Hmm.. Interesting
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Søtt lite basselement...
Collapse
X
-
epifant har du lyst kosedille litt med simulering av dynaBel PA1880 - 18" PA SUBWOOFER
Eg har ikke peilig på dette, men tengte eg skulle prøve med en 70 liter kasse. vett ikke hva som er grei tuning på dette elemente.Audi A6.
Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL
Comment
-
Prøvde å simulere litt med Precision Devices PD2150 men får bare søplegrafer.. Vet ikke hvorfor[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Grumpyferal: mener å huske at den var litt lite egna generelt. Jeg føler meg ikke helt stabil på reflekssimulering ennå, så det er mulig jeg tar feil. EDIT: simuleringen ser faktisk ganske grei ut, rent bortsett fra at Xmax setter begrensningen tidlig. Dette er altså elementet for de som er villig til å bytte bort heftige lydtrykk mot stram, kontrollert bass og høy følsomhet.
Defus: med eller uten roomgain? Uten roomgain kan det se litt tynt ut i de lavere frekvensene, men det er jo der roomgain kommer til unnsetning og skaper nydelige kurver (i simulert teori, i praksis ser det betydelig mer kaotisk ut...). Skal se om jeg kan vispe sammen en kurve på PD-elementet også.Last edited by epifant; 04-05-2010, 00:05.
Comment
Comment