Announcement

Collapse
No announcement yet.

et merke - all the way - hva skal jeg velge ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• et merke - all the way - hva skal jeg velge ?

Hei!

Jeg skal se på bilstereo, og har bestemt meg for å ha et merke - all the way -

Har vurdert MTX, Hertz og Focal.. pris: 10 - 40 000. (alt skal ikke kjøpes på en gang )

tips og råd ønskes! kan kjøpe brukt!

Holder til i tønsberg området

Kan du ikke ta turen innom butikken. Har mye forskjellige utstilt, og over 20 par høyttalere i demoracket, så du kan høre på litt forskjellig før du evt bestemmer deg. Mye Focal på lager.

Træleborgveien 5, ved Møller.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Kan jeg spørre et ekkelt spørsmål da? Hvorfor i granskauen må du ha alt i et merke? Ikke nødvendigvis sånn at det passer bedre sammen selv om produktene har samme produsent

Jeg personlige ville ikke ofret noe kvalitet kun for å kjøre med ALT i et merke. Spesielt ikke med ditt budsjett!
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Hvis alternativene var de ovennevnte, ville jeg gått for Focal eller MTX.

Men, som Tony sier, det har virkelig ikke noe for seg å på død og liv ha alt i samme merke. Skal du være fanatisk, så prøv i det minste å være fanatisk på lydkvaliteten, ikke hva som står på eskene du kjøper.

Comment

Skulle jeg vært fanatisk over og ha et merke hadde det blitt bare McIntosh, rett og slitt fordi designet er så råtøft! Derimot så tror jeg ikke budskjettet ditt vil holde til bare McIntosh. Skulle jeg valgt noe av det du selv har skrevet hadde det blitt Focal,
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

har selv ikke mye peil på bilstereo, men var bare et tips jeg *fikk * av en i klassen som sa han hadde mye peil på anlegg:-P

hvis dette ikke er viktig. hva anbefales?

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
              Hvis alternativene var de ovennevnte, ville jeg gått for Focal eller MTX.

Men, som Tony sier, det har virkelig ikke noe for seg å på død og liv ha alt i samme merke. Skal du være fanatisk, så prøv i det minste å være fanatisk på lydkvaliteten, ikke hva som står på eskene du kjøper.
              Fårru spiller eller kabler fra de da?

Ta turen innom f.eks Installbay og snakk litt med de, de gutta der kan litt av hvert.
              (Pass på, de er selgere, kan bli dyrt )
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg kan også si jeg har peil på astrofysikk, trenger ikke bety at jeg faktisk har det

Noen kommer sikkert med noe snadderforslag etterhvert til deg
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg ville gått for enten Focal, Alpine eller Polk Audio (men Alpine er de eneste som har en evt. spiller også...),
                  men er enig i at det kan være bedre å sette sammen noe eget fra forskjellige produsenter, vil nok låte bra også.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ta en titt på hva som finnes på bruktmarkedet også, kan finne mye der til 1/2 pris av nypris f.eks
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
                      Ta en titt på hva som finnes på bruktmarkedet også, kan finne mye der til 1/2 pris av nypris f.eks
                      Jepp en god mulighet det!

men har ikke peiling på hva som er bra ect..

Men det jeg ønsker er:

lydkvalitet!! gjør ikke noe om det er litt trøkk altså...

Comment

Å kjøpe brukt vil nok lønne seg ja, da får man ofte mye mer for penga! Hvis du skal
                        f.eks. gå for Alpine (som ikke er noe dårlig valg, e.m.m.) så har jeg monoblokk til deg...

God jul
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg ville sett på Focal om du skal gå for et merke. Send meg en mail, så kan jeg sette opp et tilbud til deg.

Comment

hva skal du ha og i hva slags bil. ?

Hvilken bil skal dette inn i ? hva slags anlegg vil du ha. skal du ha sub , skal du bygge selv, skal du dempe og gjøre det skikkelig eller bare best mulig lyd installert på en kort helg. ?

Skal du spille litt høyt og pent så må du bruke litt tid og penger på demping av dører etc. Har du er budsjett ? Hva slags musikk er viktist at det spiler bra. ?

Hvis du skal ha alt i et merke ville jeg godt for Alpine uten tvil. Pioneer er et alternativ nummer to, men de lager så utolig dølle diskanter, hvis du da ikke har stort budsjett og kan kjøpe odr diskantene til pioneer, da funker det. Ser mange foreslår focal, men de har ikke spillere og da må du blande merker, noe du ikke vil.

Comment

B2audio!!!!!!

http://www.b2audio.no/
                              Andreas Dibbern
                              Ford Fiesta
                              Takk til B2Audio
                              B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Working...
                              X