Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støping i reservehjulsfelg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lukta forsvant helt etter noen uker i garasjen til svigers, tror nok det kanskje var litt for tett i kjellerboden, samt at det står mye polyester og herder der nede som sikkert lukter litt også, selv om det er i bokser.

    Nå trenger jeg bare å lage en rund baffel til kassa, thaugland sager kun i vinkler og ikke sirkler.
    Mulig jeg bør legge noen ringer mellom glassfiberen og baffelen også, gjelder å få kassa så stor som mulig siden den er litt snau fra før.
    Noen som har tips til billig møbelsnekker eller liknende som kan lage store mdf ringer og rund baffel?

    A

    Comment


    • #17
      Støping i Hjulbrønn.

      Hvordan er beste måten å legge glassfiber opp etter vegger som i veggene til hjulbrønnen?
      har lagt bunden nå, men når eg prøvde å legge poliester opp etter veggen siger det bare ned... noen tips?
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #18
        mdf plate?
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

        Comment


        • #19
          tengte å ha det på toppen ja. men må få støpa meg til toppen først det som er problemet..
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #20
            Prøvd fleece?
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #21
              Nei har ikke det.
              bare fiber, nei eg får se hvordan det går i måra
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #22
                hmm, hvis du legger et lag med polyester og lar det tørke, og så legge et til lag med polyester hvor det halvtørker, så legger du glassfiberen på det og et tynt lag med polyester, så bør det sitte ganske ålreit på veggene. Evt så kan dulage en ring rundt brønnen og stifte fleece på ringen og så støpe videre.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #23
                  Et forslag for å få en støp tight intil felgen er: 1 lag plastfolie i felgen, 1 lag fleece som dynkes i polyester, så ett lag til med plast som du fyller med vann = jevn støpevegg inni felgen.
                  Eneste spm er hvor god heft plasten har til polyesteren...må gå an å rive av etter herding...hehe
                  Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Alpine306 View Post
                    Et forslag for å få en støp tight intil felgen er: 1 lag plastfolie i felgen, 1 lag fleece som dynkes i polyester, så ett lag til med plast som du fyller med vann = jevn støpevegg inni felgen.
                    Eneste spm er hvor god heft plasten har til polyesteren...må gå an å rive av etter herding...hehe
                    Ganske smart Men er hele hjulbrønnen ikke felgen men vil vell virke ligt for det
                    Får prøve det vis dette proskjekte går til Hel****

                    Kjøpt meg ei lakk sprøyte og tektyl sprøyte eg skal prøve med, blir vell polyester i hele bilen nå
                    Audi A6.
                    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                    Comment


                    • #25
                      Hvor får man tak i plastfolie som er fin til dette? Gladpack blir vel litt skrøpelig, og fuktsperre er ikke fleksibelt nok til å forme pent nedi felgen. Forslag?

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Alpine306 View Post
                        Et forslag for å få en støp tight intil felgen er: 1 lag plastfolie i felgen, 1 lag fleece som dynkes i polyester, så ett lag til med plast som du fyller med vann = jevn støpevegg inni felgen.
                        Eneste spm er hvor god heft plasten har til polyesteren...må gå an å rive av etter herding...hehe
                        Det var en genial måte for og få det helt inn til reservehjulbrønn.
                        Må en dag prøve meg på støyping, og se hvor det fyker av. Og blir og følge "oppskriften" din
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #27
                          og et spm til....må herdingen ha tilgang på luft? ellers vil denne løsningen bli ganske tett bare en tanke...
                          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Alpine306 View Post
                            og et spm til....må herdingen ha tilgang på luft? ellers vil denne løsningen bli ganske tett bare en tanke...
                            I og med at polyester bruker en herder, så er jeg rimelig sikker på at det ikke er behov for luft. Men det tar kanskje litt lengre tid å gjennomherde en tett løsning.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Pappa View Post
                              Hvor får man tak i plastfolie som er fin til dette? Gladpack blir vel litt skrøpelig, og fuktsperre er ikke fleksibelt nok til å forme pent nedi felgen. Forslag?
                              Eg brukte bare en svart søpel sekk, ganske fleksibel og tåler en del


                              Originally posted by Alpine306 View Post
                              og et spm til....må herdingen ha tilgang på luft? ellers vil denne løsningen bli ganske tett bare en tanke...
                              Tror faktisk den trenger luft.. eg prøvde på noe lignende som du foreslo bare eg brukte en pose som eg blåste opp inni eit lite rom eg skulle støype i bunden av. da tørka det jallefall ikke skikkelig på eit døyn.. var ganske klebrig men det hang jo sammen.. så det kan sikkert gå.

                              Men eg tenkte på en aen måte var jo å ta hønse netting og forme etter brønnen også ta den opp og kle den med glass fiber, kunne man brukt plast og vann oppi denne så den hadde forma seg? eller blir det kansje ikke nok tyngde i vanne..
                              Audi A6.
                              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                              Comment


                              • #30
                                Jeg har brukt aluminiumsfolie de gangen jeg har støpt funker veldig bra. Og ja det bør ja luft får å herde.
                                SQ Saab 9-3
                                Team dynaBel

                                Comment

                                Working...
                                X