Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komponent sett?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Komponent sett?!

Hei

Da skal jeg kjøpe meg komp. sett, men vet ikke om jeg skal kjøpe komplett eller sette sammen et sett sjøl
    hva syns dere jeg burde gjøre? maks pris 2000- 2500

Mvh Kristian

Focal 165VR 165mm komponentsystem 75/150W (Par)
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3890

Comment

Settet som linkes til over her, er knallbra i den prisklassen og låter veldig bra, så løp og kjøp

Comment

Om du setter sammen selv, vil du jo få mer for penga + gleden av å gjøre noe selv. Om det betyr noe for deg. Hehe.... Men det er mer jobb, så klart.

Edit: Har du forsterker? Hvis ikke, så kan du kjøpe denne: http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=15001, og så sparer du deg for litt stress. Den har muligheten for aktiv deling opp til 4kHz. Veldig gunstig.

En slik forsterker, og et par av disse diskantene: http://www.parts-express.com/pe/show...umber=264-1014

Så trenger du bare å legge til en passende midbass, og vips så har du el-cheapo aktiv deling med potensiale for godlyd. Trenger ikke en fet spiller engang (men god EQ er en fordel).
        Last edited by Miniboom; 02-06-2010, 17:47.

Comment

Har nå fått et tilbud på Audio-System HX165 DUST MK2 komponentsett hos judys bilstereo

Er det noen som har erfaringer med dette settet?

Comment

Audio System har fått mye skryt.
            Jeg hadde valgt det iallfall.

Men som Miniboom sier, du får mer for penga som regel og sette sammen et eget system.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Er ganske fersk på bilstereo, så vet ikke hva som lønner seg , sette sammen eget, eller kjøpe komplett

Comment

Lønner seg: sette sammen eget med hjelp fra folk på forumet her.
                Enklest: kjøpe et ferdig sett.
                Mvh Tony Andrè
                Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Hehe, takk for svar Tony
                  Trur ej skal jer det ej da, Nokken som he nokke idea til diskanta,delefilter osv? So skal no vi greie og mekke sammen et sett

Comment

Låner tråden din litt her jeg

Åssen er egentlig Komponentsettet til dynabel?
                    det til 899,- på elutstyr?
                    tenkte å prøve 2 slike i 745'n 1 par framme og ett par bak.

Eller to slike: Hertz DSK 130 - 2-veis komponent høyttaler sett (Par)

Lurte på om det er noen som har relativ erfaring til disse å kjøre de på spiller samt på forsterker.
                    Spiller er foreløpig Pioneer DEH-3100UB, forsterker blir mye mulig Harman Kardon CA470.

Mest lyst å drite langt i å bruke forsterker på de.
                    Så kom med erfaringer folkens

Mvh Peder.
                    Last edited by Akilles; 03-06-2010, 13:24.
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Den e grei vettu

Komponentsettet skal inn i en golf 3.. den kjipe golf3 , uten høyttalere i dørene fremme!

Comment

de fleste golfer jeg har sett har alt klart til høyttalere i dørene.
                        men du må ta vekk det originalet runde dekselet som tetter over "hullet" til høyttaleren.
                        men kan jo være at din bil ikke kom med dette originalt.
                        isåfall bør du vurdere å bygge om dørtrekkene dine.
                        stor jobb men er verdt det.
                        eventuellt presse neddi det største du får plass til i dashbordet.
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Jepp, sammenligna litt no på dei modellane som he de innebygd og dei som ikkje he, ser ikkje so alt for vanskelig ut

Comment

Working...
                          X