Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker anbefalinger til xelent trippel alu?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• forsterker anbefalinger til xelent trippel alu?

Hei!, jeg trenger nå en forsterker til kassa mi som jeg har kjøpt brukt. Noen som har noen erfaringer?
    Link til forsterkeren HER: http://www.xelent.no/elementvisning.php?PID=228
    Er denne kobla i 2ohm?

Budsjettet er ikke så veldig høyt, tenkte rundt 2-5000kr.

det er kassa du har linket til, ikke forsterkeren. Og NEI, det er ikke koplet i 2 ohm. Det er 3 terminaler bak(var ihvertfall det på den gamle typen jeg hadde i 2003) der 2 av elementene er koplet 1 ohm og det i midten 4 såvidt jeg husker.

Når du sier budjett er opp til 5000, så får du MYE fine forsterkere for den summen! Hvor i kr.sand holder du til?

Hva har du av kabler, og har du gammelt batteri?

Comment

og velkommen til forumet forresten

Comment

Blir vel veldig feil med forskjellig koblet elementer.
        Ville koblet om inni kassen, hvert element seriekoblet til 4ohm så paralellkoble til forsterker så det ender på omkring 1.3ohm..

Comment

må koples eksternt da det er separate kammer, men ja

Comment

Originally posted by golfnos View Post
            må koples eksternt da det er separate kammer, men ja
            ja jeg beklager. jeg mente link til kassa(ikke forsterker)

Den er koblet fra terminal til terminal så det bare blir en kobling til forsterkeren.

Comment

Originally posted by golfnos View Post
              det er kassa du har linket til, ikke forsterkeren. Og NEI, det er ikke koplet i 2 ohm. Det er 3 terminaler bak(var ihvertfall det på den gamle typen jeg hadde i 2003) der 2 av elementene er koplet 1 ohm og det i midten 4 såvidt jeg husker.

Når du sier budjett er opp til 5000, så får du MYE fine forsterkere for den summen! Hvor i kr.sand holder du til?

Hva har du av kabler, og har du gammelt batteri?

har alt av kabler til forsterkeren klart. 50mm strømkabler, og noen gode kabler som skal gå fra cdspiller til forsterker. Ja, har orginalt batteri fra volvo 740 Men har ett banner batteri liggende også.

Comment

om banner batteriet er i god stand er nok det mye bedre en et orig 740 batteri.. har du tilgang til multimeter så du kan måle impedansen forsterkeren får? Har noen forslag, men avhenger litt av 1 eller 2 ohm ut

Comment

Working...
                X