Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm ang Alpine Imprint

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spm ang Alpine Imprint

Hvis jeg har koplet en Imprint til HU´en,virker fortsatt lingeutgangene på spillern?
    Hvis jeg skal ha forsterker på et 3veis sett framme OG et 2/3veis sett bak(+ sub) ,hvordan gjør jeg med signalene. MERK: Dette skal kobles slik at jeg har forsterker på disk,mellom og mid forran&bak(3 utganger)+ 2/3 utganger til det bak.

Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

Da snakker vi 5-6 veis aktiv deling, så vidt jeg skjønner ut av det du forklarer.. Vet ikke hvorvidt det finnes spiller som takler dette?
    Sture Vedal

Comment

Originally posted by chin View Post
      Da snakker vi 5-6 veis aktiv deling, så vidt jeg skjønner ut av det du forklarer.. Vet ikke hvorvidt det finnes spiller som takler dette?
      Eneste som takler dette, som jeg vet om, er Alpine F#1 Status med to DSPer Da kan man få 8-veis deling.

Men trådstarter, hvorfor gidder du å dele aktivt når du likevel skal ha høyttalere overalt? Er vel uansett ikke for optimalt stereobilde du bygger dette uansett?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg bare lurte på om det lar seg gjøre dette som jeg forklarer. Altså: Et 3 veis sett forran. Hvor hvert komponentpar har "sin egen forsterker"
        Og et 2 veis sett bak med likedan oppsett. Og hvor kan jeg hente signal til dette fra?
        Litt av løsningen som jeg tror jeg kan benytte meg av er en såkalt Linjedriver. Denne har valgbar 1-2-3 input(RCA) og 3 output med to hi-pass og en low-pass(RCA) med justering: 2x 80-460hz(hi-pass) og 1x50-210hz(low-pass). Mitt spørsmål er jo hvor jeg KAN/BØR hente signalet fra for input på denne Linjedriver(Rockford Punch X)

Comment

En linjedriver er vel bare det samme som ett delefilter, right? Dvs, har du 3 utganger på spilleren din, front rear sub, så vil disse passe inn på henholdsvis 1 2 og 3 slik det er på linjedriveren. Problemet ditt oppstår når du skal ha enda 2 utganger til. Nemlig til dem bak. Disse får du litt problemer med å finne utganger til.

Skal du dele aktivt, så er det som oftest slik at enten spiller eller aktivt delefilter tar seg av delingen FØR forsterkerbiten. Dvs, Spiller -> Delefilter/dsp -> Forsterker -> Høytalere i stedet for Spiller -> Forsterker -> Delefilter -> Høytaler. Det blir som sagt litt problematisk om du skal ha 1 6 kanals forsterker til å drive frontsettet ditt og en 4 kanals forsterker for å drive baksettet ditt. Da mangler du faktisk to utganger, så da vil en av veldig få muligheter for å få dette til, være som typhon sier, f1 status med 2 dsp'er.. Men da snakker vi kronasje..

Men, derimot om du kobler slik som dette.. Skal vi se, med tunga rett i munn

Spiller front utganger -> 4kanals forsterker -> Aktivt delefilter -> Frontsett og
          Spiller rear utganger -> 2 kanals forsterker -> Aktivt delefilter -> Baksett
          Så har du en bitteliten sjanse til å få til noe i nærheten av det du sier, men det blir ikke optimalt.. Dessverre.
          Men jeg tror du skal få lov å slite litt for å få dette til å spille pent. Men det får bli opp til deg å avgjøre..

Jeg tror som sagt ikke det lar seg gjøre med ett slikt oppsett du har tenkt deg, men nå skal jeg jo ikke si noe for sikkert, da jeg ikke har peiling på ditt originale spørsmål: om linjeutgangene fortsatt er aktive når imprint på spilleren er koblet til..
          Sture Vedal

Comment

Du kunne jo gjort det litt letter for deg selv ved å droppe høytalerne bak da.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Er målet ditt og dele dette aktivt? For det vil ikke funke, eller det kan vel funke, du får vel lyd men det er ikke ment og brukes slik.
              Det du kan gjøre er og ha høttalere foran og bak + sub og kjøre tidskomp på greiene

Ellers så må du vel fram med y splitt kabler, da er det likeså greit å bare selge den imprinboksen.

Comment

Jeg bruker to stykk Y-ledd til mitt frontsett (brokobling fra 4 til 2 kanaler), går helt fint det. Så lenge Y-leddene er av høy kvalitet så er det jo ikke noe stress.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Y-ledd er nok en "grei" løsning, så lenge delinga foregår i en ekstern enhet og ikke i spilleren.
                  Kjøre f.eks aktivt på frontsett og sub, samt splitte signalet til en ny forsterker som tar seg av baksetene.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Hvordan kjøre 3-veis aktiv deling med Imprint?

Hvordan kan man kjøre 3-veis aktiv deling med imprint når den bare har 3 linjeutganger? må man ikke ha 4 utganger?
                    1 sub
                    2midbass
                    3mellomtone
                    4diskant

?

Eller er det noe eg ikke har fått med meg her?
                    Audi A6.
                    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Originally posted by Grumpyferal View Post
                      Hvordan kan man kjøre 3-veis aktiv deling med imprint når den bare har 3 linjeutganger? må man ikke ha 4 utganger?
                      1 sub
                      2midbass
                      3mellomtone
                      4diskant

?

Eller er det noe eg ikke har fått med meg her?
                      nope, du har lista opp ett 4-veis system.

3 veis er:
                      - diskant
                      - melomtone/midbass
                      - bass

Comment

Ok.

Men inne i menyen når eg har den på 3 veis deling kan eg stille delingen på midbass og mellomtone? så der viser det vell eit 4 veis men bare 3 linjeutganger..
                        Skal man bare se vekk fra en av dem da? eller kjører man 2 delinger på eit element?
                        Audi A6.
                        Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Originally posted by Grumpyferal View Post
                          Ok.

Men inne i menyen når eg har den på 3 veis deling kan eg stille delingen på midbass og mellomtone? så der viser det vell eit 4 veis men bare 3 linjeutganger..
                          Skal man bare se vekk fra en av dem da? eller kjører man 2 delinger på eit element?
                          Jeg burde jo vite dette siden jeg har imprint på min IDA X100,men jeg har ikke satt meg ned å trykket meg igjennom instillingene.

Og ikke har jeg begynt på aktiv deling heller

Jeg TROR det du ser av instillinger er egentlig hvor midbass skal "begynne" og hvor det skal "slutte". Derav er det du ser "4veis"

Comment

Eg kjøre også passivt nå, men den sto på 3 veis til å begynne med, så såg det da.
                            Men min er pxa-h100 men er vell kansje samme greien?
                            Audi A6.

Comment

En linjedriver er vel bare det samme som ett delefilter, right?
                              Nope:
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Line_driver
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                              X