Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kjenner ut og inn Alpine 9887 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som kjenner ut og inn Alpine 9887 ?

Først: har 14 elementer inni bilen utenom subber av div merker,kansje litt dum ide men,Har det seg sånn at jeg stiller meg gul og blå av og til, alt er perfekt nå uten om for høy mellomtone som blir veldig skarp av og til.. vil det si på disse spillerene at frekvenskurva må gå jevnt? ta ett eksempel da (i windows mediaplayer på EQ kan man velge custom curven og den andre typen som at når du flytter på den dypeste Hz ned eller opp følger resten med gradvis)

tenker da at det jeg har funnet ut litt at vist jeg stiller ned Diskanten,,så får jeg skrudd mellomtone frekvensen lengre nedover også , men til ett maks nivå,, stiller jeg diskant enda mer lengre ned går mellomtone lengre ned også,,,

prøvd dette?...

og en annen ting at den EQ knappen frempå displayet funker ikke til noen ting endten når jeg holder den inne eller bare trykker på den! hvorfor ikke egentlig?,,, ellers er alt av annet Eq inne på spiller stillt hit og dit...

takker for svar.
    Last edited by Terranoise; 10-09-2010, 04:35.

det eneste jeg med sikkerhet kan svare på er den eq knappen som ikke virker, den virker bare når du kjører spilleren sammen med KTX-100EQ
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by shammers View Post
      det eneste jeg med sikkerhet kan svare på er den eq knappen som ikke virker, den virker bare når du kjører spilleren sammen med KTX-100EQ
      hmm okai, men hva er dette for noe og hvordan kobles denne til om du vet?

EDIT: fant det ut.
      Last edited by Terranoise; 10-09-2010, 16:19.

Comment

En annen ting ang disse spillerene,,, disse har en resetknapp,, vil dette si at eg slipper å stille inn alt på nytt igjen vist eg kobler alt fra og på igjen på samme batteri??

Comment

Last edited by Tony; 10-09-2010, 14:50.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
            Prøvd å lese manualen? Det står helt sikkert i den, som alt annet...
            ja, men skjønte ikkje heilt,, står noe med at resetknappen skal brukes om man bytter batteri ellerno.

men jeg skal ikke bytte batteri...

????????????????????

Comment

So why bother?? Jeg ser virkelig ikke at det er et spørsmål engang?
              Mvh Tony

Comment

neivell what æva... slett tråd.

Comment

Det med at du sliter med lyden når du har 14 elementer inni bilen er kanskje ikke så rart. Er du ute etter kremlyd i bilen så dytter man ikke inn 14 stykker og håper på det beste Da vil man spille høyt, og driter i flat frekvensrespons eller ei!

Man kan spille rimelig høyt med kun et vanlig komponentsett og, nemlig.
                  Mvh Tony

Comment

om han har lyst å ha 50 elementer så kan han få lov til det. Ikke alle må følge A4 formatet. Har du ikke noe råd å komme med som kan hjelpe han å løse problemet, så er det ikke mye vits å poste noe som helst.

Jeg skjønner ikke helt hva problemet ditt er. Vil du forandre på frekvenskurva slik at mellomtonen spiller litt lavere uten at diskanten og bass regionen blir påvirket?
                    Mvh. Damir

Comment

Vel dammed, er kanskje det beste rådet jeg kan gi - faktisk! Skulle likt å sett en som ikke har dyp innsikt få 50 elementer til å spille samspilt. Litt lettere å få færre elementer til å spille bra, en mange If you catch my drift...
                      Mvh Tony

Comment

Here we go again.. føler vi har vært på denna stien før, guttær!
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Less is more......
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                            Jeg skjønner ikke helt hva problemet ditt er. Vil du forandre på frekvenskurva slik at mellomtonen spiller litt lavere uten at diskanten og bass regionen blir påvirket?
                            riktigt, dette pleier å være pis of kake på feks pioneer spillere som eg hadde før,, mens Alpine 9887 virker det som man må dra med seg resten av kurva nedover (fra lyseste HZ til mellomtone registeret) liksom for at alt skal bli behagligt. kan være litt dårlig forklart men. er vertfall sånn jeg har forstått det på denne spilleren.. på ene Eq`en innpå spiller.. den har både 5 og 7 bånds eq,, jeg bruker 7båndsen tror eg det var. er bare litt for høy og kvass mellomtone i kompsettet fremme i dørene 1 x 5.25" i hver dør. ellers er alt av vanlig mellomtone stillt ned på spiller,,, mangler liksom bare å få ned denne kurva litt ser jeg for meg.
                            Last edited by Terranoise; 10-09-2010, 16:18.

Comment

Bruk heller 5-bånds parametrisk EQ, da kan du velge hvilke frekvenser du skal justere opp eller ned,
                              også båndbredden - 1.0 er det bredeste, den tar med seg mye rundt frekvensen du justerer!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                              X