Announcement

Collapse
No announcement yet.

forslag til premie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forslag til premie

    ettersom mange legger ned masse tid og ikke minst penger i sine stereo prosjekter, så tenkte jeg at kanskje det kunne vært en mulighet til å forandre på de "bøttene" som settes på peisen etter hver konkurranse. kunne det vært en mulighet til å ha penge premier eller utstyrs premier sånn som navigasjon eller andre ting? bare lufter tanken for å kunne tenke nytt. vet ikke om det er mulig, men db-drag'n har jo en del nye ideer til sånne ting, så hvorfor ikke?

    for folk som kommer med forslag så kan det jo være greit å legge inn konkrete premier og gjerne bilder om hva som kan være aktuelt.

    Tufte

    97527116
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

  • #2
    folk er jo sjenerte her da

    mitt forslag til penge premier kunne vært: 2000.- førstepremie, 1000.- for andre premie, 500.- for tredje premie på alle delfinalene.

    10.000.- for førstepremien på finalen

    5.000.- for andre premien på finalen

    3.000.- for tredje premien på finalen


    ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????

    Tufte

    97527116
    Last edited by Tufte; 12-03-2007, 23:47.
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

    Comment


    • #3
      Liker tanken din Tore. Noe mere interessant enn det som har vært de siste par årene hadde vel vært mulig.
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Dette hadde ihvertfall gjort interessen for EMMA konkurranser blandt folk MYE høyere

        Bra tiltak
        Honda Civic
        Audison Thesis

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

        Comment


        • #5
          Enig om at det hadde blitt litt mer spennende.

          Det med å gi komponenter i gave er kanskje litt dumt siden den som vinner allerede har en bil full av komponenter den personen har valgt ut selv? :P

          Blir liksom som å få strømper til jul..

          Pengepremier er alltid velkommen.

          Comment


          • #6
            Bilrelaterte produkter er jo som regel en slager. Penge- eller produktpremier på finalen hadde jo ikke vært dumt... Behøver jo ikke å være mange tusen vi snakker om, men spør om det er noen respons for det...

            Comment


            • #7
              med så høye premier som 20000kr,så er jeg redd det gode miljøet forsvinner,nå som det er "bare" en pokal det står om,så har jeg ikke noe imot å hjelpe en konkurent med lyden,men blir det snakk om masse penger,så blir jeg nok veldig lite hjelpsom på det området...men bevares,noen kroner for palleplassering hadde gjort seg det,så hadde man i det minste fått dekt turen og opphold....dette er min personlige mening.
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tufte View Post
                ettersom mange legger ned masse tid og ikke minst penger i sine stereo prosjekter, så tenkte jeg at kanskje det kunne vært en mulighet til å forandre på de "bøttene" som settes på peisen etter hver konkurranse. kunne det vært en mulighet til å ha penge premier eller utstyrs premier sånn som navigasjon eller andre ting? bare lufter tanken for å kunne tenke nytt. vet ikke om det er mulig, men db-drag'n har jo en del nye ideer til sånne ting, så hvorfor ikke?

                for folk som kommer med forslag så kan det jo være greit å legge inn konkrete premier og gjerne bilder om hva som kan være aktuelt.

                Tufte

                97527116
                Dette er noe som har blitt vurdert før, og det er opp til hver sponsor å gi pengepremier til de dem sponser, for oppnådd resultat. Tror desverre ikke pengepremier blir organiser av Emma. Produkter, derimot kan bli aktuelt.
                Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                Comment


                • #9
                  Er det kun i de "bedre" klassene du tenker på, eller er det også entry klasser osv også? Har ikke helt peiling på emma regler, men det hadde vært gøy å prøve seg. Tror ikke det blir aktuelt i år men..
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #10
                    Spesielt på finalen burde man ha satset på det samme som db-drag å få sponset en del produkter. Det tror jeg hadde gjort seg altså
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #11
                      bare unngå bilstereo produkter, sikkert ikke noe vitsi for la meg si jonny å vinne en alpine/pioneer spiller til 5-10 tusen kroner..

                      jonny var den jeg tenkte på først.. men mange som konkurerer som har langt dyrere utstyr enn hva de fleste bilstereo levrandører har lyst til å gi bort i sponsor premier, da dette er produkter som mest sansynlig havner i bilen til famile/venner av den konkurerende og ikke har noe som helst reklame verdi.. bortsett fra å få navnet sitt lest opp på en emma konkuranse (ikke akuratt den samme verdien som f.eks en annonse i et eller annet fora)

                      er forøvring ganske enig med jonny om så sinnsykt høye premier som 20 000kr. Det vil snevre inn yttligere på hvor mange som konkurerer vil jeg tro
                      siden det blir en sinnsyk konkuranse om å vinne og som jonny sa.. hjelpe andre blir uaktuelt..

