Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rogern's 2001 Audi TQ "B7 RS4"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rogern's 2001 Audi TQ "B7 RS4"

    Hei. Har tatt på meg oppgaven med å administrere en tråd er på bilen til Jan-Roger Grøtbekklien til han kommer seg på nett og kan ta seg av det selv.
    Til og begynne med nå så blir det ikke så mye bilder av bilstereobygging, da han driver på og skal bygge om bilen "litt" utvendig... For å gjøre en lang historie kort, så fant han ut at istedet for å bredde skjermene for å få de nye felgene til å passe, og kjøpe noen styling fangere med kanskje litt dårlig passform og tilpasse alt det der opp mot hverandre, så fant han ut at han kunne bruke orginale VAG-deler. Og rs4 er jo kul, og når man allikevel skal bygge den om til rs4, så kan man jo bygge den om til den som var hakket nyere.. hehe.. Så det endte da opp med at det eneste som ikke er skiftet ut, er takplata og framdørene...

    Oversiktsbilde fra Venstre side:


    Her ser du hvorfor bakdøra må skiftes:

    Profilen på Rs4'ens bakre hjulbuer går igjen i dørene på den, så da ble alternativet å laget den profilen selv, eller å kjøpe nye dører.. hehe

    Bilde rett bakfra:

    Lykteplatene bak må skiftes ut, pluss at bøyen fra karosseri mot enden av koffertlokk ikke er lik, så den bøyen må tilpasses mot koffertlokket for å få den ordentlig igjen.

    Bilde av fronten som henger på:

    Satt på fronten for å se an passformen litt, og plastet igjen der som park-tronic sensorene skal sitte.

    Bilder av gromfelgene:

    Vi måtte jo finne på en måte og vise hvor bred felgkanten egentlig er, men var dritnervøs for at den skulle begynne og ringe.. hehe:


    Her ser dere at bagasjerommet ikke ligger helt nedpå pga den tidligere omtalte buen:
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

  • #2
    Tenker jeg rett nå...så har jeg vel sett denne bilen i et eller annet bilblad?
    Med lotus by seas komponenter og Tru technoligy forsterkere?
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

    Comment


    • #3
      Da tenker du helt rett.

      Dette gleder jeg meg stort til å se hva det blir utav dette, det blir garantert bra som alltid.
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Jah! d kan jeg tenke meg
        Focal
        Mosconi
        Pioneer

        Comment


        • #5
          Jeg mener helt seriøst at du kan sende den bilen der til meg når den er ferdig:P
          Ser meget bra ut!
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

          Comment


          • #6
            Fenomenalt opplegg, for en satsing
            Hvordan fikk han tak i de originale karosseridelene? Dette ga litt inspirasjon...
            Andreas "Lance" Landsvik

            Comment


            • #7
              Han har bare bestilt dem på den lokale audi-forhandleren han..
              Ser allerede for meg hvor rå den bilen blir når den er ferdig..
              selvom det er "noe" tilpasning.. hehe...
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

              Comment


              • #8


                her kan man bytte bremseklosser uten å ta av hjula!!!

                blir bra detta.. står det i stil med det jeg har sett før må det bli bra.. makan til initiativ.. stå på Jan-Roger!!!
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                Comment


                • #9
                  etter det dsom var før kan vel ikke dette bli annet enn bra..

                  Som en annen en som hadde satt på drøyt store felger sa til meg når jeg spurte om han skulle sette på noe større bremser: "nei,skal ikke det.. for nå er de gjemt bak senteret på felgen"
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    Dette så meget spennende ut. Snakk om omfattende jobb.

                    Hadde felgene hatt grå eiker hadde de vært 100% i min retning. Og ja nå er det IN med bremser som nesten ikke viser.

                    Veldig praktisk når man har åpne felger. Får jo inn hele hånda og svamp når det skal vaskes.
                    Mvh
                    Stig Johansson

                    Comment


                    • #11
                      Versjon 1

                      Fant igjen bildene jeg og Jan-Roger tok under en liten fotosession vi hadde i høst mens det ennå var godvær
                      Så her ser dere litt av hvordan den var før han satte saga i bilen.. hehe...
















                      Her er senkesettet skrudd opp max.. hehe.. FK Silverline X mene jeg





                      Hvordan livet bør nytes
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                      Comment


                      • #12
                        Er det en pioneer PRS midtbass i døren?
                        Focal
                        Mosconi
                        Pioneer

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bøijnis View Post
                          Er det en pioneer PRS midtbass i døren?
                          Det er det vettu
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                          Comment


                          • #14
                            Har du Lotus mellomtone å diskant?
                            Sinnsykt bra gjennomført den bilen din fryd å se på
                            Focal
                            Mosconi
                            Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              Hva er stereoplanene da? Den var jo sykt stilrent og bra gjenneomført før han fant frem stikksaga =)
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment

                              Working...
                              X