Hva er forskjellen mellom Profile serien og Serie 3.
Tore
Profile er bygget opp på en litt annen måte en Serie 3, Profile er høy effektivs forsterker.
Genesis er synonymt med ren lyd, så når det skulle lages en ny og rimeligere forsterker serie satte man seg ned og analyserte hvilke behov som var i markede for å kunne produsere nye markedsledende bilstereo forsterkere.
Det ble listet opp en del nøkkel punkter som forsterkerne skulle overvinne:
- Masser av god og ren effekt, slik at man vil kunne ha en god og ren lyd også ved høyt volum.
- En god og sikker konstruksjon, med førsteklasses kjølesystem.
- Fleksibilitet, at man skal ha gode og fleksible kanaler samt filter.
- Lett å plassere, et kompakt design for enkel installasjon.
- En meget høy grad av lydkvalitet, i alle Genesis sine konstruksjoner er lyden viktigst og her er det ikke noen kompromisser
Jepp... Kan jo og bruke kun 5 kanals, og bruke 2 av kanalene til mellomtone/diskant og kjøre passivt mellom de, og dele aktivt på resten.
Men da bør mellomtone og diskant monteres helt nærme hverandre, som uansett ellers er best løsning.
Jepp... Kan jo og bruke kun 5 kanals, og bruke 2 av kanalene til mellomtone/diskant og kjøre passivt mellom de, og dele aktivt på resten.
Men da bør mellomtone og diskant monteres helt nærme hverandre, som uansett ellers er best løsning.
Ja det er å et godt allternativ! Mange vil nok være skeptisk til det med kun 4x40 og 1x140watt, men det skal ikke stå på effekten her iallefall
Jeg skal kjøre aktivt, har ikke noe delefilter til frontsettet.
140Watt til 2 bassere synes jeg høres lite ut, selv om man ikke skal se seg blind på dette med watt.
De VGW'ene har forholdsvis lav følsomhet som der tror jeg du har rett. Skal selv teste 350W fordelt på to, kan komme med tilbakemelding på det Før har jeg hatt 650W på en noe som fungerte meget bra.
De VGW'ene har forholdsvis lav følsomhet som der tror jeg du har rett. Skal selv teste 350W fordelt på to, kan komme med tilbakemelding på det Før har jeg hatt 650W på en noe som fungerte meget bra.
Fint at du gir tilbakemelding, jeg kjører 2 x 440wrms i 2 ohm på min og det fungerer meget bra.
140Watt til 2 bassere synes jeg høres lite ut, selv om man ikke skal se seg blind på dette med watt.
Drit i watt!!! 140w til subbene mine høres meeeget lite ut også, på 2 st HX300D. Fikk kobla den opp, og watten skal du ikke bry deg om. Den Genesis Five channel Serie 3 er en amp med utrolig mye glede! Et rent musikalsk monster..
Comment