Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfariger med dynaBel PA1550?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfariger med dynaBel PA1550?

Vurderer bygge ny kasse med nye elementer i min gamle Passat.
    Og har begynt å se på PA1550, og tenkte å kjøre 2x15" i en stor kasse.

Noen som har erfaring med denne, eller hvordan jeg burde bygge kasse? Refleks, portet eller tett? Volum?

Info om element, klikk her!

På forhånd takk!
    - 94' VW Passat 1,9TDK
    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
    På utkikk etter nytt!

Hei!
    PA1550 er ikke veldig gode som rene suber.. De er mer beregnet for bass i en PA kasse sammen med et horn. Altså.. De spiller bass, men du vil ha mer glede av 2 av disse:Gladen M-line 15" Eller 2 av disse: Digital Designs 515b

Gladen M-line 15 kan fint brukes i 100 liter pr. element, tunet til rundt 40Hz og spiller da skikkelig bass, selv med lite effekt!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
      Hei!
      PA1550 er ikke veldig gode som rene suber.. De er mer beregnet for bass i en PA kasse sammen med et horn. Altså.. De spiller bass, men du vil ha mer glede av 2 av disse:Gladen M-line 15" Eller 2 av disse: Digital Designs 515b

Gladen M-line 15 kan fint brukes i 100 liter pr. element, tunet til rundt 40Hz og spiller da skikkelig bass, selv med lite effekt!
      Har allerede en tett kasse på 90 liter som jeg bruker nå til min Fusion, og e lik uten element.
      Kan jeg da bruke disse kassene på M-line 15 om jeg porter kassene?
      - 94' VW Passat 1,9TDK
      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
      På utkikk etter nytt!

Comment

Originally posted by TDK View Post
        Har allerede en tett kasse på 90 liter som jeg bruker nå til min Fusion, og e lik uten element.
        Kan jeg da bruke disse kassene på M-line 15 om jeg porter kassene?
        Du kan fint bruke de uten å porte også.. Om du vil porte, så får du litt mer effektivitet og det vil spille noe høyere, men det blir også en annen karakter, så prøv i lukket først du, så ser du om du er fornøyd..
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
          Du kan fint bruke de uten å porte også.. Om du vil porte, så får du litt mer effektivitet og det vil spille noe høyere, men det blir også en annen karakter, så prøv i lukket først du, så ser du om du er fornøyd..
          Egentlig så spiller min nåværende 15" høyt nok i lukket kasse i forhold til mine høytallere
          Men i løpet av sommeren så blir alt av høytallere også oppgradert
          - 94' VW Passat 1,9TDK
          På utkikk etter nytt!

Comment

Working...
          X