Jeg har akkurat blitt ferdig med den første av 2 kasser (i den grad at det går an å teste elementet.) Elementet (har 2stk) er Cerwin Vega Stroker, og skal stå i stua. Dette var jo i sine dager skikkelig varer, og jeg hadde aldri prøvd de i skikkelig bygde kasser, bare i kasser som var slengt sammen i full fart. Så denne gangen tok jeg meg tid, og brukte winsid for å få en så optimal kasse som mulig.. Nå ikveld har jeg testet, å ble veldig skuffet egentlig.. Forventet å kjenne luft fra porten da jeg sitter bare 2.5meter unna, men det gjorde jeg helt klart ikke. Det var egentlig ikke noe å skryte av i det hele tatt. Så lurer på om elementene rett å slett er utgått på dato, man kan kanskje ikke forvente mer av så gammel teknologi? Eller burde jeg gi de en sjangse å recone dem å teste på nytt?
Kan kanskje si litt om oppsettet for å utelukke om det er elementet sin feil eller noe annet.
Kassen er totalt 143liter, porten er 13liter og tuna til 36Hz.Porten er avrundet i begge ender. Bruksvolum til subben er ca 125liter. Forsterkeren er en NAD C350, denne er liten men det burde spillt mye bedre (trodde iallefall jeg,kanskje ikke?)
Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe 2 nye elementer, ser for meg at f.eks LIB sin 15" spiller fletta av det her. Eller er det noen her som har noen anbefalinger? Vil gjerne bruke kassene mine da jeg har brukt veldig mye tid på dem.
Kan kanskje si litt om oppsettet for å utelukke om det er elementet sin feil eller noe annet.
Kassen er totalt 143liter, porten er 13liter og tuna til 36Hz.Porten er avrundet i begge ender. Bruksvolum til subben er ca 125liter. Forsterkeren er en NAD C350, denne er liten men det burde spillt mye bedre (trodde iallefall jeg,kanskje ikke?)
Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe 2 nye elementer, ser for meg at f.eks LIB sin 15" spiller fletta av det her. Eller er det noen her som har noen anbefalinger? Vil gjerne bruke kassene mine da jeg har brukt veldig mye tid på dem.
Comment