Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 505 m/700 imprint, vil sub-kanalen fungere fortsatt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alpine 505 m/700 imprint, vil sub-kanalen fungere fortsatt?

Jeg har ett 3-veis oppsett liggende klart til bruk, dvs... 3-veis + sub. Vil det fungere å koble dette på imprintboksen, som vil da styre frontsettet totalt, og fortsatt bruke subkanalen på spilleren? Eller vil den bli deaktivert v/bruk av imprint'et?

I tilfelle sistnevnte, hvordan løser jeg problemet med å legge til en ekstra sub på allerede eksisterende imprint? Ønsker konkrete forslag..
    Sture Vedal

den blir nokk deaktivert av imprinten hvis du slår den på.

hva mener du med å legge til en sub? du bruker jo subsignalet fra imprint.
    Du har Front, Rear og Subwoofer inganger på prosessoren, du bruker jo bare Front til front og sub til sub?

Comment

Originally posted by Morten-st View Post
      den blir nokk deaktivert av imprinten hvis du slår den på.

hva mener du med å legge til en sub? du bruker jo subsignalet fra imprint.
      Du har Front, Rear og Subwoofer inganger på prosessoren, du bruker jo bare Front til front og sub til sub?
      Evt. utganger og ikke innganger Hehe.

Nå mener vel trådstarter at han vil ha en 4-veis løsning med aktivt 3-veis sett foran pluss sub. Tror det blir litt problematisk å få til med denne løsningen er jeg redd

Personlig burde du heller slått til på en 701-dsp som fungerer fint til denne spilleren. Ligger stadig noen til salgs på forumet her Og om ikke her så kan det tenkes at noen i utlandet selger en slik! Det hadde løst alt for deg.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Hva er det du refererer til som 700 imprint? Er det en pxa-h700? I såfall er den det samme som 701 dsp som tony snakker om
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

Comment

Som shammers sa, hva slags utstyr har du egentlig? H700 er ikke imprint, H700 er noe mye bedre
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg ser jeg har klart å rote til topic. Det er en pxa-h100 som følger med, så da blir det vel kanskje litt vanskelig,vil jeg tro. Går vel ikke å kjøre aktiv 3veis pluss sub da... :-)
            Sture Vedal

Comment

Originally posted by chin View Post
              Jeg ser jeg har klart å rote til topic. Det er en pxa-h100 som følger med, så da blir det vel kanskje litt vanskelig,vil jeg tro. Går vel ikke å kjøre aktiv 3veis pluss sub da... :-)
              3-veis pluss subb blir 4-veis
              Men hvis du greier å få kloa i en H701 så går det fint, dumt du ikke rakk å kjøpe den defus hadde til salgs..
              Eller så ligger det vel noe på ebay og diyma tror jeg
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

jeg har en H701 som er "trimmet" med enda bedre lyd enn standar utgaven muligens den skal selges.
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

3veis blir alltid omtalt som 3 høytalere framme pluss sub. 2veis er så vidt meg bekjent ikke kun diskant og en 12" sub i bagasjen?

I allefall i alle diskusjoner der jeg har holdt ett lite våkent øye med, så har det vært snakk i 3-veis aktiv deling, dvs man deler frontsettet opp i diskant, mellomtone og midbass. Det har alltid vært snakk i å da putte en sub i bagasjen i tilfelle. Så at dette er 4-veis aktiv deling, det kan jeg ikke levende forestille meg. Måtte i tilfelle være 3.1 som det omtales om i hifi miljøet, men "vi" bruker jo ikke den terminologien her på bruket.

Aaaaanyway, matador. Du får se hva du skal ha av kronasje for den 701'ern, så får vi se om vi (pengeboka og jeg) blir enige med oss selv.
                  Sture Vedal

Comment

altså 3 veis foran eller andre steder + sub= 4veis og ikke 3.1 i hifi miljø heller men gjerne 3 veis passiv + sub som er gjerne aktiv deling

dsp er ikke mitt -bare stått for modinga så jeg skal høre om endelig pris

Comment

3veis blir alltid omtalt som 3 høytalere framme pluss sub. 2veis er så vidt meg bekjent ikke kun diskant og en 12" sub i bagasjen?

I allefall i alle diskusjoner der jeg har holdt ett lite våkent øye med, så har det vært snakk i 3-veis aktiv deling, dvs man deler frontsettet opp i diskant, mellomtone og midbass. Det har alltid vært snakk i å da putte en sub i bagasjen i tilfelle. Så at dette er 4-veis aktiv deling, det kan jeg ikke levende forestille meg. Måtte i tilfelle være 3.1 som det omtales om i hifi miljøet, men "vi" bruker jo ikke den terminologien her på bruket.

Aaaaanyway, matador. Du får se hva du skal ha av kronasje for den 701'ern, så får vi se om vi (pengeboka og jeg) blir enige med oss selv.
                      3-veis deling fra spiller gir ikke mulighet for diskant - mellomtone - midbass og sub, styrt fra spiller.
                      Bmw e34 520:
                      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Sannhet med modifikasjoner, Tofter. Pioneer sin P99RS har 4 linjeutganger, så den klarer jobben, men koster 10k..
                        Sture Vedal

Comment

Sannhet med modifikasjoner, Tofter. Pioneer sin P99RS har 4 linjeutganger, så den klarer jobben, men koster 10k..
                          Stemmer, men da er det jo også 4-veis deling.
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Jeg skal bøye meg før flertallet her, hvis det er så at 3 par høytalere (diskant, mellomtone og midbass) pluss sub omtales som 4 veis system.. :-) det er bare ikke korrekt i mitt hode, men det får bli mitt problem. :-)
                            Sture Vedal

Comment

Jeg skal bøye meg før flertallet her, hvis det er så at 3 par høytalere (diskant, mellomtone og midbass) pluss sub omtales som 4 veis system.. :-) det er bare ikke korrekt i mitt hode, men det får bli mitt problem. :-)
                              nå snakker vi om aktiv deling... og ikke slik du tenkte tidligere med "3.1" da dette bettyr RETTELSE: (jeg husket feil...beklager) MEN 3.1 bettyr helt riktig: en høyre kanal, en venstre kanal, en senter kanal + 1 subb

i et aktiv systema har du 4 delte frekvenser:
                              1 - diskanten som spiller fra feks 5Kh-20Khz
                              2 - mellomtone som spiller fra 200Hz til 5Khz
                              3 - mellombassen som spiller fra40Hz til 200Hz
                              4 - sub som spiller fra 20Hz til 40Hz...

så det blir 4 stk delefrekvenser -ergo 4 veis, og tilsvarende med 3 veis og 2 veis.

Får håpe at dette for hode ditt til å "forstå" riktig utrykk
                              Last edited by matador; 17-09-2010, 08:21.

Comment

Working...
                              X