                      I dag ser man på emma konkuranser folk som finner unnskyldninger når de taper og snur ryggen til halv snurt.. så selv dette i en emma finale.. jeg trodde man deltok for moro.. er så klart morsomst å vinne, men skal det bli en konkuranse som må vinnes for en hver pris så stiller ikke jeg på det i hvertfall..

                      Er veldig enig at premiene kunne vært litt råere spesielt i en finale enn emma finalen i fjor.. men å snakke om 20 000kr blir litt for vilt for meg.. selv om jeg så klart ikke hatt noe i mot å tatt i mot.

                      Tror heller vi burde fokusere på hva som skjer på et treff etter dømming.. sitte på rauva resten av dagen og vise frem anlegget til de besøkene som har guts til å komme bort til en gjeng mennesker som virker ganske opptatt med andre ting er feil vei å gå for å øke rekruteringen til emma..
                      Hvis vi hadde fått til en bedre løsning så besøkende hadde syns det hadde vært lettere eller mer interesant å spørre om en prøve lytt så hadde kanskje ting blitt bedre.. på emma finalen var det noen venner som kom bort til meg og spurte hvem som eide den og den bilen.. Jeg fant jo tommy til slutt så de fikk en prøve lytt, men at de må gå mellom meg er jo et bevis på at de ikke fant ut eier av bilen selv.. eller at de ikke hadde guts til å gå bort til kaffe gjengen ved bordet

                      Det mange av de store navnene gjør.. Ander Fleisher, Kenneth Bakken, Lars Engen og flere som lager prosjekt tråder hvor de ned i detalj viser hvordan tøffe ting blir lagd.. dette tror jeg er veien å gå.. på denne måten kan nye folk som er interesert men usikkre på å klare ting kanskje få en ide selv og på denne måten kan emma deltagelse øke.. et eksempel er pipen's første gangs prosjekt hvor han går igang med støping av dasjbord.. dette hadde nok neppe skjedd uten trådene til kenneth og anders.. vil jeg tro.. arester meg hvis jeg tar feil pipen. Jeg vet jo ikke om pipen skal delta i emma, men syns da han bør det når traktoren hans blir ferdig
                      Har selv lært mer på snart et år etter jeg ble kjent med disse folkene og lest trådene deres enn jeg har lært fra 1991 - 2006 så dette hjelper.. med en penge premie på 20 000kr vil jeg tro slike ting blir hemmeligholdt mye mer og det vil fungere som å pisse i buksa for å holde varmen.
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #12
                        da er prisene justert ned noe...

                        ettersom jeg hadde priset varene (premiene) litt høyt. nå er det vel noen som slår til da?


                        Tufte

                        97527116
                        Mvh
                        Tufte's hotline

                        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                        Comment


                        • #13
                          Finale dagen på NM.
                          Utdeling av PEOPLE CHOISE premier av de forskjellige klassene.....
                          Per.....
                          Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                          Audison Music Expression
                          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                          Comment


                          • #14
                            Premier koster penger, så det tviler j på at skjer, Per... Har prøvd å hinte om det, men har ikke vært noe respons akkurat.. Da jeg var med første året mitt, i 2000, var det premier for både Peoples Choice og Beste presentasjon.. I Danmark hadde de spesialpremier for Best of install og Best of sound når vi var der... Samt at de ordnet en egen klasse for de utlendingene som ville komme. Er den artigste nasjonale finalen jeg har deltatt på, selv om danskene er litt vonde å forstå til tider.

                            Comment


                            • #15
                              Nå vet ikke jeg hvor mange som konkurerer aktivt da men, og hvordan det her fungerer siden jeg aldri har vært med. Hva om man hadde en deltageravgift for å være med.. 200-500kr ell noe sånt... folk betaler da mer enn det for å skade seg selv på fotballbana.. eller hva tufte? Da hadde man kunnet fått frigjort mer kapital til premier også, og kanskje hatt en "symbolsk" sum som premie, for hvis man skulle hatt pengepremier som rettferdiggjør tiden og pengene mange har brukt, så burde dem vært rene lottogevinstene.. hehe...

                              Bare en tanke som jeg ville lufte...
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment

                              Working...
                              X