Announcement

Collapse
No announcement yet.

old school - to buy, or not to buy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • old school - to buy, or not to buy?

    jeg leker litt med ideen om å bytte ut ampene mine om dagen..

    Så lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg hvordan f.eks gamle Phoenix Gold MS/MPS/ZPA seriene er opp mot nyere ting, som audison genesis, focal osv...

    Jeg har også tittet en del på gamle US Amps, både rørampene, og USA modellene..

    Eller hva med Soundstream Class A modellene, samt picasso..?

    Jeg er ute etter best mulig lyd.. men gjør ikke noe om der er litt mulighet til å dra på litt

    Håper noen har testet litt, og kan gi meg feedback
    Last edited by Legatia; 30-09-2007, 13:44.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    har ikke akkurat testet så mye,men har hatt 2 stk pg ms100,og bruker nå en pg zpa 0.5.

    hadde tidligere en rf t20001bd,men synes den ikke klarte å få nok liv i subben,så solgte den,og kjøpte meg pg zpa 0.5.
    først da ble det liv
    på papiret,så er jo rf forsterkeren nesten 3 gansger så stor som zpa forsterkeren.

    får du tak i en pg zpa forsterker,så husk at du må ha linjedriver i tillegg,da forsterkeren må ha over 8v signal for å fungere maks
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

    Comment


    • #3
      Mye gromt som lages i dag og det var også mye gromt som ble laget på 90 tallet.

      Har akkurat kommet hjem etter noen timers kabelrydding på 2 stk PG Reactor forsterkere. Søte forsterkere

      Soundstream har endel artige ting som f.eks:
      Da Vinci,Tarantula,Reference 705s,Reference 705sx,Reference A5.0,Reference A 6.0,Reference A10.0, Reference 404, The Continuum

      Us Amps VLX serien er tøff, Orion med HCCA eller Concept serien er også tøft.

      PG har også mye kult.

      Edit: Tror jeg har en linjedriver til ZPA liggende ett sted.. samt ett delefilter til ZPA eller noe..
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Soundstream har endel artige ting som f.eks:
        Da Vinci,Tarantula,Reference 705s,Reference 705sx,Reference A5.0,Reference A 6.0,Reference A10.0, Reference 404, The Continuum

        holder meg enig her.. Mye SS snadder her...

        Comment


        • #5
          ligger en da vinci forsterker til salgs på finn nå:

          http://www.finn.no/finn/bap/object?f...28&WT.svl=Link
          volvo s60
          vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
          Member of VW Audi Club Norwegen

          Comment


          • #6
            Originally posted by phoenix gold View Post
            ligger en da vinci forsterker til salgs på finn nå:

            http://www.finn.no/finn/bap/object?f...28&WT.svl=Link
            jepp, har allerede siklet litt på den:P
            På full pupp, er det 8v rms ut fra den nye spilleren, så tror det skal ordne seg uansett..

            Men hvordan er dem lydmessig? sammenlignet med dagens forsterkere av kvalitet?

            Dem reactor forsterkerne er bare å sende hitover forresten
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment

            Working...
            X