Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lett basskasse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lett basskasse

Noen som har prøvd å bygge med våtromsplater. Disse er jo laget med kjerne av skum og belagt med glassfiber...lett og sterkt mao...

Denne burde vel fungere bra
    http://www.megaflis.no/Vaatromsplate...FWQDcwodCLQAOg

eller...?
    Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Kreativt og utradisjonelt! Umiddelbare tanker:

- trykkfastheten er oppgitt som "svært god", men prøv å finne konkrete tall som kan sammenliknes med f.eks. ulike Divinycellkvaliteter. Divinycell H80 brukes såvidt jeg vet mye i båtbygging.

- platene er laminert på begge sider (bra for stivheten), men med glassfiberarmert mørtel. Ikke noe jeg i utgangspunktet hadde vurdert som stivt nok til basskasser (men jeg må nok klasse litt på noen plater neste gang jeg er i en slik butikk)

Jeg er med andre ord skeptisk til å bygge kasser av disse, men til for eksempel vegger og gulv i bagasjerom kan de være fine. Bare vær obs på isoleringsevne/kondens/rust. Og at XPS som brenner er kjipt for lungene. Men om det brenner bak i bilen har man gjerne et problem uansett :P

Om du vil prøve er det best å gå for 30 eller 50mm tykkelse. Vektforskjellen er minimal, men stivheten øker betraktelig

Last edited by epifant; 07-04-2014, 13:55.

Comment

Hmm...finnes nok bedre alternativer...men med tanke på pris og tilgjengelighet virker de ikke så dumme. Kan jo forsterke de med glassfiber etc...
      Nå vet jeg verken priser eller hvor man kan shoppe slik divinylcell, så AT de jeg linket til er bedre sånnsett kan jeg ikke påstå
      Skal lage en tråd her om jeg prøver disse..
      Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Working...
      X