Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker Pris/watt/merke forskjell?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsterker Pris/watt/merke forskjell?

Sikkert noen tråd om dette før, men fant ikke, Så prøver hvertfall.

Sett litt på forskjellige merker på forsterkere,

Men eksempel Genesis, Dynabel, Mosconi

Dynabel 7501 koster 6000,- og den er 1400w i 2 ohm
    Genesis monoblokk koster 14500,- og den er 500-750w i 2 ohm
    Mosconi as 300.2 koster 6000,- og den er 1800w i 2ohm.

Hvorfor så stor prisforskjell? Genesis koster over halvparten mer enn dynabel/mosconi,
    Men yter mye mindre enn de andre.

Kort sagt fordi watt og kvalitet ikke er det samme.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

har med bygge kvalitet og gjøre blandt annet. billig og dyre komponenter under chassiet osv.

dynabel er billig kina greier. genesis er håndlagd i england. mosconi tror jeg er italiensk av høy kvalitet.

Comment

Ok kvalitet og watt ikke det samme greit

Dynabel er billige kinagreier og gir bra med effekt,
        Men at håndlaget kvalitet koster så mye mer og gir mindre power, eller er dette bare på papiret?

Comment

Det sier seg selv at håndlagde konstruksjoner er dyrere.. Og som oftest er komponentene som er brukt i den sammenheng både dyrere og av høyere kvalitet, noe som også gjør sitt med prisen.

Kanskje også selve konstruksjonen er mer gjennomtenkt og gjennomført før den settes i produksjon, som også vil gjøre sitt med prisen, da dette selvfølgelig heller ikke er gratis.
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

effekten er nok større i praksis og. Men et viktig moment i denne saken er lydkvalitet. og lydkvaliteten er det stor forskjell på fra dynabel til feks genesis
            Per Kristian Parken
            BMW e39 528IAT

Comment

Det som er litt gøy da er at i mine ører tar den mosconien rotta på genesis. ja jeg har hatt begge
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by shammers View Post
                Det som er litt gøy da er at i mine ører tar den mosconien rotta på genesis. ja jeg har hatt begge
                Veldig enig med deg i det.
                Min direkte test mellom genesis fourchannel og mosconi 100.4 gikk klart i favør av mosconien på alle punkter! Har også testet 300.2 i demorommet vårt, testet opp mot dyre saker til hjemmebruk og ingen andre kunne skilte med lignende kontroll på sakene! Det jeg har kommet frem til er at de mindre modellene låter noe mere raffinert og luftig i øvre regioner enn de større, men ikke med samme kontroll i bass/midbass som sine storebrødre.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Ok takker for svar

Sett litt på genesis, Men ser at Mosconi anbefales som koster endel mindre da.

Fikk lyst å prøve Mosconi, Så får se hva man har råd til! hehe..

Comment

Synes Genesis er krem jeg, men har jo ikke testa Mosconi opp mot dem seff - så godt mulig det er hakket bedre,
                    men allikevel er det ingen som har testa Monoblock opp mot Mosconi 300.2, derimot har jeg brukt Dynabel BF7501 en
                    god periode og jeg må si at den lydmessige forskjellen opp mot Genesis sin er "for liten" iforhold til prisen - "kinavare" eller ei.

Genesis monoblokk koster 14500,- og den er 500-750w i 2 ohm
                    Btw, min gir 829w i 2 ohm
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                      allikevel er det ingen som har testa Monoblock opp mot Mosconi 300.2
                      Hmmm... hva mener du nå? Jeg fikk riktig nok ikke Testa 300.2 direkte mot monoblock. Men gikk ikke lang tid fra du kjøpte den og jeg satte inn mosconi og utstyret ellers er det samme.
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Hmmm... hva mener du nå? Jeg fikk riktig nok ikke Testa 300.2 direkte mot monoblock. Men gikk ikke lang tid fra du kjøpte den og jeg satte inn mosconi og utstyret ellers er det samme.
                        Nei vet ikke, kanskje litt dumt å si "ingen" - er jo alltid noen. Tenkte ikke på at du bytta til Mosconi heller, men hørte du noe forskjell på subben da?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Nei vet ikke, kanskje litt dumt å si "ingen" - er jo alltid noen. Tenkte ikke på at du bytta til Mosconi heller, men hørte du noe forskjell på subben da?
                          vært litt artig å sett en test opp mot hverandre

Comment

hehe, har ikke for vane å komme med slike påstander uten å ha erfaring med sakene
                            Jo da, er forskjell. det første man biter seg merke i er kontrol
                            Steffen Hammersgård
                            Alpine - Mosconi
                            Min prosjekt tråd

Comment

hehe, har ikke for vane å komme med slike påstander uten å ha erfaring med sakene
                              Jo da, er forskjell. det første man biter seg merke i er kontrol
                              Mye mere kontroll enn i Genesis'en altså? Men altså, en forsterker som koster 14500,- får søren meg være bra nok!!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                              X