Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støping i reservehjulsfelg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kjøpte malerfolie på biltema 25,- var det vel for 20m2, la 2 lag, denne funket utmerket. Vanntrikset funket også bra med samme plast, bruk romtemperert vann og ikke det kaldeste vannet ut av springen / hageslangen for da vil det ikke herde.

    Comment


    • #32
      Er den herda ferdig? kansje eg skulle starta på nytt vis dette virka bra Men hvor lang tid tok det å tørke? kan ikke akkurat kjøre runt med masse vann baki
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #33
        Lakk sprøyta tok kvelden
        så da prøvde eg med Tektyl sprøyta, den var det gang i så anbefaler på det sterkeste tektyl sprøyte må bare se hvor lett den er å rense
        Audi A6.
        Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

        Comment


        • #34
          PS jeg fikk ikke fleeceteppe til å virke som 1ste lag, det ble fullt av folder og luft.. jeg må gjøre det på nytt, med glassfiber fra starten. Plast kan jeg da bare drite i hvis det skal bli jevnt, må nok bruke teip og fett

          Comment


          • #35
            Originally posted by Pappa View Post
            PS jeg fikk ikke fleeceteppe til å virke som 1ste lag, det ble fullt av folder og luft.. jeg må gjøre det på nytt, med glassfiber fra starten. Plast kan jeg da bare drite i hvis det skal bli jevnt, må nok bruke teip og fett
            Dette er vel det beste og mest volum effektive...bare man får balja opp av brønnen etter herding så
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

            Comment


            • #36
              Har du ikke hørt om å smøre forma med fett før du støper da? Slo lett på min noen ganger og den løsnet uten problem. Brukte vaselin.
              Attached Files
              Last edited by Pappa; 09-05-2010, 01:03.

              Comment


              • #37
                Volumet økte forresten fra 10,5 til 14 liter med ren glassfiberstøp. Har kjøpt en slik sub: http://stereointegrity.com/?p=141 , får håpe det holder. XBL² motor har jeg alltid hatt lyst til å høre.

                Comment


                • #38
                  ble kanonresultat da!!
                  VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                  DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                  Comment


                  • #39
                    Stjeler denne tråden litt, siden det ikke har vært noe aktivitet her på en stund.

                    Har kjøpt inn "litt" polyester og glassfiber til å støpe basskasse, samt rammeverk.
                    Har begynt å lage ramme rundt:




                    (Sokker i slippers er et det nye!)

                    Problemer er nå, at hvis jeg støper her slik som det er nå, så vil jeg ikke kunne greie å fjerne støpet.
                    Bakre ramme vil ikke kunne taes rett opp pga at selve hjulplassen er plassert under den "låsen til bakluka" der.

                    What to do? Noen måte å gjøre det på/flytte ramma lenger frem uten å miste så altfor mange liter?
                    Hvis jeg skulle støpt nå og det går dritt, hvordan fjerne?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by ugn View Post
                      Stjeler denne tråden litt, siden det ikke har vært noe aktivitet her på en stund.

                      Har kjøpt inn "litt" polyester og glassfiber til å støpe basskasse, samt rammeverk.
                      Har begynt å lage ramme rundt:




                      (Sokker i slippers er et det nye!)

                      Problemer er nå, at hvis jeg støper her slik som det er nå, så vil jeg ikke kunne greie å fjerne støpet.
                      Bakre ramme vil ikke kunne taes rett opp pga at selve hjulplassen er plassert under den "låsen til bakluka" der.

                      What to do? Noen måte å gjøre det på/flytte ramma lenger frem uten å miste så altfor mange liter?
                      Hvis jeg skulle støpt nå og det går dritt, hvordan fjerne?
                      Vinkel sliper virker somregel til å få ut ting
                      men... må du ha glassfiber da? sånn som eg gjor det var at eg tok en "planke" under bak rammen også limte den fast til bilen og rammen så det ble luft tett der.. også dempematte over alt det for å få det ennå tettere..

                      Men det var en kraftig ramme du hadde
                      eg bygget alt i 1,5x1 ble bra det og

                      Hvor mangen Liter er du ute etter?
                      Audi A6.
                      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Grumpyferal View Post
                        Vinkel sliper virker somregel til å få ut ting
                        men... må du ha glassfiber da? sånn som eg gjor det var at eg tok en "planke" under bak rammen også limte den fast til bilen og rammen så det ble luft tett der.. også dempematte over alt det for å få det ennå tettere..

                        Men det var en kraftig ramme du hadde
                        eg bygget alt i 1,5x1 ble bra det og

                        Hvor mangen Liter er du ute etter?
                        Jo høyere opp/mer ramme jeg får i høyden, jo flere liter
                        Som jeg så vidt skrev i tråden din, tror jeg vil slite med å få det tett under ramma da det er veldig mye opp/ned/fram&tilbake på gulvet mitt..
                        Da må jeg i tilfelle bruke støpeplast eller noe slikt lurt. Kom gjerne med tips alle mann

                        Ang. antal liter, skal kjøre lukket kasse så jo flere jo bedre, håper på rundt 90L men regner effektivt og mer sannsynlig på rundt 60-70L
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #42
                          Joda høyere opp kommer du men bredden på rammen gjør jo at du mister volum igjen da
                          Men blir nok solid og bra nå

                          Gulve mitt er nok ikke så flatt som det ser ut, men eg la først vindus pakning ca 5mm høyde også limte eg inner kanten med lim. der det var større åpninger fylte eg opp med lim. også la eg dempe matter over så dei dekket overgangen.. tror det skal være ganske tett der.

                          Skal se om eg finner noen flere bilder av byggingen.
                          Audi A6.
                          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                          Comment


                          • #43
                            Bilder liker vi!
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by ugn View Post
                              Bilder liker vi!
                              Fått ut noen bilder på prosjekt tråden min nå.
                              Audi A6.
                              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                              Comment


                              • #45
                                Noen andre tips til hvordan tette "ramma" mi mot karosseriet og samtidig feste den, kan bruke festepunktet til reservehjulet i bunn av brønnen til det muligens..
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X