Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kassebygging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Revetal bor Dag.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

hva mente du nå Genexxa ?

Comment

Det er det det heter der Dag bor/holder til altså stedet Revetal =)

Comment

men da så det er vel litt langt i fra grimstad tenker jeg

Comment

Originally posted by Dammed View Post
            nei nei nei

tfordring ja, umulig, absolutt ikke.

Det du bør gjøre er å ha flere sidere som ikke er synlige i MDF, da blir det enklere å lage en glassfiber front og mye billigere.

Hvis du lager f.eks. Bakveggen, bunnplata og sidene i mdf så kan du lage en front som buer ganske mye ut ved å bruke MDF ringer til høyttalerne og fleece pledd.

Vil tro du kan klare deg da med 700-1000kr til glassfiber og 500-750kr til MDF + stoff og lim til trekking.

Forklar hva du vil ha så er det mye enklere å råde deg angående glassfiber basskasse.
            Dersom han hverken er kjent med kassebygging eller glassfiber fra før, så er dette neppe måten å begynne på etter min mening.

Jeg har holdt på en god stund med begge deler, og kan si ganske sikkert at jeg ville fått en dyrt misslykket prosjekt dersom formstøpt kasse til 2x15" var det første jeg hadde prøvd meg på.

Sier ikke at det er ummulig, men jeg sier at det krever litt erfaring med glassfiber før man går i gang med ett slikt omfattende prosjekt. Kan nesten garantere at det første glassfiberprosjektet blir veldig halvveis.

Så får jeg heller ete ordene mine om det viser seg at jeg tar feil.

Comment

vet dere om det er lettere å lage bass kasse til 3x10 da ?. for det står mellom 2x15 eller 3x10

Comment

Mye tror du at Dag johansen skal ha for å lage kasse da ?

Comment

Du får sende Dag en PM her. Han går ikke ut med prisinfo i tråder slik jeg har forstått på han.

Comment

som sagt, er en utfordring. Jeg har aldri laget en basskasse selv og aldri brukt glassfiber, men ved hjelp av litt tips (bla fra deg Trustno1) så kommer man ganske langt hvis man er flink med henda.

Men ja, det er enklere måter å bygge en kasse.

Er ikke noe enklere å bygge en kasse for 3x10 eller 2x15. Med en slik kasse så kan du lage den som jeg beskrev, kun frontplate og evt toppplate i glassfiber resten i mdf. Det vil se veldig bra ut og så lenge du får litt hjelp eller gode råd så er det ikke umulig. Driter du deg ut, så kan du få noen til å overta, som Dag Johansen.

Du lærer ikke noe før du prøver.
                    Mvh. Damir

Comment

Nei nei det er sant men vil liksom bruke minst mulig tid på å gjøre det om og om igjen for jeg har flere ting å gjøre med den bilen min

Comment

Skal man ha et bra slutt resultat, er god tid et must når man er nybegynnere.

Comment

ja ja seff er det, vil jo ha fin finish men har liksom masse som skal bli gjort med den bilen

Comment

Originally posted by Monzagutt View Post
                            ja ja seff er det, vil jo ha fin finish men har liksom masse som skal bli gjort med den bilen

Skal ikke si jeg har veldig god erfaring med glassfiber, men jeg har 3-4 prosjekter bak meg.
                            For å sette det litt i tidsperspektiv:
                            Jeg bygde disse dørsidene for litt siden. Rundt regnet så jobbet jeg med de i ca 10 timer hver dag i en uke. (70 timer totalt)
                            Kanskje noe lettere å lage en basskasse enn å tilpasse til dører, men mye mindre tid bør du nok ikke regne.

Comment

Okei så pass ja

Comment

Kom på at jeg lagde to sider paralellt da. Det gjør det jo litt mer jobb. Men ville vel iallefall satt av rundt 40 timer til prosjektet når man ikke har gjort det før.

Comment

Working...
                                X