Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av nye mellomtone-elementer til frontsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av nye mellomtone-elementer til frontsett.

    Jeg har tidligere hatt et Infinity REF5020cs, men det ble en kort glede.
    Dum som jeg var, så tenkte jeg ikke noe på å justere ned bassen på frontsettet, da jeg trodde delefilteret fikset den biffen.
    Vel, en måte å lære på det også. Elementene brente seg.

    Så nå har jeg en stund bare brukt noen dårlige bakhøytalere og diskantene forann, men ønsker nå et nytt frontsett.

    Hva får jeg for prisen av av rundt 1500kr?
    Kan jeg fortsatt benytte delefilteret og diskantene, og bare kjøpe noen nye mellomtoneelementer?

    Jeg har sett litt på Sea Lotus, og tenker da at 2 slike elementer til 995kr stykket må være det beste valget? (Litt dyrere enn planlagt, menmen)

    Frontsettet skal få "kose seg" alene på en 5-kanals Planet Audio AP800.5 forsterker. (Bakhøytalere blir nok vistnok senere)

    AP800.5
    MOSFET 5-Channel Power Amplifier

    Max Power (2 ohm) : 250w x 4 + 600W x 1
    RMS Power (4 Ohms) : 125w x 4 + 300W x 1
    Bridged Power (4 Ohms) : 250w x 2
    Signal-to-Noise Ratio : 102dB
    Frequency Response : 20Hz-20kHz
    Dimensions: : 26-1/8"L x3"H x 12-1/4"W



    Spilleren min har en fullverdig equalizer, så jeg trenger vel kanskje ikke noe highpass filter.(?)


    Jeg har foresten 5,25" hull i dashbordet da (bare laget hull i plastikken og festet den i.. skranglet litt, men vet ikke annen måte)

    Vil jeg tjene noe spesielt fra å gå fra 5,25" til 6,5" ?, uten å gå opp noe spesielt i pris. (må isåfall begynne å grave i døren siden jeg ikke har plass til større i dashbordet.)
    Last edited by Steina; 25-09-2007, 20:51.
Working...
X