Announcement
Collapse
No announcement yet.
Infinity Kappa Four: SQ forsterker?
Collapse
X
-
Jeg vet følgene om denne.
Det er en fire kanaler.
Det er en klasse D.
Den leverer 4x125w i 4ohm.
Den tar 25mm2 strøm/jord kabel.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
-
hmmm har en følelse av at jeg kanskje ikke skrev nokk.. men er egentlig ikke sikker på hva jeg skal spørre om.........(kunne satt på en eller annen smiley her men gidder ikke.....)
men ialle fall
ok spm.. hvor god er denne på en skala fra 1-10 : P
hvor bra annlegg kan jeg ha på denne?
hmm..
andre ting jeg burde spørre om? : P
mvh
NOObdelux
Comment
-
hmmm.. måtte vist tenke hardt her..
begyner å tvile på at jeg gidder å legge ut 30 k for annlegg i bila men at jeg vil alike vel ha ett sq anlegg som gir meg "bra" heh lyd, tipper at jeg kanskje legger inn kanskje 10 000 til sammen.. men denne kan jeg få rimlig bra iom at det er ste faren min som har den..
eneste jeg har bestemt meg for er at jeg skal ha "sq" annlegg, dobbel din spiller og thats it..
pengene(som jeg egentlig ikke har enda) brenner litt i lomma egentlig.. har heller ikke bila dette skal inn i heller..
mvh
NOOBdelux..
Comment
-
Originally posted by Noobdelux View Posthmmm har en følelse av at jeg kanskje ikke skrev nokk.. men er egentlig ikke sikker på hva jeg skal spørre om.........
Originally posted by Noobdeluxpengene(som jeg egentlig ikke har enda) brenner litt i lomma egentlig.. har heller ikke bila dette skal inn i heller...
A) Ikke har du bil.
B) Ikke har du penger
C) Ikke vet du hva du lurer på.
Genexxa/JT/Neptyr/noen?: Det er nå dere skal trå til.Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
takk for at jeg nå føler meg mere håpløs påå dette en før jeg spurte!
: P
prøver jo å gjøre meg forstått men er tydlig vis ikke så lett som jeg trodde....
men
kunne denne ha funket i ett høg budsjett bygg ?
er dette et bedre spm da? : P
Comment
-
Vi trår ikke til bare pga han ikke har:
A) En bil
B) Penger
Men C) har han forklart. Han er ute etter SQ lyden (Om noe kan betegnes slik?).
Kan legge til en D). Om noen forumlerer seg feil/dårlig, skal det ikke gå utover han med små spydige kommentarer. Spørr han pent og hyggelig hva han egentlig mener. (Se og lær av shammers f.eks)Runar E. Olsen ~ Moderator
Comment
-
Errr hva skal en si. Du er ute etter SQ lyd? Right? Da tviler jeg på at dette er veien å gå grunnet Klasse D delen. Noen mener at disse er veldig tomme lyden? Skarp i diskanten. Derimot har jeg ikke hørt dette selv men lar vær grunnet andres erfaringer.
Er du ute etter SQ lyd ville jeg gått for en klasse a forsterker eller klasse AB. Når det gjelder bil osv så må du få ordnet med bil før du kan begynne å kjøpe anlegg grunnet du må vite hvor du kan ha ting og hvor stort det kan være.
På en annen side ville jeg ikke sett meg blind på effekt. For øyeblikket sitter jeg på 4x50w (oppgitt av mcintosh) på et 3 veis frontsett og spiller helt greit. Kan ikke spille slik at jeg tar liv av ørene mine men er mer for å vise at effekt er ikke så viktig som folk skal ha det til. Selvfølgelig vil du ha mindre sjangs for klipping av signal osv men har du en skikkelig forsterker pleier vanligvis ikke det å være et problem.
Til sist så kan sikkert forsterkeren fungere til ditt bruk men jeg ville ikke hatt den.
Til slutt vil jeg spørre, hvorfor spør du etter forsterker når du 1. ikke har bil 2. ikke har penger?Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Noobdeluxe: det lureste du kan gjøre er å bruke litt tid på å avdekke behovene dine, hva du ønsker å oppnå. Om man ser på stuehifi-entusiastene er de som regel veldig flinke til å plassere seg i "klaner", enten de liker Naim-komponenter, gamle Westlake-monitorer, "studiolyd", osv. Ingen passer 100% innenfor disse kategoriene, men de gir en god pekepinn på hva slags lyd de ønsker å oppnå. Bilstereomiljøet ødelegger egentlig litt for seg selv ved å kun operere med SQ, SQL og SPL vil jeg påstå.
Prøv å stikke innom noen hififorhandlere, få lyttet til forskjellige biler og forsøk å sette ord på hva du hører og hva du liker, så blir det veldig mye lettere å hjelpe deg og ikke minst finne utstyret som passer best for akkurat deg.Last edited by epifant; 07-09-2010, 23:06.
Comment
-
Det er jo ikke slik at ALLE, _ALLE_ klasse D forsterkerene låter crap, så det er sagt.
Lydsignaturen varier litt, men en god klasse D koster som regel mye.Runar E. Olsen ~ Moderator
Comment
-
Vel ofte er det slik at man tenker på "mulighetene" som kan dukke opp etterhvert -derfor kan være greit å ha en hvis peke pinne, på hva eller hvordan man burde prioritere etterhvert ettersom lommeboka og situasjonen tillater. Ikke nødvendigvis for at alt skal kjøpes og monteres eller lignende -med det samme
At man er helt "nobb" forplikter til den som skal prøve å hjelpe/gi råd at man skal overveie enda mer sine ord, da enkelte ting som vi andre "erfarne" tar for gitt kan være uforståelig for andre. Men aller mest av alt det kreves faktisk tålmodighet og en smulle mindre sarkasme da det er ikke alle som forståt den "edle kunsten" men nok om det
Jeg anbefaler på følgende måtte å prioritere:
-En brukbar head unit, siden den skal stå for å hente lyden fra uanset medi du vil bruke. Her har vi allrede mange alternativer MEN fellesnevner er minst Front/Rear/sub utganger. Har den delefilter og EQ enda bedre. Dette HU skal du bruke selv om du velger SQ, SQL eller SPL -derfor velg noe som kan gi deg mange alternativer/muligheter når du skal utvide lyd systemet i bilen.
-En OK frontsystem, gjerne komponent system med enten 2 eller 3 veis -litt avhengi av mulighetene for montering i bilen som du sansynligvis skal ha etter hvert. Et 2 veis system kan også kobles direkt til HU og kan yte noenlunde kvalitet ahvengi av HU self.
-En OK 4 kanals forsterker som kan drive frontsett og en bass.
-En bass/sub element.
SQ er det aller første du opnår om du velger kvalitets komponenter -selv med å bare drive det med head unit. SQL får du med ekstern(e) forsterker(ere). SPL først når lommeboka tillater å kjøpe store og dyre forsterkere som yter effekt med elementer som tåler effekten. SQL er bedre etter min personlig menig da SPL med sinus toner er sikker ålreitgh musikk for enkelte -men ikke "musikk i mine ører"....
Ellers er jo slik at klasse D bruker mindre strøm enn vanlig klasse A, A/B og min personlig erfaring gjør at jeg fremdeles sverger til analoge forsterkere... men har du dårlig med plass og lite med strøm er klssse D et alternativ.--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett
Comment
Comment