Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til komponentsett ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forslag til komponentsett ?

Er ute etter ett 6.5" sett som spiller pent men, samtidig ganske høyt om det skulle trenges

Planen er og bruke det på en Mcintosh 4 kanaler. Åpen for alle forslag. Maks pris ca 6 lapper.

På forhånd takk

Mvh,

Lazo

Focal 165 krx2 el DLS UP6I er mine anbefalinger

EDIT. Snakker vi om 2 el 3 veis sett?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Jeg går nok for 2-veis tror jeg. Da jeg ikke har noen erfaring med støping av kickpaneler og ser heller ikke for meg att det er noe lettvint og begynne med uten erfaring

Comment

Jeg har Genesis Audiophile A16 på lager. Normalpris kr 4500,-. Selges nå for 2500,-. Helt nytt i eske.

Audiophile er Span Speak produserte elementer, og låter pent.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hmm, det hørtes ut som ett godt tilbud. Er mest ute etter ett pent spillende sett. Men, vet med meg selv att det plutselig blir deltaker på utefest f.eks og da går det ofte litt hardere utover volum kontrollen.. Tåler det juling også ?

Comment

Har kjørt det ganske hardt, men det har sin begrensning, som alle andre sett. Vil ikke si det er et av settene som tåler mest juling, men det låter veldig pent, i mine ører.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Har et pent brukt audio system hx phase som låter kanon. Tåler bra med juling om du ikke deler alt før lavt i bunn. Litt info og slik finner du i salgstråen min. Dette har en ny pris på 6000kr selges for 3000kr
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

Dynabel har også tilbud på Seas Lotus Reference aktivt til ca 2500.- og passivt til ca 4500.-

Har ikke peiling på hvordan det spiller, men har selv bestilt aktivt settet. Ellers ville jeg vel sett nærmere på Genesis settet iallefall.

Comment

Okei, takk for gode forslag Shammers: Skal lese litt om det settet ditt og komme tilbake til deg om jeg blir intr. Har sett endel på det Seas Lotus Reference settet og Alpine type X. Men, jo mer jeg ser jo mer usikker blir jeg

Comment

Har selv 2 Sett Alpine SPX-17PRO og kan absolutt anbefale disse. Spiller pent og har overlevd mange fester i mitt bruk

Polk Audio SR6500 er også meget bra. Selvfølgeli dyrere enn budsjettet ditt, men masse penger å spare ved å bestille fra Usa f.eks.

Comment

Kan TRYGT anbefale disse oså har dem i min bil og spiller som bare det. er utrolig fornøyd med dem selv om eg har for liten forsterker til de
                      http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17144
                      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

Hmm, hva forsterker kjører du på Alpine sett(ene) da ? Har liksom en god magefølelse for det settet... hehe
                        Polk er jo ett godt alternativ. Hadde engang i tiden ett 6.5" Polk Momo sett av den gode gammle versjonen. Og det likte jeg _GODT_.

Comment

Originally posted by Lazo View Post
                          Shammers: Skal lese litt om det settet ditt og komme tilbake til deg om jeg blir intr.
                          det sette anbefales i allefall å vurderes nøye, grunnen til at jeg selger er at jeg skal ha mellomtone oppe på dachbordet nå. hadde jeg fått plass til 6,5" der ville jeg uten tvil fortsatt å bruke dette selv. låter mer åpent enn seas ref og alpine x i allefal.l De andre som er blitt fåreslått har jeg ikke erfaring med, så de skal jeg ikke si noe om.
                          Om du eventuelt har lyst til å høre på det så sitter det delvis montert i bilen min enda, er fort gjort å koble inn resten for en demo. Men elverum blir kansje litt langt unna? Dette har tidligere blitt drevet av en 4x100w McIntosh, som passer meget bra til dette komponentsette.
                          Last edited by shammers; 12-08-2010, 08:05.
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by Lazo View Post
                            Hmm, hva forsterker kjører du på Alpine sett(ene) da ? Har liksom en god magefølelse for det settet... hehe
                            Polk er jo ett godt alternativ. Hadde engang i tiden ett 6.5" Polk Momo sett av den gode gammle versjonen. Og det likte jeg _GODT_.
                            Kjører Dynabel BF0804 forsterker og Pioneer p88rsII spiller. Så disse på Mcintosh ampèn din vil nok fungere ypperlig

Comment

Originally posted by Rx-8 View Post
                              Har selv 2 Sett Alpine SPX-17PRO og kan absolutt anbefale disse. Spiller pent og har overlevd mange fester i mitt bruk

Polk Audio SR6500 er også meget bra. Selvfølgeli dyrere enn budsjettet ditt, men masse penger å spare ved å bestille fra Usa f.eks.
                              Støtter absolutt Polk Audio SR. Eneste problemet er at de er ute av produksjon og meget vanskelig å få tak i!
                              Det er mange nettbutikker (som for eksempel www.bilradiospes.no) som fortsatt har de oppe på nettsidene deres,
                              men sannheten er at alle er tomme. Skaffa meg både SR5250 og SR6500 jeg da, så jeg har det jeg trenger.

PS: Hvis du ville ha MM-komp.sett i 6.5", sjekk her.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                              X