Noen som kan anbefale enten en 5-kanals forsterker eller en 4-kanalsforsterker og en monoblokk for det oppsettet jeg har valgt.
Vet at dette er et forum og diskusjoner oppstår og det er bra at man diskuterer. MEN jeg har laget denne tråden for hjelp og håpet derfor å få litt hjelp. Hvis dere ikke vil hjelpe meg, og bare vil diskutere med dko, lag dere en egen tråd og diskuter med dKo.
Hei.
Beklager at vi støyer i tråden din!
Hvis du skal ha alt skjult er vel 5-kanaler veien å gå, det gjør kabelstrekking etc. enklere.
Problemet (hvis man kan kalle det for det) er at 5-kanalere ofte har litt lite effekt i basskanalen.
Greier du deg med vanlig høvelig trykk i bassen er utvalget stort.
Selv bruker jeg Audison Lrx 5.1K som jeg mener er en genial forsterker, den koster litt, men har til gjengjeld plenty med effektreserver.
Hertz HP5 er en litt billigere forsterker, men fortsatt en forsterker i toppsjiktet.
Mvh
Dag Johansen
"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Hei.
Beklager at vi støyer i tråden din!
Hvis du skal ha alt skjult er vel 5-kanaler veien å gå, det gjør kabelstrekking etc. enklere.
Problemet (hvis man kan kalle det for det) er at 5-kanalere ofte har litt lite effekt i basskanalen.
Greier du deg med vanlig høvelig trykk i bassen er utvalget stort.
Selv bruker jeg Audison Lrx 5.1K som jeg mener er en genial forsterker, den koster litt, men har til gjengjeld plenty med effektreserver.
Hertz HP5 er en litt billigere forsterker, men fortsatt en forsterker i toppsjiktet.
Mvh
Dag Johansen
Må beklage selv!
Men jeg kan gå go for HP serien til Hertz. Har en HP4 og det er en KNALL forsterker.
Dag Johansen: Alt i orden, bare bra dere diskuterer, slik det skal være på et forum.
Audison Lrx 5.1K høres bra ut, men jeg har et lite spørsmål, hva mener du med høvelig trykk. Vil den klare å drive Focal sin 33KX, og Focal sine kompsett 165KRX2 og 165KR uten problemer.
PikoFlex: Stiller samme spørsmål til den som jeg gjorde Dag Johansen. Klarer HP4 å drive det oppsettet jeg har valgt uten problemer?
Tar opp tråden igjen. Trenger hjelp med å velge hovedenhet.
Har sett litt på Kenwood DNX.5220BT og Alpine Alpine IVA-W502. Hvem av disse burde jeg velge? Eller burde jeg velge en annen. Har også Sett på Pioneer sin AVIC-F900BT men jeg må si at jeg ble skuffet. Syntes den var treig til å starte opp, og litt vanskelig å bruke.
Tja, det er jo en smakssak.. Men rent utseendemessig holder jeg en stor knapp på Alpine...
Jeg har dog ikke fått testen denne Kenwooden, så den kan jeg ikke si så mye mer om enn at de godt kunne laget den en del penere..
[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]
505 har dock for blackbird (alpine sin håndholdte gps-modul), slik at du kan ha med deg gps-en på byen, også bare plugge den rett i spilleren når du setter deg i bilen. Jeg digger dette konseptet - men jeg digger jo funksjonalitet også da..
Jeg kjører en Audison Vrx 6.420 på mine focal sett og det er ikke noe veien i det.Er knall fornøyd med Audison.Nettopp investert i vrx 1.500 monoblokk til bass elementene.Synd at andre ødelegger trådene på dette forumet.Til og med moderatorene. som burde gå frem som ett godt eksempel på forumskikk.PS ikke kommenter det siste.
Per
Comment