Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med bilradiospesialisten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du har også Eikens Bilstereo i Stavanger område. stavanger og Vigrestad Men vett ikke noe ang. resultater og pris..

Radiospesialisten er litt kjip på kabel størrelser ja..

Men skal du bygge om dørene bør du vell helst gjøre det selv, blir fort dyrt vis ikke..
    Men hadde jo vært gøy å vært med å bygget
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Etter noen små tips og pekepinner fra tmolberg så blir det til at jeg prøver selv. Han så litt mørkt på og ha 2 stk 6,5" men får vell bare prøve
      - Opel Astra Turbo -
      - Jl audio 13w7 -

Comment

Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
        Etter noen små tips og pekepinner fra tmolberg så blir det til at jeg prøver selv. Han så litt mørkt på og ha 2 stk 6,5" men får vell bare prøve
        Dette er riktig innstilling!
        Ville heller ikke kastet bort en krone til de folka på BRS, de lirer av seg mye rart når de forsøker å selge deg noe. For det er jo det de er, selgere.

Comment

Originally posted by Grumpyferal View Post
          Radiospesialisten er litt kjip på kabel størrelser ja..
          Litt?
          1stk 21mm2 fordelt på eldre typen DLS reference monoblokk + 4-kanaler

Comment

^ det sier ingenting.

En 500W rms monoblokk og 4x50W rms 4 kanaler kunne fint klart seg med 21mm2.
            Mvh. Damir

Comment

Var visst ikke gamle, disse 2:
              http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_109
              og
              http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_108

Klarer ikke å sen en 21mm2 klarer den jobben...

Comment

DET er jeg enig i... Satan. Er jo på grensen av hva en 51mm2 takler... Hvis de holder på med sånt så hadde jeg holdt meg unna dem i alle fall.
                Mvh. Damir

Comment

Lykke til Tommy og David, dere får ringe når dere skal begynne så skal jeg få smelt i hop noen 6.5" mdf ringer.
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                    DET er jeg enig i... Satan. Er jo på grensen av hva en 51mm2 takler... Hvis de holder på med sånt så hadde jeg holdt meg unna dem i alle fall.
                    Hæ?

Må du ikke male alt helt rødt her.
                    Et anlegg trekker ikke 235amp konstant ffs, det er dynamisk, dermed loaden på kabelen også dynamisk.

Jeg er enig at det er en for liten kabel, men at det er på grensa til hva en 51mm2 klarer syns jeg er å dra ganske hardt på.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

på maks trekk så stemmer det. Ellers så hadde en 10mm2 kabel vært nok. Man skal dimensjonære for maks trekk. I alle fall så er det det jeg gjør.
                      Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                        på maks trekk så stemmer det. Ellers så hadde en 10mm2 kabel vært nok. Man skal dimensjonære for maks trekk. I alle fall så er det det jeg gjør.
                        Joda, men det er forskjell på å dra 250amp over en kabel i 10sec, vs å dra 250amp over en kabel i 1time.
                        Det går litt på varmeutvikling osv også.

Seff må man ikke dimensjonere med så små kabler at spenningsdroppet kan bli for lavt, men litt sunn fornuft kan man ha.

Jeg har selv kjørt med 33mm2 på mer watt enn det der, og spenningsdroppet var helt akseptabelt på full gnu.
                        Og kabelen ble ikke varm.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Det er mange faktorer som spiller inn. Hvorvidt det er et batteri bak eller ikke. Lengden, kabelkvalitet etc. Men tommelfinger regelen jeg bruker er 300A maks sikring str for en 50mm2. Og Emma krever at du ikke har mer enn 200A per 50mm2.
                          Mvh. Damir

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
                            Lykke til Tommy og David, dere får ringe når dere skal begynne så skal jeg få smelt i hop noen 6.5" mdf ringer.
                            Jo takk du Skal få kjøpt inn pledd og polyester idag også kommer det litt snacks i posten imorgen Starter vell opp torsdag regner jeg med
                            - Opel Astra Turbo -
                            - Jl audio 13w7 -

Comment

Working...
                            X