Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynaBel DY9412

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dynaBel DY9412

Hallo, jeg trenger litt hjelp har 2 dynaBel DY9412 1600w Max. 4 Ohm impedance

Og det jeg da lurer på er hvordan kasse burde jeg bygge? Burde jeg bygge en
    20L eller en 30L tett kasse? Eller burde jeg har porta? (Isåfall trenger jeg hjelp)

Og hvordan forsterker burde jeg ha? Og hva betyr det 4 Ohm greiene? :s aldri skjønt det helt.

Takk på forskudd

Hei. 35 liter pr stk blir bra. Lukket kasse. Står anbefalt 20 liter. Men har hatt det elementet selv. Har hatt det i porta kasse også, tror kassa var 60 liter og med stor port på 40hz tuning(første slotport kassen jeg lagde)
    2 stk blir enten 2 ohm eller 8 ohm. Parallel koble og du havner på 2 ohm. Så da trenger du en forsterker som gir greit med guffe i 2 ohm
    Har du en forsterker du skal bruke til de? Og hvilke forsterker. Hva slags bil skal disse elementene inn i ?

Mvh kim

Comment

Har ikke forsterker enda :/ må handle men da trenger jeg en monoblokk 2 Ohm på 3200w da eller?

Skal nok inn i en audi a6 97' (c4) sedan

Takk for svar

Comment

1000-1500 holder i massevis ta å se litt på salgs forumet her og på finn. Mye bra brukt
        Er det nedfellbare seter eller skiluke bak? Stål vegg?
        Mvh Kim

Comment

Ok takk takk er stålvegg med midtarmlene og hull gjennom

Comment

Burde jeg bruke 19mm MDF eller 22mm?

Og må/burde jeg ha no bomull i kassene?

Comment

Hei. Da ville jeg bygd kassa så tett som mulig rundt midt armlenet. 19mm holder i massevis tror du får til dette ganske lett
              Dempe vatt trenger du ikke. Er kun hvis du har litt for liten kasse, en har slikt oppi for å lure elementet til å tro at det er i en større kasse.
              Mvh Kim

Comment

Takk for svar Kim mener du at elementene ska stå bakover eller mot hverandre rundt midt armlenet?
                noe sånt bare uten luftehull på kassa da ?

Mvh Patrick
                Last edited by Pitbullstance; 11-10-2014, 20:49.

Comment

Working...
                X