Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chasin: Min C-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vel, på tide med oppdateringer...
    Fortsetter i dørene...

    Har dempet dørene av to årsaker. Den ene er for å fjerne veistøy, den andre er for å få bedre lyd i bilen...

    Er alt for sløv til å ta bilder under arbeidet, så det blir ikke så mange denne gangen...

    Here goes:

    Først la jeg ett lag med Vibroplast dempematte på hele ytterblekket av døra. Dette for å ta bort veistøy og vibrasjoner i dørblekket. Litt trangt å komme til, men det gikk på et vis.




    La også på rundt stålbjelkene




    Utenpå der la jeg et lag med 4mm Splen matte. Denne fjerner en del veistøy, samt at den tar bort lydbølger inne i døra.




    La deretter på et lag me Vibroplast på hele innerblekket i døra. Dette for å fjerne vibrasjoner.




    Venstre dør nærmer seg ferdig. Over de store hullene har jeg lagt Vizomat, en helt stiv matte som trenger varme for å kunne formes. Den gjør at døra blir helt tett og fungerer som en kasse til høyttalerne




    Høyre dør før demping




    Splen også her




    Flere bilder av ferdig dør, ekkel refleks i dempemattene som gjør det litt ekkelt å se.
    Passet på å tette alle hull, slik at døra ble helt tett








    Dørtrekk er fra før sprayet med noicekiller spray. Dempet dette i tillegg med Bitoplast for å hindre skrangel fra wirer, kabler etc.






    Dempet deretter bakdørene på samme vis men der tettet jeg ikke døra, da det kun er veistøy som skal fjernes, ingen høyttalere..
    Pioneer PRS

    Comment


    • #17
      Nye bilder, flere fra fordørene.
      Her var jeg veldig heldig, fikk med ombygde dørtrekk fra forrige eier, slapp å bygge selv, kun mindre justeringer...

      Nedre del av dørtrekk er demontert, høytalergitter fjernet og klart til ombygging




      Disse ringene ble så støpt fast til det originale




      Sparkling og pussing




      Gjennomgangsbolter i døra. Sikrer en stabil montering og fast midbass




      Tettet godt med dempematte her, slik at ingen lyd får lekke ut. Alt går i døra..




      Kabling til mellomtone/midbass






      Ferdig montert i døra. Gitter er senere montert




      Glemte noen bilder sist, kabling til diskant






      Beklager noe dårlige bilder...
      Pioneer PRS

      Comment


      • #18
        Nice Meget nice bygg! Fikk du tak i kabelstrømpen + krympestrømen via wirecare?
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #19
          Originally posted by NeDD View Post
          Nice Meget nice bygg! Fikk du tak i kabelstrømpen + krympestrømen via wirecare?
          selger vel det på Installbay
          Focal
          Mosconi
          Pioneer

          Comment


          • #20
            Originally posted by NeDD View Post
            Nice Meget nice bygg! Fikk du tak i kabelstrømpen + krympestrømen via wirecare?
            Takk takk!
            Kabelstrømpen kjøpte jeg hos Elfa, og krympestrømpa er faktisk Clas Ohlson...
            Pioneer PRS

            Comment


            • #21
              På tide med noen oppdateringer igjen.
              I helga ble litt interiør demontert og demping av gulv utført:

              Her ser dere hvordan det så ut når jeg startet. Gulvmatter, stoler etc er ute, det samme er kanaler for varme til baksete og alle kabelgater demontert















              Deretter hvordan det så ut etterpå...
              Det svarte dere ser der baksetet skal være er noe gammelt Würt ræl som skal fjernes og erstattes med skikkelig vare...










              Her går kablene ut til høyre dør






              Dempet rundt pedaler og så langt opp på torpedoveggen jeg kom til. Original dempematte kommer utenpå dette igjen.




              Her er den originale dempematta på torpedoveggen på passasjersiden
              Pioneer PRS

              Comment


              • #22
                Det er mere dempematter på vei...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                  Det er mere dempematter på vei...
                  Pioneer PRS

                  Comment


                  • #24
                    Går ikke så fort, men får nå gjort litt da....

                    Noen bilder av dagens "økt"...


                    Slik ser det ut når armlenet i baksetet er nede. Det er best bass når det er nede, derfor må jeg nesten ha det der... Særlig fint er det ikke, så noe måtte gjøres...




                    Demontert, bilde tatt fra baksiden. De stålgreiene er hengslene til armlenet




                    Ett lite stykke høyttalerstoff og litt smeltelim...




                    Sett forfra, slipper gjennom lys (og dermed lyd) ganske godt




                    Ferdig montert i bil. Ingen gjennomsyn, men rett lyd




                    Beklager rævva bilder, men dette ble gjort på sparket = kamera hjemme...
                    Pioneer PRS

                    Comment


                    • #25
                      På tide med noe nytt her.
                      Det var noen som lurte på hvordan hattehylla ser ut, og her kommer bilder...

                      Original hylle, med luke for førstehjelpsskrin




                      Kappet bort hylle, limte inn en finerplate og sparklet igjen






                      Nei, det er ikke mine bassporter, bare noe dødvekt slik at hylla ikke skulle slå seg under herding.

                      Planen var å trekke opp hylla slik den ble nå, men mye vil ha mer, så den ble gjort litt mer strømlinjeformet...







                      Som dere ser på det gråe trekket har det blitt mye mørkere nå.
                      Årsaken er 4 dl med polyester...
                      Siste runde med glassfibersparkel er også lagt på...




                      Slipet ned glassfibersparkelet, lagt på finsparkel




                      Ferdig resultat, mange lag med forskjellig guffe...








                      Får bare beklage elendige bilder, men kun mobilen var med...
                      Pioneer PRS

                      Comment


                      • #26
                        Hva med å få laget "Pioneer PRS" i stål...så feller du det ned i hattehyllen me litt blått neon? hadde vært knall tøfft!!
                        Men det er bare et forslag ellers ser dette utrolig bra ut
                        Focal
                        Mosconi
                        Pioneer

                        Comment


                        • #27
                          Elendig med oppdateringer her...

                          Men, etter noen timers justering i det siste vil jeg påstå det har skjedd vesentlige forbedringer lydmessing. Om det stemmer vil vise seg i helgen, da jeg drister meg til på en EMMA konkurranse i Surnadal...
                          Pioneer PRS

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Chasin View Post
                            Elendig med oppdateringer her...

                            Men, etter noen timers justering i det siste vil jeg påstå det har skjedd vesentlige forbedringer lydmessing. Om det stemmer vil vise seg i helgen, da jeg drister meg til på en EMMA konkurranse i Surnadal...
                            Ja, det var knallbra lyd i bilen din alltså..Det skal du ha, så du får ha lykke til i helgen
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Tommen View Post
                              Ja, det var knallbra lyd i bilen din alltså..Det skal du ha, så du får ha lykke til i helgen
                              Ja lykke til, er det mulighet for en lytt eller? Kommer du til Surnadal Tommen?
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by A.R View Post
                                Ja lykke til, er det mulighet for en lytt eller? Kommer du til Surnadal Tommen?
                                Tja, skal vell hente et stereoanlegg som Lars Engen tar med oppover til meg. Kan ikke bli lenge desverre..
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

                                Comment

                                Working...
                                X