Announcement

Collapse
No announcement yet.

DVC kobling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DVC kobling

Hei, jeg trenger hjelp til å koble en subb i parallell med en mono forsterker. På forsterkeren er det 2 innganger som det står 2 ohm på over hver. Jeg har byttet kasse så på den gamle var det 1 utgang for hver spole noe som det ikke er på den nye jeg har skaffet.
    Tegning til hvordan jeg tror det skal kobles men er ikke sikker.

Takker for alle svar

Mvh
    Mats

Edit: jeg ska få subben i 1ohm

Prøv denne: http://rockfordfosgate.com/Support/r...x#wiringwizard

Comment

problemet er at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når det er 2 utganger på forsterkeren som det står 2 ohm på hver... skal jeg bare koble på det ene utgangen eller hva?

Comment

Har du monoforsterker, har du jo berre 1 utgang.
        Men utgangen kan ha fleire tilkoblingspunkter for å gjere det lettare å koble til fleire ledninger.

Comment

det er en monoforsterker men det er 2 utganger som jeg har vist på bildet så står det 2 ohm over hver utgang, er det bare for meg å koble subben på den ene utgangen da eller?

Comment

Du velger om du vil bruke eine eller begge tilkoblingspunktene. Er som sagt berre 1 utgang når det er monoforsterker. Tilkoblingspunktene er kobla sammen inni forsterkeren.

Uten å vite kva slags sub og forsterker du har, so veit eg ikkje korleis du skal koble dette.

Comment

Originally posted by todleif View Post
              Du velger om du vil bruke eine eller begge tilkoblingspunktene. Er som sagt berre 1 utgang når det er monoforsterker. Tilkoblingspunktene er kobla sammen inni forsterkeren.

Uten å vite kva slags sub og forsterker du har, so veit eg ikkje korleis du skal koble dette.
              GZ GZRW30SPL
              Audison SRx 1d

Comment

Du kan parallellkoble spolene på forsterkeren du har.
                Du velger om du vil parallellkoble på suben, på kontakten til kassen eller på forsterkeren.

Comment

Originally posted by todleif View Post
                  Du kan parallellkoble spolene på forsterkeren du har.
                  Du velger om du vil parallellkoble på suben, på kontakten til kassen eller på forsterkeren.
                  så viss jeg parallellkobler på subben så tar jeg jeg bare å kobler den på den ene utgangen på forsterkern?

Comment

Du har jo berre 1 utgang på forsterkeren

Comment

jaja skjønner poenget ditt takk for svar

Comment

Working...
                      X