jeg fulgte da med litt likevel, og tok en tur på finalen som beviste at ALT kan skje i dB-dragracing.
2 biler var dette året over 150dB
2006 - 155,14dB
Folk begynner å skru opp, Extremebiler og andre folk som satser litt som Team Bilradiohuset, Morten Paulsen, John Anders Berg ligger på midten av 150 tallet og oppover, mens John Niclas Karlsrud satte en ny standard i Street klassen tidlig på året med å passere 150dB i en Hyundai Accent, han skulle vel og merke snart få konkurranse av en sort og oransje panda, hehe.
9 Deltakere var dette året over 150dB
2007 - 161,76dB
Og enda en gang øker snittet ca 5dB, takket være Tommy Dahl, Thorine og Thea Slette og Jan Erik Johansen, de er tilbake med sine lekebiler og legger lista nærmere 170dB
Blaupunkt og John Anders Berg skrur godt opp i sine biler og havner på henholdsvis 165 og 158,9dB
Dynabel er også godt i gang med sine Extreme og Super Street biler og ender opp på 158,4 og 157,3dB som toppscore.
Tommy Dahl er også en av de som har tatt helt av dette året, og tappet vel kontoene til samtlige familiemedlemmer for å bli ferdig med sin Ford Fiesta, enden på den visa var vel 156,1dB etter mye kokt utstyr gjennom to sesonger.
WELL DONE Tommy
For første gang i historien passerer jeg også 155dB noe jeg var veldig fornøyd med
Og en sensasjon i seg som legger alle disse deltakerene godt parkert er Hans Emil Huse, han får ett realt spark i ræva og ender på 155dB, det tok vel bare 10 år eller no
23 Deltakere var i år over 150dB
2003 - 149,44dB
Dette var siste året på den gamle målemicen, en epoke med mye mic-varmgang plaget nok en og annen dommer.
Kun to "biler" var over 150dB dette året, de var faktisk over 160dB også, men dette var jo tross alt lekebiler.
Ellers var dette på ett nivå hvor deltakere flest brukte sine vanlige biler.
2 biler var over 150dB dette året.
2004 - 149,82dB
Mitt første år som deltaker, nivået var jo da etter min mening høyt, hehe, jeg var med i ett Team hvor nesten alle lå mellom 145 og nesten 150dB, noe som jeg synes var voldsomt den gangen, man har vel i ettertid sett at dette ikke var skremmende høyt, men helt greit
Også dette året var det lekebilene som tok toppscorene, hvor Øyvind Jacobsen ga seg på 165,9dB i Powerwheels klassen.
2 biler var dette året over 150dB
2005 - 148,15dB
Powerwheelsene tok seg en pause og snittet gikk ned, Team Blaupunkt gjør seg kjent i Norge og spiller 161,2dB i Super Street 1+
Dette var også ett år jeg deltok lite av diverse årsaker, men jeg fulgte da med litt likevel, og tok en tur på finalen som beviste at ALT kan skje i dB-dragracing.
2 biler var dette året over 150dB
2006 - 155,14dB
Folk begynner å skru opp, Extremebiler og andre folk som satser litt som Team Bilradiohuset, Morten Paulsen, John Anders Berg ligger på midten av 150 tallet og oppover, mens John Niclas Karlsrud satte en ny standard i Street klassen tidlig på året med å passere 150dB i en Hyundai Accent, han skulle vel og merke snart få konkurranse av en sort og oransje panda, hehe.
9 Deltakere var dette året over 150dB
2007 - 161,76dB
Og enda en gang øker snittet ca 5dB, takket være Tommy Dahl, Thorine og Thea Slette og Jan Erik Johansen, de er tilbake med sine lekebiler og legger lista nærmere 170dB
Blaupunkt og John Anders Berg skrur godt opp i sine biler og havner på henholdsvis 165 og 158,9dB
Dynabel er også godt i gang med sine Extreme og Super Street biler og ender opp på 158,4 og 157,3dB som toppscore.
Tommy Dahl er også en av de som har tatt helt av dette året, og tappet vel kontoene til samtlige familiemedlemmer for å bli ferdig med sin Ford Fiesta, enden på den visa var vel 156,1dB etter mye kokt utstyr gjennom to sesonger.
WELL DONE Tommy
For første gang i historien passerer jeg også 155dB noe jeg var veldig fornøyd med
Og en sensasjon i seg som legger alle disse deltakerene godt parkert er Hans Emil Huse, han får ett realt spark i ræva og ender på 155dB, det tok vel bare 10 år eller no
23 Deltakere var i år over 150dB
Comment