Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken subwoofer(e) til 8000,-?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Takk, håper det Håper jeg får til ei bra kasse til LIBene, så fort DDene er solgt
    Hvilken tuning kjører du? Disse kan jo fint tunes ned til 32hz, noe jeg kommer til å satse på.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Lager du kasse selv? isafall kan jeg anbefale deg sterkt til og kontakte dag johansen! ser ut som er bra system detta

Comment

Originally posted by Custom View Post
        Takk, håper det Håper jeg får til ei bra kasse til LIBene, så fort DDene er solgt
        Hvilken tuning kjører du? Disse kan jo fint tunes ned til 32hz, noe jeg kommer til å satse på.

Jeg bruker en solid kasse av 22mm mdf med avstiving på Rundt 280 - 285 Liter, men Dag Johansen anbefalte meg ca 300 liter, så det hadde ikke skadet med litt større kasse for meg

Jeg bruker 2 stk 6" aeroporter og har ikke kuttet\skjært noe i de, så de er i full lengde(30cm pr stk).
        Jeg har hørt med noen her på forumet, og de sa tuningen på kassen min er rundt 29 - 30 hz, noe jeg syntes virker veldig lavt.. men det peaker vel noe høyere osv når kassen er i bilen etter som jeg har forstått det..
        Men jeg er veldig fornøyd som det er og tror ikke jeg kommer til og endre noe mer på kassen
        Last edited by lyd; 24-11-2012, 16:38.

Comment

Jeg bygger selv ja, men jeg vil tro at Dag har viktigere prosjekter å svare på Men får nok til noe, pleier ikke å gå meg før jeg er fornøyd Blir hvertfall ei godt avstovet kasse i 22mm MDF, med avrudene kanter og diger avrundet slot port. Håper på å få kassa på ca. 270 liter netto, etter alt er trukket fra, med en tuning på 31-32 hz. Lagde dette i Bass Box Pro, og da så det slik ut:

Jeg vet at dette ikke vil stemme i praksis i bilen, men det ser jo ut som elementene vil trives i denne kassen. Akustikken i bilen burde jeg få kontrollert "greit" med DSP og god lyddemping.
          Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by lyd View Post
            Jeg bruker en solid kasse av 22mm mdf med avstiving på Rundt 280 - 285 Liter, men Dag Johansen anbefalte meg ca 300 liter, så det hadde ikke skadet med litt større kasse for meg

Jeg bruker 2 stk 6" aeroporter og har ikke kuttet\skjært noe i de, så de er i full lengde(30cm pr stk).
            Jeg har hørt med noen her på forumet, og de sa tuningen på kassen min er rundt 29 - 30 hz, noe jeg syntes virker veldig lavt.. men det peaker vel noe høyere osv når kassen er i bilen etter som jeg har forstått det..
            Men jeg er veldig fornøyd som det er og tror ikke jeg kommer til og endre noe mer på kassen
            Det jeg får regnet ut er at du har en tuning på mellom 31 og 32 hz Så du burde hvertfall ikke slite med å få med de dype tonene Samme tuning som jeg skal gå for det. Og blir det for slapp lyd så kapper jeg av porten litt for å øke tuningen opp mot 35hz
            Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
              Det jeg får regnet ut er at du har en tuning på mellom 31 og 32 hz Så du burde hvertfall ikke slite med å få med de dype tonene Samme tuning som jeg skal gå for det. Og blir det for slapp lyd så kapper jeg av porten litt for å øke tuningen opp mot 35hz
              Takk for det de dype tonene funker helt ok, men jeg er ikke helt sikker om subsonic filter står på litt mye.
              Jeg får ikke sjekket og justert enda, siden monoblokken er montert ganske trangt.

Men hey, du må oppdatere prosjekttråden din når du får subbene, skal bygge kasse og videre
              Det er stasjonsvogn du har ikkesant ?

Ser frem til og følge med videre på dette prosjektet her..!

Comment

Jaja, prosjekttråden vil bli oppdatert samtidig med at ting skjer Kasta den bare sammen istad for å få med noe av det som allerede har skjedd. Stasjonsvogn jeg har ja, samme type bil som Joakim Skovlund. Så det er en potensielt MEGET god bil når det gjelder lyd generelt. Også er de jo en drøm å kjøre, og selv uten anlegg så er det bare å kjøre ned rutene og la rekkesekseren spille musikk..
                Flott at noen følger med, selvom dette er et prosjekt uten noe "mål". Bare høyest mulig musikk, med den beste lydkvaliteten jeg kan få med et slik oppsett. Det eneste målet må vel være å smile bredere jo mer man skrur opp, uten å kunne ha på langt nær max mens man sitter inni bilen. Grunnen til dette er at jeg er dritlei (sorry uttrykket) høyttalere som skurrer når man skrur opp høyt nok. Her skal jeg kunne skru opp akkurat så mye jeg føler for, og høyttalerne skal gjøre akkurat som JEG vil. Og det skal jeg få dem til å gjøre, uten at det går alt for mye utover lydkvaliteten. DD VO (mids) og DD b2 (diskantene) spiller nydelig til å være en del av et SPL-oppsett. Jeg får også justert det meste jeg vil takket være min kjære deh-80PRS
                Mvh Julian Sommer

Comment

Det er jo kjempe tilbud i USA (Black friday) ved sammenheng ved "thanksgiving." Mye snadder her https://store.soundsolutionsaudio.com Synd at hvis noen vil benytte seg av rabatter så er dette siste dag Det blir to ICON 15 på meg og det er kanskje dette du akkurat er på utkikk etter? du kan jo også sjekke ut de to andre toppmodellene XCON og ZCON
                  ?

Comment

Utifra Valget mellom di nevnte subwooferene i denne tråden , hadde jeg uten tvil gått for Spl Dynamics ;-)
                    TEAM RE-LOUD
                    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Takk for svar, valget har til slutt falt på 1stk standard DD9518. Da er jeg ihvertfall sikker på at jeg får ut det jeg kan, i stedet for å ha to "helt greie" elementer i helt grei kasse. SÅ dette blir spennende, tror ikke jeg blir skuffet. Det er jo DD..
                      Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                      X