Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til valg av fronthøyttalere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til valg av fronthøyttalere

Da er det tid for en liten installasjon igjen.
    Jeg skal ha nye fronthøyttalere, og de skal passe i bilens orginalplassering som er dashbord. Der passer det med 3.5" coax høyttalere.
    Jeg har sett på disse: Infinity Kappa 32.9 cf: (http://www.sonicelectronix.com/item_...pa+32.9cf.html)
    Og lurer på hvordan disse er lyd og kvalitetsmessig.

Det andre som skal inn, er:
    HU: Alpine 9851
    4-kanaler: Saga USC9980, 4x50W @4ohm
    Mono: Alpine M650, 400W @4ohm
    Sub: 1 stk Seas Lotus 12"

det er vel bare å lese igjennom erfaringene til dem som har kjøpt dem det ved å trykke på 'reviews' ?

Comment

Originally posted by pgoutlaw View Post
      det er vel bare å lese igjennom erfaringene til dem som har kjøpt dem det ved å trykke på 'reviews' ?
      Forsåvidt, men får jo ikke voldsomt mye ut av det. Alle skriver jo at det dem har kjøpt er bra, mer eller mindre.
      Men tror nesten jeg satser på disse jeg gitt, dem er sikkert bra nok for min bruk

Comment

Hva med TangBand fulltone 3"? Har hørt de Kappaene i 4" versjonen, og det er skrik og skrål... og EQ løser ikke problemet...

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
          Hva med TangBand fulltone 3"? Har hørt de Kappaene i 4" versjonen, og det er skrik og skrål... og EQ løser ikke problemet...
          tang band 3" de selger hos dynabel til nesten ingen penger låter i allefall bra.
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

Comment

Jepp, gå for 3" fulltoner du KnutR, blir nok bedre - og rimeligere.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
              Hmm. Mener du at jeg kan bruke dem altså?
              Blir isåfall bare de to Tangband elementene foran, + en sub bak. Har ikke noe plass i dører her til større element for midbass.
              Det 3" elementet er vel mer som en diskant?

Comment

Originally posted by KnutR View Post
                Hmm. Mener du at jeg kan bruke dem altså?
                Blir isåfall bare de to Tangband elementene foran, + en sub bak. Har ikke noe plass i dører her til større element for midbass.
                Det 3" elementet er vel mer som en diskant?
                Hehe, ja som en diskant som kan gjengi lyd helt ned til 100hz eller noe.
                Ser mere på 2"-fulltonen som en slags diskant, jeg skal bruke den ned til 1.25khz.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                X