Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av DynaBel DY9162 elementer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kobling av DynaBel DY9162 elementer.

Heisann. For dere som kan dette, vil dette sikkert virke som et dumt spørsmål.
    Når jeg skal koble opp DY9162 elementene (DynaBel BoomBox 2x12) på min Mac Audio 1500W Mono forsterker, blir det da bare + på + og - på - fra monoblokka og inn til terminalene på hver side? Har sett at hvis det er DVC elementer, så må man koble på en annen måte utifra det jeg har sett på nettet. Begge elementene har 2 ohm hver.

Har en Mac Audio SX 12" BP nå på 1500W monoblokka. Blir det akkurat samme koblingsmetode, bare at det er 2 terminaler i stedet for kun en?

Takker for svar.

Hilsen Magnus.
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters

For meg ser det ut som de elementene er 4ohm hver, så du havner på 2 ohm når du kobler sammen slik du tenkte.

Comment

På alle DVC elementer så skal alltid begge spolene benyttes. Har du DVC 4 elementer kan disse kobles enten i 2 eller 8 ohm. Har du DVC 2 så kan de kobles enten i 4 eller 1 ohm.

har du 2 stk DVC 4 elementer kan de kobles i 1,4 eller 16 ohm
      har du 2 stk DVC 2 elementer kan de kobles i 0.5, 2 eller 8 ohm

Dette gjør du ved hjelp av paralellkobling, seriekobling eller en kombinasjon av begge. Nøyaktig hvordan du serie og paralellkobler finnes det tusenvis av eksempler på, både på forumet og nettet generelt. Du finner garantert noe om du søker.

Comment

Dette er singel 4ohm elementer ja, så det er bare å koble pluss til pluss og minus til minus på forsterkeren. Du havner da på 2ohm totalt

Comment

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1370197084.983953.jpg
Views:	1
Size:	87.6 KB
ID:	297553

Her er et bilde av koblingen, sånn for sikkerhets skyld.

Lykke til

Comment

Working...
          X