Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem Ground Zero GZPW10SPL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem Ground Zero GZPW10SPL

Hei.

Har et Ground Zero GZPW10SPL element som har 2X1.6ohm spoler, denne tenkte jeg å koble på en Rockford Fosgate Power T10001BD Forsterker.

Problem mitt er det at forsterkeren ikke "takler" mindre en 1Ohm og hvis jeg paralell kobler elemete får jeg 0.8Ohm.

Alternativet mitt er jo å koble i serie, da har jeg 3.2Ohm, men da yter forsterkeren så lite.

Hva skal jeg gjøre?

Morten

Bruk kun en spole da?
    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

Comment

Det vil vell halvere effekten på elemtet? Har lest at dette også er skadelig for elemetet, uten at jeg har peiling på det!

Comment

hærregud,,, bruk bare en spole? hva slags jallaløsning er det da? :P

om du har nok strøm å har litt peil på justering kan du fint kjøre den i 0.8ohm det kan også hende du får en grei boxraise når du begynner å spille, dvs at motstanden øker en del i elementet når du spiller så kan godt hende du er over 1 ohm under spilling. men det er ikke værre enn å prøve... vil det ikke gå vil jeg tro det værste som kan skje er at ampen går i protect. går det ikke får du bare seriekoble jeg har prøvd mange amper som ikke er stabile under 1 ohm å kjørt 0.5 på de med hell så tror det går bra
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Strøm tror jeg at jeg har nok av, så jeg får bare prøve som du sier

Takk for svar

Comment

Working...
          X