Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modifisering av Ctek lader

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dammed View Post
    Ja selvsagt. Rett og slett fordi jeg vil ha 250Ah med batterier og hvis jeg klarer å tømme dem så vil jeg helst ikke bruke 60 timer på å lade dem igjen. Har også vurdert å kjøpe en ny Powermaster lader, men jeg vil heller bruke penger på andre områder i første omgang.
    Det vil aldri ta 60 timer å lade så mye batterikapasitet.. Da har du virkelig tømt de! Og med denne moden så forkorter du ikke akkurat ladetiden noe voldsomt
    Jeg har ca 700Ah og en lader som kan lade 55A konstant. Har til dags dato ikke tømt batteriene så mye at det har tatt mer enn 2 timer å toppe hele sulamitten. Og den gangen det tok 2 timer hadde jeg kjørt ute dynamo i to dager. Da gikk det 55A inn i en time deretter sank strømmen og den siste halvtimen lå jeg på 10-15A inn på 7 stk batteri..
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
      Det vil aldri ta 60 timer å lade så mye batterikapasitet.. Da har du virkelig tømt de! Og med denne moden så forkorter du ikke akkurat ladetiden noe voldsomt
      Jeg har ca 700Ah og en lader som kan lade 55A konstant. Har til dags dato ikke tømt batteriene så mye at det har tatt mer enn 2 timer å toppe hele sulamitten. Og den gangen det tok 2 timer hadde jeg kjørt ute dynamo i to dager. Da gikk det 55A inn i en time deretter sank strømmen og den siste halvtimen lå jeg på 10-15A inn på 7 stk batteri..
      Der har du faktisk enda et argument for å ha masse stereobatterier. Slipper veihjelp når dynamoen tar kvelden!

Comment

Første gang på lenge at produsenten var så behjelpelig, ble satt over til en tekniker som brukte en 15min til å gå gjennom noen datablader. Stor pluss for dem som jobber der.

Originally posted by Hifonic View Post
        60 timer brukte jeg bare rett fra manualen. Altså hvor lang tid det tar å lade det til 100% fra 0%. Men ja jeg er klar over at det mest sannsynlig ikke vil ta så lang tid, siden jeg vil mest sannsynlig aldri tømme dem helt.

Andre grunnen jeg gjør dette er også for å kunne topplade dem med 16V i en liten periode før DB drag. Men det er anbefalingen fra produsenten som er viktigst, det står at man skal lade helst med 14.7-15V.

Men er også kjekt å kunne bestemme dette syns jeg. ^^

Men, det er en ting jeg sliter med. Hvordan ser man max/min motstand på et potmeter?

Jeg kan som regel finne ut av datablader, men det her ser jeg rett og slett ikke. F.eks. denne: https://www.elfa.se/elfa3~no_no/elfa...tem=64-849-01;

I databladet for den, så står det: Resistance Range, Ohms 100 to 100K. Men dette gjelder vel hele prdoukt serien?

Og er det en spesiell type jeg bør gå for?
        Last edited by Dammed; 28-06-2010, 22:35.
        Mvh. Damir

Comment

De skulle ha hatt PRØVEROM på sånne plasser som selger elektronikkutstyr.... Langt bord med diverse multimeter,ocilloscop,avbitere og loddebolter tilgjengelig når en skulle kjøpe løs-elektronikk...
          (åffår i huleste skal kvinnfolka kunne få prøve klærne på Vero Moda og ikke vi bilstereo-elektronikk-kjøpere ikke ha mulighet til det????)
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
            De skulle ha hatt PRØVEROM på sånne plasser som selger elektronikkutstyr.... Langt bord med diverse multimeter,ocilloscop,avbitere og loddebolter tilgjengelig når en skulle kjøpe løs-elektronikk...
            (åffår i huleste skal kvinnfolka kunne få prøve klærne på Vero Moda og ikke vi bilstereo-elektronikk-kjøpere ikke ha mulighet til det????)
            Mulig de i kassa titter litt rart på deg, men du kan prøve klær der du også.. whatever floats your boat!
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

haha, made my day. Ja de skulle hatt det. ^^

Men ja, noen som vet?

Og svaret på mitt eget spm: Min R er 0 uansett, maks verdien er den som er i tittelen på elfa.
              Last edited by Dammed; 29-06-2010, 22:24.
              Mvh. Damir

Comment

Working...
              X